-
11. Data: 2015-03-09 16:24:45
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2015-03-09 o 16:14, Trybun pisze:
> W dniu 2015-03-09 o 15:57, yabba pisze:
>> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
>> news:54fd8b1a$0$2195$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju
>>> napędowego? Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na
>>> osprzęt i sam silnik auta, o którym tak głośno w necie?
>>
>> Takie rzeczy robiło się 30 lat temu, gdy była potrzeba wyprodukowania
>> ON zimowego sposobem gospodarczym. Brało się ON letni, dolewało 50%
>> benzyny i denaturatu i żeby nie dobić aparatury wtryskowej to dodawało
>> sie Miksolu.
>>
>> Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.
>>
>
> Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?
no jak to jak, na etykiecie zamiast ON będzie OM, ewentualnie 0N ;)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
12. Data: 2015-03-09 16:47:07
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2015-03-09 o 13:00, Trybun pisze:
> Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
> Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
> silnik auta, o którym tak głośno w necie?
Tu masz obszernie opisany problem nawet z odnośnikami do prac badawczych:
http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_
romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy
_pigulce.html
-
13. Data: 2015-03-09 17:05:10
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2015-03-09 o 15:55, masti pisze:
> Marek wrote:
>
>> On 09.03.2015 13:09, masti wrote:
>>> Trybun wrote:
>>>
>>>> Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
>>>> Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
>>>> silnik auta, o którym tak głośno w necie?
>>>
>>> ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa?
>>>
>> Obecny ON jest mniej tlusty niż kiedyś. Dlatego te dolewki.
>> Ja akurat dolewam, ale ja nie mam CR.
>
> ale olej do dwusuwów służy do smarowania panewek i części silnikowych
> nie pompy. Ta jest przystosowana do smarowania paliwem.
>
Sęk w tym, że własności smarne ON się pogorszyły po wycofaniu siarki z
jego składu. O ile pompom z ostatnich lat może ot nie przeszkadzać, o
tyle te starsze mogą mieć problem.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
14. Data: 2015-03-09 17:06:27
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Tata <k...@k...pl>
Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków.
Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje. Ten dodatek
jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu. Ważne, żeby stosować olej
silnikowy o TBN ok. 8 lub więcej, z dodatkami myjącymi. Te parametry
spełniają markowe oleje full syntetic. W Internecie są informacje, że
sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w związku z czym nie ma wystarczająco
dobrych właściwości smarujących. Stosuję też inne dodatki do paliwa i
oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a
turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych
przez niektórych dodatków. Nie mam związku z jakąkolwiek formą sprzedaży
dodatków.
Z wyrazami szacunku
MJ
-
15. Data: 2015-03-09 18:19:09
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
news:54fdb8c9$0$2181$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-03-09 o 15:57, yabba pisze:
>> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
>> news:54fd8b1a$0$2195$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
>>> Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
>>> silnik auta, o którym tak głośno w necie?
>>
>> Takie rzeczy robiło się 30 lat temu, gdy była potrzeba wyprodukowania ON
>> zimowego sposobem gospodarczym. Brało się ON letni, dolewało 50% benzyny
>> i denaturatu i żeby nie dobić aparatury wtryskowej to dodawało sie
>> Miksolu.
>>
>> Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.
>>
>
> Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?
Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy, kupując na
firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewności.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
16. Data: 2015-03-09 19:47:37
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Tata k...@k...pl ...
> Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a
> turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych
> przez niektórych dodatków. Nie mam związku z jakąkolwiek formą sprzedaży
> dodatków.
>
> Z wyrazami szacunku
>
Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz.
Bo 246 to zaden przebieg ale skoro juz naprawiałes turbine to albo nie
oszczedzasz albo ma przejechane troche wiecej.
-
17. Data: 2015-03-09 19:47:39
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik masti g...@t...hell ...
>> Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
>> Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
>> silnik auta, o którym tak głośno w necie?
>
> ale po co dolewać oleju do "tłustego" paliwa?
>
Pewnie dlatego, ze własnie zimowe jest mało tłuste.
Ja czasami dolewam na bak (80l) piątkę zwykłego oleju roslinnego od kiedy
mechanik powiedziął ze przez to, ze zimowe paliwo jest duzo mniej tłumste
czesto padają pompy paliwa.
-
18. Data: 2015-03-10 07:16:08
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Tata <k...@k...pl>
> Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz.
> Bo 246 to zaden przebieg ale skoro juz naprawiałes turbine to albo nie
> oszczedzasz albo ma przejechane troche wiecej.
>
Rzeczywistego przebiegu nie znam, kupiłem 11-to latka będącego pół roku
w Polsce, sprowadzonego z Niemiec, dlatego użyłem słowa "licznikowo".
Przebieg samochodu oceniam na co najmniej 500 tys. km. Silnik, w pewnym
sensie, jest katowany, bo średnie przebiegi dzienne po mieście, co
drugi/trzeci dzień, to 8-12 km w kilku etapach, w zimie strzałka
wskaźnika temperatury nawet nie drgnie. Co roku wymieniam olej + wkład
filtra, pełen syntetyk najlepszych producentów + ceramizer, żadnych
wycieków nie ma. Jazdę zaczynam po ok. minucie od uruchomienia silnika,
żeby ten się przesmarował na wolnych obrotach. Turbo przed remontem
miało duży luz osiowy i lekki promieniowy, badane na wyważarce do 168
tys. obrotów/min, ma znacznie lepsze parametry niż norma fabryczna, mam
wykres.
Z poważaniem
MJ
-
19. Data: 2015-03-10 08:31:47
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: "abn140" <a...@g...com>
> Z wyrazami szacunku
> MJ
uprasza sie o zapodawanie nazw lasnych omawianych parchideł...
z Babiej, znaczy sie z gory, dzieki
-
20. Data: 2015-03-10 08:59:49
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Tata k...@k...pl ...
>> Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz.
>> Bo 246 to zaden przebieg ale skoro juz naprawiałes turbine to albo nie
>> oszczedzasz albo ma przejechane troche wiecej.
>>
> Rzeczywistego przebiegu nie znam, kupiłem 11-to latka będącego pół roku
> w Polsce, sprowadzonego z Niemiec, dlatego użyłem słowa "licznikowo".
> Przebieg samochodu oceniam na co najmniej 500 tys. km. Silnik, w pewnym
> sensie, jest katowany, bo średnie przebiegi dzienne po mieście, co
> drugi/trzeci dzień, to 8-12 km w kilku etapach, w zimie strzałka
> wskaźnika temperatury nawet nie drgnie.
To oczywiście jest niekorzystne ale bez przesady - pytanie jak jedziesz -
skoro auto się nie nagrzewa, to przespieszanie powinno być takie aby
zbytnio nie obciązało turbo.
Swoja droga 12 km i auto się nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzam
około 15km - po około 3-4km termostat sie otwiera.
I ruszam praktycznie zaraz po odpaleniu.
> Co roku wymieniam olej + wkład
> filtra, pełen syntetyk najlepszych producentów + ceramizer, żadnych
> wycieków nie ma. Jazdę zaczynam po ok. minucie od uruchomienia silnika,
> żeby ten się przesmarował na wolnych obrotach. Turbo przed remontem
> miało duży luz osiowy i lekki promieniowy, badane na wyważarce do 168
> tys. obrotów/min, ma znacznie lepsze parametry niż norma fabryczna, mam
> wykres.