    From: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Olympus PEN
    Date: Fri, 19 Mar 2010 11:20:12 +0100

    Dnia Fri, 19 Mar 2010 02:44:07 +0100, nb napisał(a):

    > A mogłem ostrożniej? Przeczytaj jeszcze raz co i jak napisałem.

    > Acha! Już jedno się wyjaśniło. A może jeszcze się wyjaśni,
    > dlaczego w zestawieniach obiektywów oly, nie ma rozróżnienia
    > 14-42 i 40-150 osobno dla E420 i E-PL1? Bo że są różne
    > to widać choćby po różnicach cen obu zestawów.

    Nie wnikam. Są to różne obiektywy i IMVHO ten od pena nie powinien być
    oceniany na podstawie tego od E-420.

    > Być może. Dostałem E420 z prośbą o ocenę. Nie podobała mi się ostrość,
    > więc metodologią zdroworozsądkową trzasnąłem obiekt kadrując w wizjerze
    > tak jak starą znaną fotkę czyli ogniskowa (ekwiwalent?) była taka sama.
    > Jakbym wyciągnął lufę Olympusa poza zakres Sony, pewnie miałoby to znaczenie.
    > Ale na tym przykładzie raczej nie.

    Do ostrości 40-150 można się przyczepiać na długim końcu bo rewelacyjna nie
    jest. Ale w okolicach 50-70mm akurat jest ok.

    > Dla mnie, starego admina, SOA#1 przekłada się na "dziwne, u mnie działa",
    > nie wiem co masz na myśli.

    Mam na myśli to, że 40-150 z moim E-520 działa całkiem nieźle.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer