  • 11. Data: 2016-02-18 21:57:58
    Temat: Re: Olej z płynem
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-02-18 o 19:20, ZbigD pisze:
    > Syn miał dolać olej do silnika ale pomylił butelki i wlał... pół litra płynu do
    chłodnic :(
    > Do najbliższego mechanika mam ok. 1 km, dam radę dojechać bez poważnych uszkodzeń?
    Silnik to 1,4TDI VW.
    > Wiem, że większość trolli ta sytuacja rozbawi (mi do śmiech nie jest), ale liczę na
    konstruktywne rady.

    przejedziesz bez poważnych uszkodzeń ale pytanie czy jest sens męczyć
    silnik. odkręć korek, spuść olej jak radzili, zalej nowy i cześć*.
    Więcej roboty z pchaniem czy ryzykowaniem pracy na sucho. 0,5l to troche
    dużo ale zabić silnika nie zabije (jeździlem po kilka km z palącą się
    lampką ciśnienia oleju i przeżył). Po uruchomieniu silnika wymiesza się
    to wszystko i zrobi ci się zupa borowikowa;) która coś tam smarować
    będzie. Przy jeździe stopniowo będzie odparowywać i zniknie po jednej
    polgodzinnej trasie w temperaturze roboczej (strzelam).

    Nie mniej jednak spuść olej, zalej nowy i nie będziesz się stresować a i
    pchać kilometr nie ma sensu...zresztą....po co do mechanika? żeby olej
    spuścił? :)

    *nie zapomnij zakręcić korka;)

  • 12. Data: 2016-02-18 21:59:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.02.2016 o 19:20, ZbigD pisze:
> [...]
    Silnik to 1,4TDI VW.
    > Wiem, że większość trolli ta sytuacja rozbawi (mi do śmiech nie jest), ale liczę na

    wpompuj, wlej nowy. wyślij syna na obchód śmietników w poszukiwaniu
    wiaderka po śledziach/farbie, albo wiekliego słoja, albo cokolwiek co ma
    wystarczająco sztywne ścianki i parę litrów pojemności. do deklika
    wężyk, tak aby sięgał dna i do tego samego deklika odkurzacz. drugi
    koniec wężyka przez "bagnet" do miski olejowej i wysysaj odkurzaczem.
    tylko kup najgrubszy wężyk jaki wejdzie
    ToMasz

  • 13. Data: 2016-02-18 22:09:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ZbigD pisze tak:

> [...]
    > dam radę dojechać bez poważnych uszkodzeń? Silnik to 1,4TDI VW.
    > Wiem, że większość trolli ta sytuacja rozbawi (mi do śmiech nie

    Mnie starego trola to nie rozbawi. Mnie rozbawi, że nie spuścisz sam
    oleju zamiast debatować w internecie :)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 14. Data: 2016-02-18 22:14:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Emulsja sie zrobi a ona ma marne zwlasciwosci smarne. W Warszawiance z dolnozaworowym
    silnikiem na grubowarstwowych wylewanych panewkach specjalnie by to nie
    przeszkadzalo. Taki silnik z 200 kilometrow zrobi bez oleju. Ale w nowoczesnych
    silnikach po kilometrze panewki na bank do wymiany.

  • 15. Data: 2016-02-19 07:47:05
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-18 o 21:35, Czesław Wiśniak pisze:

    > ROTFL :)

    Zastanawiam się czy gość sobie robi jaja czy faktycznie to przejaw
    rasowego cebulactwa...

    Lewis

  • 16. Data: 2016-02-19 08:02:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.02.2016 o 07:47, Lewis pisze:

    > Zastanawiam się czy gość sobie robi jaja czy faktycznie to przejaw
    > rasowego cebulactwa...

