  • 1. Data: 2009-07-26 20:58:55
    Temat: Olympus ľ TOUGH-8000 czy Canon PowerShot D10
    Od: BEDUINKA <b...@g...com>

    szukam wstrząsoodpornego i wodnoodpornego aparatu.
    słyszałam o tych dwóch (na stronie olympusa widziałam jeszcze u
    TOUGH-6000 i u
    TOUGH-6010 - ale z wodoszczelnością tylko do 3m) - a u TOUGH-8000 i
    Canon
    PowerShot D10 są szczelne do 10m.

    czy ktoś korzystał z tych aparatów? który z nich polecacie?

    mam koleżankę, która ma tego Olympusa i jest zadowolona.
    Canon jest nowością (wszedł chyba do sklepów w maju) więc trudno na
    razie o
    opinie.

    Który z nich polecacie? a może jeszcze jakiś inny?

    Mirka

  • 2. Data: 2009-07-26 21:14:23
    Temat: Re: Olympus u TOUGH-8000 czy Canon PowerShot D10
    Od: "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl>

    > czy ktoś korzystał z tych aparatów? który z nich polecacie?

    Udało mi się zalać TOUGH-8000 na nurkowaniu bardzo statycznym na głębokości
    mniejszej niż 10m.

    ~BitPump

  • 3. Data: 2009-07-27 07:20:23
    Od: "bikej" <b...@p...fm>

    Użytkownik "BEDUINKA" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > szukam wstrząsoodpornego i wodnoodpornego aparatu.

    http://www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/

    Najlepszy jest podobno lumix.

  • 4. Data: 2009-07-27 10:53:30
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    D10 daje najlepsze zdjęcia podwodne
    ponieważ został zaprojektowany do
    fotografowania podczas snorklowania.
    Nie jest kolejna małpą wsadzoną w mniej
    lub bardziej wodoszczelną obudowę...

    Jezeli zalezy Ci na jakosci zdjec
    oraz latwosci obslugi pod woda to D10.

    Pzdr
    KK

  • 5. Data: 2009-07-31 12:47:17
    Od: mlopaci <m...@g...pl>

    Miałem ten sam dylemat, ale po przeczytaniu opinii na dpreview
    zdecydowałem się na Canona.
    "The Olympus Tough 8000 is a camera which values style over substance,
    and while it certainly looks good and feels solid in the hand, the
    moment you take a look at the images it produces you will find that they
    are simply not very good (and overall the worst in this group). If you
    are looking for a camera that you can take to 10m / 33ft underwater,
    look at the Canon D10, or if you want something compact that you can
    also take underwater then look at the Pentax W60. If you just love the
    style and interface of the Olympus Tough series, then take a look at the
    Tough 6000. They are all better cameras than the Tough 8000".

    Trochę opinii użytkowników możesz poczytać na amazon.com
    http://www.amazon.com/Olympus-Stylus-Tough-8000-Stab
    ilized-Black/product-reviews/B001P06Q5C/ref=dp_top_c
    m_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1

    Wrażenia z kilku dni posiadania D10 (zdjęć zrobiłem kilkanaście).
    - Baaardzo łatwo wypada z ręki - zaokrąglone kształty i dość śliski
    plastik to nie najlepsze połączenie. Zawsze trzeba założyć pasek na rękę;
    - Brak jakiejkolwiek osłony obiektywu, a w komplecie nie ma etui na aparat;
    - Jedyne mocowanie na pasek, to specjalny odstający uchwyt mocowany na
    rogu aparatu. Jak założysz z lewej strony (patrząc na aparat od strony
    ekranu), to pasek nie sięga nadgarstka prawej ręki. Jak założysz z
    prawej strony na górze, to utrudnia naciskanie przycisku migawki.
    Założony z prawej strony na dole powoduje, że aparatu nie możesz
    postawić i zrobić zdjęcia z samowyzwalacza bez małego statywu.

  • 6. Data: 2009-08-03 11:46:17
    Od: "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl>

    > Udało mi się zalać TOUGH-8000 na nurkowaniu bardzo statycznym na
    > głębokości mniejszej niż 10m.

    Aparat zalany trafił do serwisu Olympusa w Warszawie. Równo po tygodniu na
    moje biurko trafił fabrycznie nowy aparat zamiast naprawiania starego. Bez
    dyskusji, bez walki, bez problemów.

    Jak wielu z Was wie ja nie fotografuję tablic testowych, nie wiem, czy moje
    lustrzanki mają FF, BF czy jeszcze coś innego, jestem ignorantem pikselowym,
    ale dzięki temu mam czas ma robienie zdjęć nad i pod wodą. W związku z tym
    Olympus jest dla mnie aktualnie numer jeden, bo serwis i obsługę klienta w
    Polsce mają pierwszoligową.

    ~BitPump