  • Data: 2011-01-07 08:47:26
    Temat: Re: Oly XZ-1
    Od: Anonymouse <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Sty, 07:24, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:

    > E, to tych powyzej chyba przegapiles ;) (EX1: 24-72/1.8-2.4, LX5: 24-90/2-3.3)

    Tyle że LX5 na 90mm ma f=3.3 (i niestety nie najlepszej jakości, tak
    że do 4.5 wypada przymknąć).
    EX-1 ma na 72mm f=2.4
    natomiast Olkowy ZX-1 na 100mm ma f=2.2

    Generalnie ZX-1 jest najnowszą konstrukcją, więc powinien mieć
    najwięcej plusów i ma (szczególnie dla dotychczasowych użytkowników
    Olympusa - np. możliwość używania peryferii z PEN'a oraz
    kompatybilność z lampami FL-xxR - bezprzewodowe sterowanie).

    Moim zdaniem ZX-1 jest wart zastanowienia dla kogoś kto szuka
    zaawansowanego kompaktu.

    Ponieważ niedawno sam zastanawiałem się nad wyborem kompaktu podam po
    jednym(dwa) plusie i minusie każdego z konkurentów:
    Canon S95: + kompaktowość (obsługa - ring na obiektywie), - brak
    stopki na lampę (braki w filmowaniu)
    Samsung EX-1: + cena (wyświetlacz obrotowy), - braki w filmowaniu
    (gabaryty)
    Panasonic LX-5: + filmowanie, - jak dla mnie nie ma on jakiś wielkich
    wad, ale jeśli już miałbym coś napisać to wg. mnie LX5 daje kiepskie
    jpegi wprost z aparatu (obróbka RAW daje duuużo większe możliwości)
    oraz optyka na długim końcu mogła by być nieco lepsza.
    Olympus ZX-1: + optyka (akcesoria), - brak kodeka AVCHD przy filmach