  • Data: 2011-06-08 22:32:22
    Temat: Re: Olympus XZ-1 vs Canon G12 - czas pracy na bateriach
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-08 23:40, ryba72rk pisze:

    > Dalej bede twierdził, że bateria nie dostarcza mocy tylko energie. O
    > mocy możemy mówić dopiero po obciązeniu baterii jakimś odbiornikiem do
    > czego chyba wreszcie doszedłeś.

    Twierdzisz, że bez odbiornika też energia jest dostarczana? Poszukaj
    sobie definicji mocy i zrozum wreszcie, że przekazywanie energii jest
    nierozerwalnie związane z wydzielaniem mocy.

    > A wyobraz sobie ze mam :P I widze, że wreszcie pojałeś, że moc dotyczy
    > odbiornika energii dostarczanej przez baterie (czytaj jego rezystancji
    > lub impedancji dla pr.zmiennego - prosty wzor: P=I^2*R).

    Dotyczy zarówno odbiornika jak i baterii. Moc jest miarą prędkości
    przekazywania energii - jeśli odbiornik pobiera energię, to źródło ją
    musi oddawać - a zatem w odbiorniku wydzielana jest w danej chwili
    określona moc a taka sama moc jest pobierana ze źródła.

    > Dalej
    > powtorze, że mozemy mowic o energii zgromadzonej w baterii, jej
    > napieciu, pojemnosci, ale nie mocy.
    > To tyle z mojej strony, nie mam zamiaru dalej kopać się z koniem ;)

    Kopiesz się z fizyką a nie koniem. Napisałeś oczywista bzdurę:
    "Bateria nie dostarcza mocy." i dalej brniesz w zaparte. Skoro w
    odbiorniku wydzielana jest moc, to skąd ona się bierze?
    > EOT

    I całe szczęście - bo tę wiedzę nie ja powinienem Ci przekazywać, a
    nauczyciel w szkole do której uczęszczasz lub uczęszczałeś.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)