-
11. Data: 2010-05-25 22:50:42
Temat: Re: Omega B FL MV6?
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hthctj$20r$1@news.onet.pl...
>>> Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
>>> Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
>>> Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
>>> Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
>>> niezawodna?
>>> Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
>> Zawieszenie proste jak młotek, raczej się nie należy przejmować kosztami
>> naprawy.
>>> Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
>>> fabryczne?
>> Psujące się układy ABS/TCS. Konkretnie padająca elektronika - powoduje
>> np. brak wskazań prędkości. Koszt usunięcia wady - c.a. 500 PLN.
>>> Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
>>> poruszać zimą...
>>> Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.
>> Konstruktywne... ile masz za to auto zapłacić? ;)
>> Jurand.
>
> 12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra,
> climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie
> nie poniszczony.
No to za te pieniądze można się interesować, sprawdź tylko, czy jest
komunikacja z systemem ABS (trzeba komp serwisowy podpiąć), sprawdź czy są
błędy od skrzyni biegów i tyle.
Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100.
Jurand.
-
12. Data: 2010-05-25 22:53:32
Temat: Re: Omega B FL MV6?
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hthd21$2dt$1@news.onet.pl...
>> 12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra,
>> climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie
>> nie poniszczony.
>
> No to za te pieniądze można się interesować, sprawdź tylko, czy jest
> komunikacja z systemem ABS (trzeba komp serwisowy podpiąć), sprawdź czy są
> błędy od skrzyni biegów i tyle.
> Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100.
Pooglądaj auto pod kątem ewentualnej korozji - czasem się pojawia na tylnych
progach i na tylnych rantach błotników. I koniecznie czy nie ma wycieków z
silnika/skrzyni/okolic rozrządu. To są drogie w usuwaniu rzeczy.
Jurand.
-
13. Data: 2010-05-25 22:54:16
Temat: Re: Omega B FL MV6?
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hthd21$2dt$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> news:hthctj$20r$1@news.onet.pl...
>>>> Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
>>>> Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary
>>>> kadet? Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8
>>>> z astry? Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy
>>>> bradziej niezawodna?
>>>> Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
>>> Zawieszenie proste jak młotek, raczej się nie należy przejmować
>>> kosztami naprawy.
>>>> Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
>>>> fabryczne?
>>> Psujące się układy ABS/TCS. Konkretnie padająca elektronika - powoduje
>>> np. brak wskazań prędkości. Koszt usunięcia wady - c.a. 500 PLN.
>>>> Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
>>>> poruszać zimą...
>>>> Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.
>>> Konstruktywne... ile masz za to auto zapłacić? ;)
>>> Jurand.
>> 12.5kzł nie pytaj skąd gdzie i jak. 1999r w zasadzie pełna opcja, skóra,
>> climatronic, el fotele podgrzewane, komp, automat, LPG na stagu, ogólnie
>> nie poniszczony.
> No to za te pieniądze można się interesować, sprawdź tylko, czy jest
> komunikacja z systemem ABS (trzeba komp serwisowy podpiąć), sprawdź czy
> są błędy od skrzyni biegów i tyle.
> Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100.
> Jurand.
Poprzednie auto miało na poziomie 16 nawet do 20 nie przeraża mnie to :)
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
14. Data: 2010-05-25 22:58:45
Temat: Re: Omega B FL MV6?
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze:
> Witam.
> Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
> Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
> Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
> Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
> niezawodna?
> Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
> Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
> fabryczne?
> Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
> poruszać zimą...
>
> Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.
omega........ :)
Omegami w latach 1995 - 2003 zrobiłem jakieś 450.000 km.
Jakie mam
opinie:
1.Omega to bardzo wygodne auto i bezpieczne auto. Jedną z omeg,
którą miałem skasowałem gdyż zasnąłem za kierownicą. Jaśki,
napinacze.. i napis na komputerze "coolant level check". :D
Ale drzwi się otwierały i zamykały bez problemu, poobijany
byłem bez złamań i bez leczenia szpitalnego ani ambulatoryjnego.
Omega bardzo bezpiecznym autem w krasztestach jest.
2.Przy silniku X30XE miałem problemy z uszczelką pod kolektorem
wydechowym. I tam są takie jaja, aby to rozebrać, ze nie pytaj.
3.Na polskich drogach łączniki stabilizatorów i tuleje metalowo-
gumowe w tym aucie - 50.000 km i do wymiany.
4.Skrzynie są GM'a były używane w BMW E36. Jeśli nie przegrzejesz,
to polata bez problemu. O przelotach typu Belin-Frankfurt i cały
czas ile przepisy pozwalają to zapomnij. Dwa razy zagotowałem
olej w skrzyni - nie fajne. Miałem pierwsza omege A C20NE w
automacie, ale nie pamiętam czy to ta sama skrzynia co w C
FL 3.0 Automat. Przy A C20NE wymiana filtrowi oleju co 60kkm.
Tak około 13 lat temu koszt kilkaset złotych w ASO. Dzisiaj nie wiem.
5. Końcowy tłumik w omedze wystarczał mi na 60000. Lubiły gnić.
6. Można założyć dodatkową chłodnice oleju do skrzyni.
7. Przy przebiegu powyżej 200.000 zaczynały się jajca z drobiazgami:
czujniki, wężyki, przyciski na konsole - dużo drobnych problemów.
8. Przy przebiegu 150.000 km należy przemyć myjką ciśnieniową
chłodnice. Lubi się zapchać kurzem, muchami i piachem i możliwe
przegrzanie silnika. Wtedy pierścienie do wymiany, ale nic poza
tym. 212 KM z 3.0V6 to w dzisiejszych czasach mało. X30XE to mało
wysilona jednostka.
