  • 1. Data: 2010-04-09 11:27:37
    Temat: Canon jasno i szeroko 28 czy 35mm klasy 50/1.4
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Witam,

    Chcę nabyć coś szerszego i jasnego, body to eosy 350d, 50d, 500analog,
    pewnie w tym roku 350d się skończy i pewnie pojawi się 5d.
    Więc docelowo 500, 50d i 5d. Szukam czegoś klasy cenowo-jakościowej 50/1.4
    o długości 28 lub 35mm. Na celowniku ef28/1.8usm lub ef35/2.0.
    Osobiście na razie po obglądnięci 28-mki jestem za nim bo ma 7mm szerzej,
    jaśniej, usm, lepszy odstęp do posiadanej już 50-tki/1.4, ale 700 stów
    oszczędności. Który z tych dwóch, a może sięgnąć po innych
    producentów? Jakieś propozycje? Cenowo max ekwiwalent tej 28.
    Ma spełnić 2 cele: studio równe 1:1 dla cropa, jasny szeroki kąt dla ff dla
    trudnych warunków świetlnych na zastanym.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 2. Data: 2010-04-09 12:47:09
    Temat: Re: Canon jasno i szeroko 28 czy 35mm klasy 50/1.4
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości grup
    media-lab.com.pl...
> [...]
    > dla
    > trudnych warunków świetlnych na zastanym.

    Z tych dwóch to wybrałbym 28/1.8, miałem go, jest bardzo przyzwoity
    szybki cichy i lekki, ładne kolorki. Ma też spore abberacje, ale da się żyć
    :)
    ef35/2.0 miałem tylko w rękach ale wygląda topornie silnik jak od małej
    wiertarki, średni optycznie.

    pozdrawiam

    Krzysztof
    www.ksstudio.pl

  • 3. Data: 2010-04-09 13:08:23
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Apr 9, 12:27 pm, Sergiusz Rozanski <write-only-
    with-...@sergiusz.com> wrote:

    > (...) Na celowniku ef28/1.8usm lub ef35/2.0.

    Mialem oba, obecnie tylko 35/2 (oba uzywane z 5d 1 i 2).

    28/1.8 jest solidniejszny, szybszy (USM), cichszy, kontrast OK, ale
    kolory nigdy mi sie nie podobaly. Oczywsicie mniej ostry miedzy
    1.8-2.8, w gore super.

    35/2 ma swietne kolory (tj takie jak lubie, zblizone do lepszych
    szkiel C., w tym L-ek), chyba troche ostrzejszy od 28/1.8, w ogole
    optycznie lepszy na moje oko. Ale AF niestety halasuje bardzo (nie
    uzywalny w cichych pomieszczeniach, na ulicy luz). Nie jest jakos
    tragicznie powolny, szybszy niz 50/1.8, ale niestety gubi sie jesli
    brakuje swiatla (tak jak 50/1.8) - w sytuacjach w ktorych 28/1.8 dalby
    jeszcze rade.

    Zostalem przy 35/2 bo bardziej odpowiada mi optycznie, sporo tanszy i
    lzejszy. Ale jesli cichy i szybki AF jest dla Ciebie priorytetem bierz
    28/1.8, za ta cene nie bedziesz zalowal.

    P.

  • 4. Data: 2010-04-24 07:39:42
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.04.2010 Profesor Nic <p...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > lzejszy. Ale jesli cichy i szybki AF jest dla Ciebie priorytetem bierz
    > 28/1.8, za ta cene nie bedziesz zalowal.

    Sprawa zamknęla się na 35/2 :)
    Tyle że wyniosłem ze sklepu wkręcony w 5d :D

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".