  • 21. Data: 2015-07-28 20:57:42
    Temat: Re: Olek Stylus XZ-2
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Otóż zegar XZ-2 zwiększa swoje opóźnienie o jedną sekundę przy każdym
    > wyłączeniu i włączeniu aparatu. Kolejne zdjęcia na "jednym włączeniu"
    > nie zwiększają błędu. Czyli chodząc sobie przez jeden dzień i robiąc
    > 200 zdjęć przy 60 włączeniach / wyłączeniach zwiększamy opóźnienie
    > zegara o jedną minutę.
    >
    > To dosyć źle, bo korekta jest uciążliwa albo niemożliwa - trzeba wiedzieć,
    > czy aparat między zdjęciami został wyłączony, czy nie. Przypuszczam,
    > że nie tylko mój XZ-2 tak ma - może inni użytkownicy robili mniej
    > zdjęć i nie zauważyli.

    Zauważyłbym - ostatni raz czas ustawiałem około roku temu, cykli
    włączania/wyłączania miałem kilkaset. Ale przed chwilą sprawdziłem. W
    ciągu 3 minut zrobiłem 8 zdjęć, między którymi wyłączałem i włączałem
    aparat. Między pierwszym i ostatnim zdjęciem w EXHIF-ie różnica jest co
    do sekundy 3 minuty, a miało być opóźnienie 7 sekund. Czas zrobienia
    wszystkich poszczególnych zdjęć także jest poprawny.

    Głupie pytanie, a jednak - czy masz wgrany najnowszy firmware (1.3)?

    Piotr

  • 22. Data: 2015-07-28 21:52:22
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-28 o 20:57, Uncle Pete pisze:

    > Głupie pytanie, a jednak - czy masz wgrany najnowszy firmware (1.3)?

    Nie, mam oryginalny 1.1. Ale sprawdziłem w opisach kolejnych wersji
    (1.2, 1.3) jakie były uzupełnienia i poprawki - nie ma mowy o poprawianiu
    zegara. Wysłałem też pytanie do Olympusa, czy wersja 1.3 ma poprawiony
    błąd liczenia czasu. Na odpowiedź pewnie czeka się długo.

    Chyba zaktualizuję firmware do 1.3 - może nic się nie zepsuje.

    Aktualizacje bywają różne. Miałem kiedyś taką do Lumixa,
    która usprawniała działanie aparatu przez zablokowanie
    możliwości używania "nieoryginalnych" akumulatorów.
    Było to jedyne usprawnienie uzyskiwane dzięki aktualizacji...

    P.

  • 23. Data: 2015-07-28 22:18:04
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > zegara. Wysłałem też pytanie do Olympusa, czy wersja 1.3 ma poprawiony
    > błąd liczenia czasu. Na odpowiedź pewnie czeka się długo.

    Zdaje się, że często nie podaje się wszystkich poprawek, zwłaszcza
    jeżeli poprawia się wstydliwą wtopę.

    > Chyba zaktualizuję firmware do 1.3 - może nic się nie zepsuje.

    Do 1.2 aktualizowałem sam (akurat mam wizjer WF-4), 1.3 wgrano mi w
    serwisie przy okazji naprawy.

    > Aktualizacje bywają różne. Miałem kiedyś taką do Lumixa,
    > która usprawniała działanie aparatu przez zablokowanie
    > możliwości używania "nieoryginalnych" akumulatorów.

    Muszę zatem sprawdzić, czy nadal lubią blokować zamienniki - przyglądam
    się właśnie G7...

    Piotr

  • 24. Data: 2015-07-28 22:37:32
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2015-07-28 o 18:27, Piotrne pisze:

> [...]
    > nie zwiększają błędu. Czyli chodząc sobie przez jeden dzień i robiąc
    > 200 zdjęć przy 60 włączeniach / wyłączeniach zwiększamy opóźnienie

    No to nie wyłączaj aparatu po każdym zdjęciu - ja mam
    włączony przez cały dzień i z tego powodu nie "znika" mi
    prąd w akumulatorze. Ciągłe włączenie i wyłączenia bardziej
    go eksploatują, a dodatkowo w twoim aparacie "psują" czas.