    JA myślę, z czym nie każdy musi się zgadzać, że ani jedno ani drugie.
    Zapomnijmy na chwilę o oleju i glikolu. Na tej grupie (albo: szczególnie
    na tej) pada wiele pytań jak cośtam zrobić zamiast jechać do warsztatu.
    Wiadomo ze warsztat powinien zrobić wszystko perfekcyjnie ale Polsce tak
    nie jest. To jeszcze wzmaga chęć wzięcia spraw we własne ręce, a że ręce
    są własne to chcemy osiągnąć sukces ja najniższym kosztem. Tu pojawia
    się problem odróżnienia cebulactwa od zaradności. A do tego jeszcze
    dochodzi komentarz: jak długo to robiłeś? 3 godziny?! w tym czasie
    mógłbyś....
    ja chciałem sobie "kupić" radio bt->głośniki. zamówiłem towar w postaci
    "klocków" w chinach, czekałem miesiąc, składałem godzinę, nie działało,
    odwiedziłem grupę elektoniczną i dostałem poradę, a po następnej
    godzinie - sukces. Dla wielu ludzi - masochizm, droga przez mękę.
    Dlamnie rozwiązana samodzielnie łamigłówka, a radość syna który mi
    pomagał bezcenna. Może właśnie "zenkowi" samozadowolenie sprawia
    zdolność do rozwiązania problemu, zdolność do odzyskania dwóch łyków
    oleju, a wartość płynów wyrażona w złotówkach jest pomijalna?
    ToMasz

  • 17. Data: 2016-02-19 08:59:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-19 o 08:02, ToMasz pisze:

> [...]
    > zdolność do rozwiązania problemu, zdolność do odzyskania dwóch łyków
    > oleju, a wartość płynów wyrażona w złotówkach jest pomijalna?

    Tu problemem jest usunięcie oleju z układu chłodzenia.
    Problemy cenowe czy odzyskania oleju to wymysł inteligentnych
    inaczej.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2016-02-19 11:03:43
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    W dniu 19.02.2016 o 08:02, ToMasz pisze:

> [...]
    > zdolność do rozwiązania problemu, zdolność do odzyskania dwóch łyków
    > oleju, a wartość płynów wyrażona w złotówkach jest pomijalna?

    To o czym ty piszesz, to zupełnie inna sprawa bo tak pogmerać to i ja
    lubię, ale kłaść się w syfie pod auto gdzie nie ma miejsca a i może
    jeszcze osłona jest od dołu i próba odkręcenia "delikatnie" korka
    skończy się na totalnym upierdoleniu ręki i zlaniu całego oleju.
    Niestety, żeby podstawić tam jakąś miskę może już nie być miejsca nie
    mówiąc już, że i tak wszystko będzie czarne to nie wiadomo kiedy zacząć
    zakręcać jeśli to się w ogóle uda w takiej pozycji.
    Zlać cały olej jeśli korek nie jest mocno dokręcony to nie jest problem
    ale jeszcze wypadałoby filtr wymienić, a to już w takiej pozycji może
    nie być takie proste :)
    Jeśli człowiek zastanowi nad tym wszystkim to się zwyczajnie popuka w głowę.
    Do takich rzeczy musi być zwyczajnie dostęp.
    Cały wydech tez se możesz tak próbować wymieniać, będziesz miał
    satysfakcję :)

  • 19. Data: 2016-02-19 17:24:59
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2016 08:59:48 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Tu problemem jest usunięcie oleju z układu chłodzenia.

    Znaczy że jak, nie dość że dolano płynu chłodzącego do silnika, to
    jeszcze oleju do układu chłodzenia? No to sprytny ten synek :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 20. Data: 2016-02-19 17:45:45
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-19 o 11:03, Czesław Wiśniak pisze:

> [...]
    > głowę.
    > Do takich rzeczy musi być zwyczajnie dostęp.
    > Cały wydech tez se możesz tak próbować wymieniać, będziesz miał

    O to to...

    Ja też czasami lubię pomarnotrawić czas na jakieś ciekawostki dla tzw
    sztuki dla sztuki ale no błagam nie odzyskiwać płyn z oleju czy tam
    odwrotnie, na parkingu pod blokiem/domem, na lewarku bez podpór,
    ryzykując własnym zdrowiem czy życiem...

    A co do ceny czasu, każdy zna swoją ;)

    Lewis