9. Omega to nie auto dla kata - raczej do spokojnej jazdy.
Polecam, bo bardzo wygodne, bezpieczne i wdzięczne auto.
pozdrawiam.
-
15. Data: 2010-06-04 10:02:52
Temat: Re: Omega B FL MV6?
Od: Ciapul <c...@g...com>
W dniu 2010-05-25 19:35, Lewis pisze:
> No właśnie, wcześniej miałem quattro torsen i zima to był dla mnie raj
> na ziemi, teraz może być ból...
> Ale kolce założyć i może jakoś da rade.
Oj. Przesiadka z quattro w ośkę nie jest fajna. Jeżdżąc 4x4 nie zwraca
się uwagi na jego plusy. Po prostu idzie, skręca, rusza :) A potem
człowiek przesiada do oski i zastanawia się co jest nie tak :)
-
16. Data: 2010-06-04 11:06:18
Temat: Re: Omega B FL MV6?
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
Lewis pisze:
> Mówię o konkretnym aucie które mam na oku. Został wymieniony most na
> inny, inne przełożenie i szpera. Mniejszy Vmax ,lepsze przyspieszenie.
Most bywa ze szperą. Łatwo poznać. Kiedy się rusza jednocześnie ostro
skręcając czuć jakby z tyłu coś pulsowało. Swoją drogą jeśli most
wymieniony to ja bym był ostrożny.
> A słuchaj w wersji sedan jest nivo?
Tak. Proszę zajrzeć na tylne amortyzatory. Jak mają zwijane gumy na
tłoczyskach to są poziomowane.
--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif
-
17. Data: 2010-06-04 11:12:56
Temat: Re: Omega B FL MV6?
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
Lewis pisze:
> Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
> Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
Nie ma wersji MV6 w BFL. Odpowiednik MV6 po liftingu ma silnik Y32SE.
Olej bierze ale mało. Porównywałem do podobnego silnika w nowej Skodzie
SuperB i bierze mniej.
> Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
> niezawodna?
Skrzynia w wersji 4 bioegowej niezawodna, w 5 biegowej po 2002 roku
bardziej komplikowana. Spec od skrzyń mówi że częściej tejue robi.
> Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
Zawieszenie klasyczne, koszty napraw standardowe.
> Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
> fabryczne?
Kłania się Euro3 i duża wrażliwość na nieprawidłowości w emisji spalin.
W wersji Y32SE są wstępne katalizatory które po 100 tys są wg ECU
silnika trupami a wymiana to 4 tys zl za stronę bo występuje rura od
razu z kompletem katalizatorów. W wersji 3 litrowej ich nie ma i
problemu też.
Tak jak ktoś napisał czujnik położenia wybieraka skrzyni pada po ok 10
latach. Nowy oryginalny ok 900 zł. Naprawa jest bezsensowna bo wyżarte
ścieżki.
> Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
> poruszać zimą...
Jak każdym innym ciężkim autem z napędem na tył. Myślenia nic nie zastąpi.
--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif
-
18. Data: 2010-06-04 11:18:47
Temat: Re: Omega B FL MV6?
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
Jurand pisze:
> Aha - realne spalanie będzie na poziomie 15/100.
Nie wiem jak wersja X30XE, ale mój Y32SE zimą w cyklu mieszanym 80%
miasto łyka 11,2. Żuzycie jak przyspawane, nawet nie drgnie. Trasa
rozsądne prędkości ok 120 km nigdy nie przekroczył 8-9 l, ok 140-160 km
do 9-10l.
--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif
-
19. Data: 2010-06-04 11:24:39
Temat: Re: Omega B FL MV6?
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
Jurand pisze:
> Pooglądaj auto pod kątem ewentualnej korozji - czasem się pojawia na
> tylnych progach i na tylnych rantach błotników. I koniecznie czy nie ma
> wycieków z silnika/skrzyni/okolic rozrządu. To są drogie w usuwaniu rzeczy.
Jak bym radził udać się na oględziny z czujnikiem grubości lakieru i
podstawową wiedzą jakie wartości są niebezpieczne. To że będzie
lakierowanu to bankowo, ale jak szpachla to po zimie max dwóch będzie
rdza. Koszt naprawienia takich rzeczy jest wysoki. Proponują zwracać
baczną uwagę na szczeliny między klapami a błotnikami, symetryczność
lamp. Szczeliny fabryczne są wszystkie równie. Pół centymetra różnicy np
między lewym reflektorem a masą i prawym to ślad po dzwonie. Poza tym
standardowa rzecz czyli daty produkcji szyb. Jak auto jest podejrzanie
tanie to trzeba być ostrożnym podwójnie. Minę kupić bardzo łatwo.
Wycieki oleju w okolic silnika to słabe uszczelnienia chłodnicy oleju
która jest między cylindrami. Głupie miejsce. Koszt oryginalnych
uszczelek 100 zł, robota również parę złotych.
PS. Jeśli to auto z moich okolic to proszę zmnie zagadnąć poza grupą
mogę pomóc w oględzinach.
--
Tomasz Jurgielewicz
Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif
-
20. Data: 2010-06-04 16:49:25
Temat: Re: Omega B FL MV6?
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:htgsgd$a56$1@news.onet.pl...
> Witam.
> Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
> Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
> Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
> Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
> niezawodna?
> Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
> Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
> fabryczne?
> Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
> poruszać zimą...
> Byłbym wdzięczny za jakieś konstruktywne opinie.
Dzięki wszystkim za rady i opinie, Omegę sobie odpuszczę, zbyt dużo małych
upierdliwych usterek których nie znoszę. A ten konkretny egzemplarz, który
miałem na oku ma ich kilka...
A saab-em ktoś jeździ? ;)
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)