  • 25. Data: 2015-07-28 23:20:44
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-28 o 22:18, Uncle Pete pisze:

    > Do 1.2 aktualizowałem sam (akurat mam wizjer WF-4), 1.3 wgrano mi w serwisie przy
    okazji naprawy.

    Uaktualniłem do wersji 1.3 - napisało OK, działa.
    Sprawdziłem zegar - niestety bez zmian. Między 23:09 a 23:14 wyłączyłem
    i włączyłem 23 razy. Opóźnienie zegara zwiększyło się o 17 sekund...

    P.

  • 26. Data: 2015-07-28 23:30:46
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-28 o 22:37, jo44 pisze:

    > No to nie wyłączaj aparatu po każdym zdjęciu - ja mam
    > włączony przez cały dzień

    Hmmm... A wysunięty obiektyw i ciągły tryb "oczekiwania" są normalnym
    sposobem używania tego aparatu?

    Skoro już piszę o dziwnym zachowaniu XZ-2: przy okazji ubiegłotygodniowych
    burz chciałem sobie posłuchać piorunów w radiu. Ustawiłem fale średnie
    ok. 600 kHz, poza stacją. Zamiast szumu cały czas coś brzęczało.
    W końcu stwierdziłem, że to XZ-2 rozsiewa zakłócenia - był około
    20 centymetrów od radia. Oczywiście był wyłączony. Wyjęcie akumulatora
    pomogło. Po ponownym włożeniu akumulatora znowu zaczął brzęczeć
    (a właściwie "stukać"), ale wolniej. Po włączeniu i wyłączeniu znowu
    tak jak wcześniej. Nie wygląda to na oszczędzanie energii...

    P.

  • 27. Data: 2015-07-29 00:12:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotrne" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > (a właściwie "stukać"), ale wolniej. Po włączeniu i wyłączeniu znowu
    > tak jak wcześniej. Nie wygląda to na oszczędzanie energii...

    Coś musi generować napięcie w trybie "standby" aby obsłużyć
    choćby guzik POWER ON :-)

  • 28. Data: 2015-07-29 10:23:31
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-28 o 23:20, Piotrne pisze:

    > Uaktualniłem do wersji 1.3 - napisało OK, działa.
    > Sprawdziłem zegar - niestety bez zmian.

    Otrzymałem (bardzo szybko!) odpowiedź od Olympusa. Brzmi tak:
    "Jest mi bardzo przykro, ale kwestia sekundowego przesunięcia jest cechą tego
    aparatu"
    (dotyczy firmware-u 1.3).

    Dodatkowo - propozycja wysłania aparatu do sprawdzenia w serwisie (ale po co,
    skoro to jest cecha aparatu?) i kupienia innego aparatu z GPSem, np. TG-4.

    P.

  • 29. Data: 2015-07-29 13:16:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > co,
    > skoro to jest cecha aparatu?) i kupienia innego aparatu z GPSem, np. TG-4.

    O kurde...
    Przyślesz mi ten list w oryginale? To jakiś ewenement!
    Musimy się też tak nauczyć traktować klienta u nas w firmie...
    "Proszę pana, to nie jest bug, to jest cecha tego urządzenia."

  • 30. Data: 2015-07-29 13:17:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Uaktualniłem do wersji 1.3 - napisało OK, działa.
    > Sprawdziłem zegar - niestety bez zmian. Między 23:09 a 23:14 wyłączyłem
    > i włączyłem 23 razy. Opóźnienie zegara zwiększyło się o 17 sekund...

    Według tego co pisałeś wyżej, powinno przesunąć o więcej niż 20sekund.
    Czyli o mniej niż sekundę przesuwa zegar przy włączaniu?