    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Okulary warsztatowe.
    Date: Thu, 13 Dec 2012 10:05:36 +0100

    news:kab44q$rq3$1@news.task.gda.pl...
    > Lupy nagłownej używam do normalnej pracy z SMD, ale inspekcję jakości
    > lutowania, lutowanie bardziej drobnych detali, z małym rastrem, to właśnie
    > pod mikroskopem - lupa już nie "daje rady".

    Do inspekcji i czasem do lutowania używam kamery kompaktowej PAL CCTV na
    statywie z obiektywem własnej konstrukcji o dużej ogniskowej i oglądam obraz
    na ekranie komputera. Czasem gdy płytka z elementami w miarę płaska, bez
    wystających gabarytów kładę na skaner i skanuję w dużej rozdzielczości.
    Bardzo dobrze widac wszelkie opisy na smd. Te metody mnie tak nie męczą jak
    oglądanie przez lupy więc lupy tylko podczas lutowania.

    Marek