-
11. Data: 2010-12-07 21:07:38
Temat: Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
> Prawdę mówiąc to nie wiem jaki mam włącznik 2 czy 4 pinowy, jeszcze nie
> sprawdzałem. Sprawdzałem jedynie na aukcjach i tam widziałem, że sprzedają
> do Zafiry włączniki 4 stykowe, więc przyjąłem, że i u mnie taki jest. Ale
> ja nie mam tempomatu, czyli mam włącznik 2 stykowy?
ze schematów wynika że jeżeli nie masz tempomatu to masz wyłącznik 2 pinowy,
> A da się podłączyć włącznik 4 stykowy zamiast 2 stykowego?
podłączyć się da ale trzeba "rzeźbić" bo wtyczka będzie inna :/
brat
-
12. Data: 2010-12-10 01:54:18
Temat: Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-12-06 13:20, bratPit[pr] pisze:
>> Auto to Zafira A, ale to bez różnicy, bo podzespoły takie same jak w
>> Astrze II.
>
> czyli bliżniak Astry G nie F-ki ;-)
>
>> Prawdę mówiąc nie byłem pewny tego czy to wina włącznika, bo akurat
>> się to zbiegło z tym "grzebaniu" przy cylinderku.
>> Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego te wyłączniki mają 4 złącza? To
>> sprawa podpięcia pod komputer, który zawsze po przekręceniu kluczyka
>> sprawdza światła stop czy też coś innego?
>
> z pamięci Ci nie odpowiem,
> ZTCP są dwa wykonania, dwu lub czteropinowe zależnie od opcji wyposażenia,
> dwa piny są łącznikiem świateł stop-u, a dwa kolejne informacją
> komputera - procedura testowania sprawności bezpiecznika po każdorazowym
> włączeniu zapłonu lub tempomatu - informacja o wciśnięciu pedału hamulca
> do modułu tempomatu,
Być może to są nawet dwa włączniki.
U mnie w Vectrze C, komputer ma dwa parametry włączników przy pedale
hamulca i jak bardzo delikatnie naciska się pedał, to widać że pracują
niezależnie.
-
13. Data: 2010-12-10 09:38:02
Temat: Re: [Opel] Dziwnie działa światło stop-u
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>>> Auto to Zafira A, ale to bez różnicy, bo podzespoły takie same jak w
>>> Astrze II.
>>
>> czyli bliżniak Astry G nie F-ki ;-)
>>
>>> Prawdę mówiąc nie byłem pewny tego czy to wina włącznika, bo akurat
>>> się to zbiegło z tym "grzebaniu" przy cylinderku.
>>> Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego te wyłączniki mają 4 złącza? To
>>> sprawa podpięcia pod komputer, który zawsze po przekręceniu kluczyka
>>> sprawdza światła stop czy też coś innego?
>>
>> z pamięci Ci nie odpowiem,
>> ZTCP są dwa wykonania, dwu lub czteropinowe zależnie od opcji
>> wyposażenia,
>> dwa piny są łącznikiem świateł stop-u, a dwa kolejne informacją
>> komputera - procedura testowania sprawności bezpiecznika po każdorazowym
>> włączeniu zapłonu lub tempomatu - informacja o wciśnięciu pedału hamulca
>> do modułu tempomatu,
>
> Być może to są nawet dwa włączniki.
>
> U mnie w Vectrze C, komputer ma dwa parametry włączników przy pedale
> hamulca i jak bardzo delikatnie naciska się pedał, to widać że pracują
> niezależnie.
może tak być ale w Astrze G jest jeden, w zależności od opcji,
zwykły jednotorowy NO dla wersji bez tempomatu i dwutorowy NO + NC (pewnie z
wymuszonym prowadzeniem styków ze względów bezpieczeństwa),
brat