  • 1. Data: 2010-04-09 18:49:37
    Temat: Olek E-510 i wolny AF
    Od: "Lukas" <q...@o...pl>

    Mialem okazje bawic sie dzisiaj oympusem E-510 , podpiety byl chyba obuketyw
    42-150 i co mnie bardzo zaskoczylo to starsznie wolny AF, praktycznie jak
    wiekszosci malpek, dodatkowo wspomganie AF poprzez lampe blyskową? Da sie
    to jakos przyspieszyc ? Af byl ustawiony na punkt centralny, ( do wybory 3
    rodzaje, 2 skrajne i centralny)

    No jestem bardzo niemilo zaskoczony, bo kiedy wezmie sie nawet takie nikona
    D40 to AF dziala pare razy szybciej...

  • 2. Data: 2010-04-09 18:57:33
    Temat: Re: Olek E-510 i wolny AF
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 9 Apr 2010 20:49:37 +0200, Lukas napisał(a):

> [...]
    > to jakos przyspieszyc ? Af byl ustawiony na punkt centralny, ( do wybory 3

    Wyłącz wspomaganie lampą, będzie dużo szybciej.

    > No jestem bardzo niemilo zaskoczony, bo kiedy wezmie sie nawet takie nikona
    > D40 to AF dziala pare razy szybciej...

    Nie przesadzaj :)

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 3. Data: 2010-04-09 19:08:10
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 9 Kwi, 20:49, "Lukas" <q...@o...pl> wrote:

    > No jestem bardzo niemilo zaskoczony, bo kiedy wezmie sie nawet takie nikona
    > D40 to AF dziala pare razy szybciej...

    Mam E-520. W mrocznym pokoju wolna, to malo powiedziane, jest
    bezuzyteczna.
    Sprzedam za psi grosz, bo szkoda nerwow na to bedziewie z plastikowym
    14-42,
    i po jaka cholere dodali te dwa mm na dlugim koncu, zamiast ujac 2mm
    na szerokim?
    Kupilem bo chcialem cos lzejszego, a solidnego z stabilizacja w body,
    a kupilem gwno w stylu "Canomatic"
    z idiotycznymi funkcjami. Ten aparat nie powinien zostac dopuszczony
    do sprzedazy. Nawet LCD wali po slepiach,
    kidy zblizymy oko do wizjera.
    Wolny z malutka matryca, zdjecia fatalne. Nie ma porownania do starego
    Fuji s5pro i nowszego D90.
    W testach moze sie rownac tylko z jakimis kompaktami, jednak jest
    gorszy od mojej zapasowej starenkiej Minolty F100.
    StaM

  • 4. Data: 2010-04-09 19:32:37
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 9 Apr 2010 12:08:10 -0700 (PDT), q...@g...com
    napisał(a):

    /.../

    > W testach moze sie rownac tylko z jakimis kompaktami, jednak jest
    > gorszy od mojej zapasowej starenkiej Minolty F100.
    > StaM

    Przesadzasz. Albo raczej: desperujesz.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 5. Data: 2010-04-09 19:36:11
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 9 Kwi, 21:32, Andrzej Libiszewski
    > /.../

    > Przesadzasz. Albo raczej: desperujesz.

    Chyba to drugie, ale jeszcze nie ochlonalem po pierwszych probach;-)
    Moze sie przyzwyczaje, narazie wylaczylem flasha i jest lepiej.
    StaM

  • 6. Data: 2010-04-09 19:40:27
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 9 Apr 2010 12:36:11 -0700 (PDT), q...@g...com
    napisał(a):

    > On 9 Kwi, 21:32, Andrzej Libiszewski

    > Chyba to drugie, ale jeszcze nie ochlonalem po pierwszych probach;-)
    > Moze sie przyzwyczaje, narazie wylaczylem flasha i jest lepiej.
    > StaM

    Wspomaganie flashem wyłączyłem jak tylko zorientowałem się jak wpływa na AF
    :) Proponuję też ostrzyć wyłącznie na centralny punkt AF, jak aparat nie
    musi wymyśleć który jest właściwy też działa lepiej :)

    Co do jakości zdjęć Olka to do D90 oczywiście nie dorównuje, ale porównywać
    z kompaktem... chyba jednak nie wypada.

  • 7. Data: 2010-04-09 19:44:50
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > gorszy od mojej zapasowej starenkiej Minolty F100.

    Chyba zes dzisiaj nie lal ;-)
    Ze wzgledu na zasade dzialania, kazdy lustrzankowy autofocus wygrywa z
    kompaktem. Zwlaszcza przy slabym swietle.
    P.

  • 8. Data: 2010-04-09 20:05:43
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Ze wzgledu na zasade dzialania, kazdy lustrzankowy autofocus wygrywa z
    > kompaktem. Zwlaszcza przy slabym swietle.

    Ogólnie tak. Ale E-510 ma wyjatkowo slaby AF. I np. taki "kompaktowy" AF np.
    w Panasoniku GF-1 czy innym m43 dziala chyba jednak lepiej.

  • 9. Data: 2010-04-10 06:14:12
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Mam E-420.
    Do kompaktów nie ma żadnego porównania.
    Mój psiak jest naprawdę baaardzo szybki i AF prawie zawsze się
    wyrabia,
    w dobrych warunkach wcale nie jest wolniejszy od Nikona.
    http://www.flickr.com/photos/48529391@N06/4484420722
    /sizes/l/

    Gdy jest ciemniej i obiekt jest mało kontrastowy to AF
    nawet tanich Nikonów/ Canonów jest 100x lepszy.
    Równie kiepski jest tylko w Sony.

  • 10. Data: 2010-04-10 15:49:56
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-04-10 08:14, TomekM wrote:
    > Gdy jest ciemniej i obiekt jest mało kontrastowy to AF
    > nawet tanich Nikonów/ Canonów jest 100x lepszy.
    > Równie kiepski jest tylko w Sony.

    Że niby w którym jest kiepsko?
    Które to sony ma chociażby tylko trzy punkty AF?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564