    From: Grzegorz Maj <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Olek OM-D E-M5
    Date: Sat, 18 Feb 2012 04:07:35 -0800 (PST)
    <jh8lko$nj2$1@inews.gazeta.pl> <jh8pvv$5go$1@node2.news.atman.pl>
    <jh8que$a4q$1@inews.gazeta.pl> <jh8sde$865$1@node2.news.atman.pl>
    <jh8uk0$klp$1@inews.gazeta.pl> <jhbatf$oue$1@node2.news.atman.pl>
    <jhk8mu$59u$1@inews.gazeta.pl> <jhkerv$6qn$1@node2.news.atman.pl>
    <jhmq0q$bmc$1@inews.gazeta.pl>

    On 18 Lut, 01:05, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

    > No właśnie mi nie pasują w ogóle, neksy nie mają tych jajowatych
    > wypukłości i obłostek. Ta kanciastość mi bardziej na rękę, szczególnie np.
    > nex-7 z wieloma guziczkami fajnie wygląda.

    Co prawda dyskusja o wyglądzie jest mocno subiektywna. Ale problem z
    tobą jest taki, że krytykujesz konkurencję zaniewiadomoco a braki w
    Sony traktujesz jako ficzer. Gdyby Sony dołożyło kółeczko do NEXów
    napisałbyś, że to jest super sprawa, bo aparat można sobie na kołeczku
    zawiesić.

> [...]
    > i czy w ogóle?
    > To jak niektórzy co to kupują nikona entry level argumentując to tym, że
    > dokupią sobie jakieś szkło G jak im się spodoba. IMHO lepiej zmienić
    > system jeśli trzeba przy takim wkładzie początkowym i ew. potrzebach.

    > Marudzenie w szkłach to można sobie zostawić jak się już ma na to
    > konkretne środki i od razu potrzebę jakiegoś obiektywu. Jak np. chcesz
    > sprzedać lustrerkowe graty i zmienić na EVIL-a tylko. Wtedy ok, masz spory
    > budżet, tracisz dotychczasowy arsenał, coś musisz kupić.

    To, że NEXy nie mają szkieł to zaleta! Można wolniej kolekcjonować
    obiektywy nie wydając majątku od razu. Super!

    > Ale jak dla mnie gdzie planuję zakup raczej w formie kompaktowego dodatku,
    > uzupełnienia tego co mam do kieszeni, to i tak system będę rozwijał długo,
    > a i to specyficznie :)

    Do kieszeni to wejdzie jedynie badziewny 16/2.8

    > Tylko w przypadku dużych luster stabilizacja w body była czysto elementem
    > strategii i kierunku firmy. W przypadku EVIL-ków ciągle trzeba pamiętać o
    > tym, że ważny jest rozmiar. Wcale nie jestem pewien czy ot tak nagle
    > zrobią 4EV i będzie maciupkie i leciutkie.
    > Wobec tego to nie jest tak, że lepiej mieć niż nie mieć. To jest wybór
    > pomiędzy mieć małe, a większe i z słabą stabilizacją. W szkłach też
    > zwiększa to rozmiar, no i cenę. Nie spodziewam się, że stabilizacja będzie
    > tu super rewelacyjna też, ale wtedy dopiero jest wybór pomiędzy zupełnym
> [...]

    Brak stabilizacji to ficzer - body może być mniejsze i lżejsze. Tylko
    po co? Skoro obiektywy i tak są wielkie.

    > Zależy od tej osoby. Jak to ma być uzupełnienie to co innego niż jak
    > myślisz o całym systemie. Tak samo zależy ile masz na to środków teraz i
    > dopiero potem. To nowe zabawki i sporo do nich się pojawi jeszcze.

    To jest bardzo dobra strategia, przecież aparat "kupuje się na lata",
    a obiektywy na dziesięciolecia. Tymczasem co roku powstaje nowy system
    (a w lutym mamy już dwa nowe systemy: X1, i K-01).

    A wszyscy, którzy tylko mogą, rzucają wszystko w R&D żeby wywalić
    krzem z aparatów i dostać się do lukratywnego rynku, który jest w
    stanie płacić 1k$ za matrycę FF. Gdy wejdą matryce organiczne(albo
    cokolwiek innego) znów polecą wszystkie te systemy budowane dzisiaj.

    > Musiałbyś wytaczać bardzo jasne szkła w tych słabszych matrycowo, a te
    > dają inną GO, rozdzielczość na pełnych otwarciach i do tego jeszcze są
    > droższe. Gdzieś trzeba znaleźć złoty środek w porównaniu.

    NEX, NX i lustrzanki APS to nie jest złoty środek. NEXy - wielkie
    szkła, brak GO, NX - kiepskie szkła na krawędziach. APS - używa w
    większości obiektywów z FF, nie są ani małe, ani ostre. Jedyne co APS
    oferuje to niskie szumy.