  • 1. Data: 2010-05-25 11:20:58
    Temat: 6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak można?
    Od: twinsen <t...@b...zabrze.pl>

    Tym razem pytanie nie o opony, a o felgi. Czy jeśli w instrukcji
    pojazdu jest
    napisane, że standardowy rozmiar felgi to 6,5Jx15 ET43 dla opon o
    rozmiarze 195/65/15,
    to czy można bezpiecznie założyć felgi 7Jx15 o ET35?
    Felgi z instrukcji o tych dokładnie parametrach to oczywiście felgi
    jedynie Fiata.
    Nie da się nic znaleźć, jedynie 6,5" o innym ET, albo szersze też o
    innym ET.
    Jaka jest tolerancja ET i szerokości felg bezpieczna do użytkowania?
    Nie mówię
    tu o jakimś tuningu, bardziej o zamiennikach felg fabrycznych, co do
    których jest
    gwarancja że będą pasować, o nic nie ocierać i nie wpływać na układ
    jezdny
    w jakiś negatywny sposób.

  • 2. Data: 2010-05-25 11:48:36
    Temat: Re: 6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak można?
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-05-25 11:20, twinsen pisze:
> [...]
    > których jest
    > gwarancja że będą pasować, o nic nie ocierać i nie wpływać na układ

    Uogólniając: ET (offset) im większy tym felga jest bardziej schowana. W
    twoim przypadku zmieniasz offset z 43mm na 35mm. Czyli felga będzie
    wystawała o 8 mm więcej.
    Dodatkowo szerokość felgi zwiększy się o 12,7mm.

  • 3. Data: 2010-05-25 11:57:45
    Od: twinsen <t...@b...zabrze.pl>

> [...]
    > wystawała o 8 mm więcej.
    > Dodatkowo szerokość felgi zwiększy się o 12,7mm.

    Ale mnie chodzi o to, czy jeśli fabrycznie jest 6,5Jx15 i ET43, to czy
    można
    spokojnie to zamienić na 7Jx15 i ET35, tzn. czy to że na Allegro ktoś
    pisze,
    że taki rozmiar pasuje do Stilo, to czy to jest prawda? Chodzi mi o
    bezpieczną
    tolerancję. Bo jeśliby kupować wg tego co instrukcja rzecze, to kupisz
    tylko
    3 wzory felg 15", pochodzących od Fiata. Wszystko inne ma inne ET.
    Więc
    pytam, czy jest bezpiecznie i zgodnie ze sztuką dokonać takiej właśnie
    zamiany?

  • 4. Data: 2010-05-25 12:00:46
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    twinsen pisze:
    > spokojnie to zamienić na 7Jx15 i ET35, tzn. czy to że na Allegro ktoś
    > pisze,
    > że taki rozmiar pasuje do Stilo, to czy to jest prawda?

    Podejdzie, bez problemu, nawet w punto się taki rozmiar mieści mimo iż
    nadkole mniejsze :)

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-05-25 12:04:47
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik twinsen napisał:

    > Ale mnie chodzi o to, czy jeśli fabrycznie jest 6,5Jx15 i ET43, to czy
    > można
    > spokojnie to zamienić na 7Jx15 i ET35,
    Sprawdz sobie tutaj:
    http://www.wheelsizecalculator.com/pl/
    http://www.1010tires.com/wheeloffsetcalculator.asp
    http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Szerokosc_opo
    ny__a_szerokosc_felgi_,3,32,15.html
    pozdrawiam
    Oskar Wilde

  • 6. Data: 2010-05-25 12:09:53
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-05-25 11:57, twinsen pisze:

> [...]
    > Więc
    > pytam, czy jest bezpiecznie i zgodnie ze sztuką dokonać takiej właśnie

    Wysłałem Ci to abyś sam wyciągną wnioski. Felga będzie wystawała o ponad
    1,5 cm dalej niż fabryczne. Jeśli auto nie ma szerokich nadkoli to
    będzie chlapało.

  • 7. Data: 2010-05-25 12:15:13
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Miecio pisze:
    > Wysłałem Ci to abyś sam wyciągną wnioski. Felga będzie wystawała o ponad
    > 1,5 cm dalej niż fabryczne. Jeśli auto nie ma szerokich nadkoli to
    > będzie chlapało.

    w stilo nic nie będzie wystawało, będzie co najwyżej lepiej wyglądało :)
    Ale czy 15 cali w aucie o takich gabarytach to nie za mało? Tam się
    17sta prosi :)

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-05-25 12:18:01
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik krzysiek82 napisał:

    > w stilo nic nie będzie wystawało, będzie co najwyżej lepiej wyglądało :)
    > Ale czy 15 cali w aucie o takich gabarytach to nie za mało? Tam się
    > 17sta prosi :)
    Hehe, pierwsze foki i astry wyjezdzaly na 13" kolach, ech czasy sie zmieniaja, auta
    rosna :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 9. Data: 2010-05-25 12:18:23
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    Gabriel'Varius' pisze:

    > Hehe, pierwsze foki i astry wyjezdzaly na 13" kolach, ech czasy sie

    Focusy na 13? Chyba 1.4.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 10. Data: 2010-05-25 12:27:19
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Grejon napisał:

    > Focusy na 13? Chyba 1.4.
    Tak. To bylo na samym poczatku, pozniej dlugo byly 14" i rosnie do nadal :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde