eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming[OpenGl] Walkin in SpaceRe: [OpenGl] Walkin in Space
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: p...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OpenGl] Walkin in Space
    Date: Mon, 15 Mar 2010 11:01:19 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 48
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <hndlno$69g$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1268647280 18149 213.180.130.18 (15 Mar 2010 10:01:20 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Mar 2010 10:01:20 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.5.204.176, 10.174.28.62
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows 98; FDM)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:185323
    [ ukryj nagłówki ]

    > fir wrote:
    > > Poduczam sie OpenGla ale jestem dosyc w nim jeszcze zielony.
    > > Moge sobie zbudowac scene - np z zawieszonymi w przestrzani 5
    > > szescianami ale chcialbym zrealizowac zgrabne poruszanie sie
    > > w niej najklepiej myszą - np ruchy myszą obroty przestrzeni dookola
    > > mojego 'punktu obecnosci' wcisniety lewy - ruch do przodu po prostej
    > > - albo na poczatek dla uproszczenia obroty klawiszami jak
    > > w starej grze elite (kursor lewo - prawo to co nazywa sie
    > > 'roll' kursor up/down to co nazywa sie 'pitch' - np spacja
    > > do przodu - czy ktos moze przetlumaczyc mi wejscie klawki lub myszy
    > > na odpowiednie komenty OpenGl -
    >
    >
    > at i up (dwa ostatnie to znormalizowane wektory). Obracasz tym - jakimiś

    no tak - wlasnie o to chodzi - moze trudne do uwierzenia ale
    przejrzalem 3 ksiazki do openGla i nie znalazlem odpowiedzi na
    moja kwestie, przynajmniej bezposredniej

    problem polega na tym ze moge przez glRotate obrocic
    swiat wokol dowolnej osi (np 1,0,0) - po czym znowu wokol dowolnej osi
    (np 0,1,0) ale ten drugi obrot powinien byc wokol osi ktora _zmienila_
    sie razem z pierwszym obrotem - i jej obrot wlasnie potrzebuje
    wyliczyc (by moc go jawnie podac)- a glRotate tylko obraca swiat
    i nie wiem jak uzyskac macierz odpowiadajaca pierwszemu obrotowi
    przez ktora ew powinienem przemnozyc owa os i uzyskac nowa os
    wokol ktorej moglbym wtedy dalej obrocic -





    > gotowymi funkcjami do wektorów (powinno się dać darmowe znaleźć dla
    > każdego języka). Przy obracaniu uwzględniasz czas jaki upłynał od
    > ostatniego obrotu - żeby tempo nie zależało od FPS.
    >
    > > czy robi sie to raczej przez gluLookAt czy przez glTranslate
    > > i glRotate dla calej sceny?
    >
    > OIDP gluLookAt ustawia na nowo macierz Modelview - więc i tak dobrze to
    > zrobić przed każdą klatką. Z dokładnością do języka - gluLookAt(pozycja,
    > pozycja+at, up);
    >
    > gacek


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: