-
121. Data: 2015-04-16 13:15:01
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Marek <m...@g...pl>
On 16.04.2015 13:13, zbigniew wrote:
> W dniu 2015-04-16 o 08:52, Marek pisze:
>> On 15.04.2015 13:51, zbigniew wrote:
>>> W dniu 2015-04-14 o 21:38, AA pisze:
>>>> W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 14:51:37 UTC+2 użytkownik a napisał:
>>>>>>
>>>>>> Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a
>>>>>
>>>>> możesz powiedzieć na jakim silniku?
>>>>
>>>> Z22SE w Oplu, 2.2 benzyna 16v.
>>>>
>>> też go używałem długo w Toyocie 1400 16v, uważam że to dobry olej,
>>> który spełnia wszystkie wymagania
>> Moje auta maja juz ponad 200kkm (Matiz, Meriva i Astra) przejechane na
>> tych olejach.
>> Chwale go sobie, mimo ze jak sie okazalo nie jest to syntetynk :)
>>
> o którym mówisz 10w40?, to półsyntetyk
o 5w30 dexos2
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
122. Data: 2015-04-16 13:18:48
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: zbigniew <...@a...aa>
W dniu 2015-04-16 o 13:15, Marek pisze:
> On 16.04.2015 13:13, zbigniew wrote:
>> W dniu 2015-04-16 o 08:52, Marek pisze:
>>> On 15.04.2015 13:51, zbigniew wrote:
>>>> W dniu 2015-04-14 o 21:38, AA pisze:
>>>>> W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 14:51:37 UTC+2 użytkownik a napisał:
>>>>>>>
>>>>>>> Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a
>>>>>>
>>>>>> możesz powiedzieć na jakim silniku?
>>>>>
>>>>> Z22SE w Oplu, 2.2 benzyna 16v.
>>>>>
>>>> też go używałem długo w Toyocie 1400 16v, uważam że to dobry olej,
>>>> który spełnia wszystkie wymagania
>>> Moje auta maja juz ponad 200kkm (Matiz, Meriva i Astra) przejechane na
>>> tych olejach.
>>> Chwale go sobie, mimo ze jak sie okazalo nie jest to syntetynk :)
>>>
>> o którym mówisz 10w40?, to półsyntetyk
>
> o 5w30 dexos2
>
rozumiem, ja lałem 10w40 no to mamy potwierdzenie, że nie warto
przepłacać :)
-
123. Data: 2015-04-16 15:11:28
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-14 o 11:17, yabba pisze:
>
>>>
>>>
>>
>> Zasadniczo to taki pasek nie znajduje się w osłonie, a więc siła
>> rozpędu może go rzucić wszędzie, ale w aucie nie ma przecież
>> ruchomych, nie osłoniętych części napędowych, a więc zerwany pasek
>> niewiele złego może, przynajmniej teoretycznie, zrobić. W Lagunie
>> pewnie jest jakoś inaczej.
>
> Pasek wielorowkowy podobno nie pęka jak pasek klinowy, tylko strzępi
> się paseczkami, które mogą wkręcić się w kółeczka lub koło pasowe
> wału. Jak na koło pasowe nawinie się za dużo resztek paska, to zaczną
> one niszczyć osłonę rozrządu. Taki układ widziałem w kilku
> samochodach, więc nie tylko Laguna jest narażona na takie usterki.
>
>
Ale mówiliśmy o PĘKNIĘTYM pasku i następstwach tego pęknięcia. Skoro
wielorowkowy pasek nie zrywa się to już zupełnie inna historia.
-
124. Data: 2015-04-16 15:17:09
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
W dniu 2015-04-14 o 11:17, yabba pisze:
>> Pasek wielorowkowy podobno nie pęka jak pasek klinowy, tylko
>> strzępi się paseczkami, które mogą wkręcić się w kółeczka lub koło
>> pasowe wału. Jak na koło pasowe nawinie się za dużo resztek paska,
>> to zaczną one niszczyć osłonę rozrządu. Taki układ widziałem w
>> kilku samochodach, więc nie tylko Laguna jest narażona na takie
>> usterki.
>
>Ale mówiliśmy o PĘKNIĘTYM pasku i następstwach tego pęknięcia. Skoro
>wielorowkowy pasek nie zrywa się to już zupełnie inna historia.
Ale on nadal peka, tylko bardziej wzdluz, i w koncu sie zerwie.
Czy predzej latajacy koniec narobi wiekszego nieszczescia to inna
sprawa.
J.
-
125. Data: 2015-04-17 14:53:29
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-16 o 15:17, J.F. pisze:
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
> W dniu 2015-04-14 o 11:17, yabba pisze:
>>> Pasek wielorowkowy podobno nie pęka jak pasek klinowy, tylko strzępi
>>> się paseczkami, które mogą wkręcić się w kółeczka lub koło pasowe
>>> wału. Jak na koło pasowe nawinie się za dużo resztek paska, to
>>> zaczną one niszczyć osłonę rozrządu. Taki układ widziałem w kilku
>>> samochodach, więc nie tylko Laguna jest narażona na takie usterki.
>>
>> Ale mówiliśmy o PĘKNIĘTYM pasku i następstwach tego pęknięcia. Skoro
>> wielorowkowy pasek nie zrywa się to już zupełnie inna historia.
>
> Ale on nadal peka, tylko bardziej wzdluz, i w koncu sie zerwie.
> Czy predzej latajacy koniec narobi wiekszego nieszczescia to inna sprawa.
>
> J.
>
U Laguny, jak widać - może narobić.
-
126. Data: 2015-04-17 15:49:40
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
W dniu 2015-04-16 o 15:17, J.F. pisze:
>>> Ale mówiliśmy o PĘKNIĘTYM pasku i następstwach tego pęknięcia.
>>> Skoro wielorowkowy pasek nie zrywa się to już zupełnie inna
>>> historia.
>
>> Ale on nadal peka, tylko bardziej wzdluz, i w koncu sie zerwie.
>> Czy predzej latajacy koniec narobi wiekszego nieszczescia to inna
>> sprawa.
>U Laguny, jak widać - może narobić.
Ja tam mysle, ze w wielu autach narobi.
Takie pare metrow latajace pod maska niemal na pewno cos uszkodzi ...
no chyba ze cienkie i urwie sie przy konfrontacji z byle czym :-)
Przezyl to ktos ? Kumpel przezyl, ale zwrocil uwage na halas pod
maska, i zatrzymal szybko.
J.
-
127. Data: 2015-04-18 12:15:34
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-17 o 15:49, J.F. pisze:
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
> W dniu 2015-04-16 o 15:17, J.F. pisze:
>>>> Ale mówiliśmy o PĘKNIĘTYM pasku i następstwach tego pęknięcia.
>>>> Skoro wielorowkowy pasek nie zrywa się to już zupełnie inna historia.
>>
>>> Ale on nadal peka, tylko bardziej wzdluz, i w koncu sie zerwie.
>>> Czy predzej latajacy koniec narobi wiekszego nieszczescia to inna
>>> sprawa.
>
>> U Laguny, jak widać - może narobić.
>
> Ja tam mysle, ze w wielu autach narobi.
> Takie pare metrow latajace pod maska niemal na pewno cos uszkodzi ...
> no chyba ze cienkie i urwie sie przy konfrontacji z byle czym :-)
>
> Przezyl to ktos ? Kumpel przezyl, ale zwrocil uwage na halas pod
> maska, i zatrzymal szybko.
>
>
> J.
>
Parę razy, ale to były zwykłe paski. Przeżyłem także bezszkodowo
pęknięcie paska rozrządu.