-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: kakmar <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Date: Wed, 18 Aug 2010 21:58:55 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 67
Message-ID: <i4hl2v$cqv$1@news.onet.pl>
References: <i4dcp5$o3m$1@inews.gazeta.pl>
<4...@4...com>
<4c6a6ca9$1@news.home.net.pl>
<n...@4...com>
<4c6a8aaf$1@news.home.net.pl>
<o...@4...com>
<v...@4...com>
<i4esii$e5j$1@node2.news.atman.pl>
<1dtgks2augtgy$.ohvdgh1ysmgk.dlg@40tude.net>
Reply-To: j...@s...com
NNTP-Posting-Host: chello089078084081.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1282168735 13151 89.78.84.81 (18 Aug 2010 21:58:55 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Aug 2010 21:58:55 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-16 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2304813
[ ukryj nagłówki ]Dnia 17.08.2010 Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> napisał/a:
> Jest na to rozwiązanie - i w sumie to nie wiem dlaczego u nas
> nikt o nim nie pomyślał.
>
> A zwie się E-ZPass, I-Pass, E-PAss, FasTrak / i klika innych.
> W skrócie : elektroniczny system poboru opłat, oparty na technologii
> radiowej - transponderach montowanych w samochodach i odpowiednich
> czytników na bramce. Można mieć konto pre-paid ( i takie są
> najpopularniejsze ), bądź też post-paid.
>
> Największą zaletą jest to, że nie ma przeszkód, aby bramki pokonywać z
> prędkością 100 km/h ;-)
Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy to powszechne obecnie dążenie do
skomplikowania rzeczy prostych naprawdę się opłaca.
Czemu właściwie mają służyć te coraz bardziej skomplikowane
metody pobierania opłat za korzystanie z drogi? Przecież te systemy
nie są za darmo. Każdy ma wiele wad, upierdliwość bramek znają
wszyscy którzy korzystali. Koszty utrzymania tych bud ze szlabanami
na drodze też są niemałe. Wszystkie automatyczne systemy
rejestrowania przejazdu też są kosztowne, skomplikowane, podatne
na awarie, błędy ludzi, czy celowe działanie. Wymagają stałego
nadzoru, kontroli, serwisu, aktualizacji. To wszystko kosztuje.
Co w zamian dostajemy, wrażenie że płacimy tylko wtedy i tylko
tyle ile skorzystaliśmy. Płacimy jednak też za samo naliczenie
opłat i to nie mało.
Powszechnie uważa się że podatki w paliwie nie starczają na
autostrady, nie wszyscy z nich korzystają, a drogi z literką
A są drogie. U nas podatki z paliwa idą na inne cele i trudno
to zmienić. Zostają opłaty, dlaczego nie winiety, są proste
i dosyć tanie. Wybór jakikolwiek by nie był, zostaje po stronie
klienta co jest wielką zaletą.
I same autostrady, odważnie napiszę że moim skromnym zdaniem
jazda autostradą nie różni się znacząco od jazdy dwujezdniową
drogą ekspresową.
Takie 2 jezdniowe "S" wystarcza zupełnie do sprawnego i w miarę
bezpiecznego przemieszczania. Więcej, obrzydliwa "Gierkówka",
miejscami gdzie nie jedzie się przez skrzyżowania w środku wsi,
też pozwala na w miarę sprawną jazdę. Wystarczą 2 oddzielone
jezdnie po 2 pasy, pobocze, bezkolizyjne skrzyżowania i siatka
na leśne stwory. I jedzie się szybko i wygodnie. Co daje
autostrada A2 ponad S7 czy S8 odpowiednio, Poznań-Łódź i
Warszawa(no prawie)-Radom/Wyszków. Punkty wzywania pomocy? Po
co? Szansa że awaria przytrafi się komuś bez sprawnego telefonu
jest, no właśnie, jaka? Nawet jeśli, to stojące na drodze auto
zwykle wywoła reakcję i ktoś inny zadzwoni (o wypadkach nie
warto chyba wspominać). Sieci stawiają maszty telefonii i
jeszcze same za to płacą. Co za problem ułatwić im tylko dostęp
do kawałka ziemi przy drodze. Punkty obsługi podróżnych, tak to
jakaś parodia, puste parkingi z kiblem i zepsutym automatem do
coli i batonów. Czemu nie stacje paliw, same za swoje wybudują
i utrzymają parking, knajpę, itp.
Pozostaje jeszcze te 20km/h więcej, dla kina objazdowego.
Pominąłem wygodne przejścia dla żuczków, zajęcy i lisów, oraz
to że każdy przy okazji chce zarobić. To nic złego byle
zachować odrobinę zdrowego rozsądku.
O czym zapomniałem?
--
kakmaratgmaildotcom
Następne wpisy z tego wątku
- 19.08.10 00:18 Rafał \"SP\" Gil
- 19.08.10 00:47 J.F.
- 19.08.10 10:14 Jakub Witkowski
- 19.08.10 11:02 J.F.
- 19.08.10 17:24 Bartłomiej Zieliński
- 19.08.10 17:54 J.F.
- 19.08.10 19:27 Lew2
- 19.08.10 21:02 jerzu
- 19.08.10 21:45 Marcin Stankiewicz
- 20.08.10 09:47 Sebastian Kaliszewski
- 20.08.10 09:45 Sebastian Kaliszewski
- 20.08.10 09:50 Sebastian Kaliszewski
- 21.08.10 18:11 Lew2
- 21.08.10 18:32 Waldek Godel
- 21.08.10 18:37 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=