eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 79

  • 71. Data: 2018-05-01 21:21:52
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2018 o 11:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:


    > Co rozumiecie przez warunki zimowe?
    > W zimie ogólnie najtrudniejsze warunki zimowe sa wtedy jak jest wilgotno
    > i temperatura w okolicach zera a takich dni jest całkiem sporo...


    Dobre pytanie.
    Ale - jak masz dobre zimówki to żadne warunki zimowe Ci niestraszne :-)

    A tak na poważnie - w warunkach zimowych najważniejsze jest doświadczenie
    zdobyte podczas jazdy w warunkach zimowych.
    Gdy masz doświadczenie, potrafisz ocenić przyczepność obserwując mgiełkę
    wydobywająca się spod kół poprzedzającego pojazdu, zauważysz, że to dziwne
    myszkowanie auta to nie słabe amorki ale lód na jezdni, wiesz, że pod tym
    świeżym śniegiem może być lód itp.

    TG


  • 72. Data: 2018-05-03 10:23:56
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>>> Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która
    >>>> opona bedzie lepsza na zime, nawet niech bedzie ze na suchą zimę:
    >>>> - nowa zimowka, nawet chinczyc
    >>>> - zimowka która ma juz drugi trzeci sezon
    >>>> - wielosezonówka która ma juz sezon dwa i ma powiedzmy 30-40%
    >>>> bieznika.
    >>>>
    >>>> Ja stwierdziłem jakis czas temu ze nowa to nowa i wysoki bieznik
    >>>> robi swoje i dlatego na zime kupuje nowki a latek dojezdzam to co
    >>>> mam. Ale ja to jestem z tych co to sprzetowi ufają o tyle o ile a
    >>>> za najwazniejszy w samochodzie uwazam czynnik białkowy a nie
    >>>> gumowy...
    >>>
    >>> Ale widzisz - nowa letnia na sniegu sobie nie radzi.
    >>> (tzn niektore sobie nie radza).
    >>> I nawet nie pomaga niska temperstura, ktora powinna zamienic gume w
    >>> twarde kolce.
    >>> Wiec to nie kwestia bieznika.
    >>
    >> Ja nie proponuje letnich na zime wiec nie wiem z czyją argumentacją
    >> rozmawiasz... Ja na zime kupuje zimowe nowki!
    >
    > Ale nowa letnia ma wysoki bieznik ... i jakos to za malo.
    >
    Ale ja letniej nie proponowałem - powtorze jeszcze raz...

    >>> Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niech
    >>> inni przetestuja.
    >> To nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje.
    >
    > To jest kwestia wiary ... ze Chinczyki daly gume zimowa, a nie letnia
    >:-)
    >
    > Oczywiscie mozna kupic i przetestowac, ale przed testem to kwestia
    > wiary :-)
    >
    Cóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje.

    >>> Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, ze
    >>> 3-letnie, nawet nieuzywane, potrafia byc mierzalnie gorsze od
    >>> nowych, ale kto ich tam wie kto sponsorowal badania.
    >>>
    >> No ale to przeciez jasne i klarowne.
    >> Skoro zjechałes polowe bieznika to chyba nie sadzisz, ze opona nadal
    >> działa tak jak nowa?
    >
    > stare NIEUZYWANE.
    > Bieznik jak nowy, guma dobra, ale sie zestarzala.
    >
    Wiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sie zuzywa
    podczas jazdy.

    > Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"
    > Taki ksztalt mialy naciecia/lamelki.
    > poki klocek wysoki, to jezdzisz na dolnej kresce,
    > jak sie zuzyje, to sie pojawiaja dwa naciecia.
    >
    No i?
    >
    >>> A teraz jeszcze jest etykieta energetyczna i na niej skutecznosc
    >>> opony na mokrej jezdni ..
    >>>
    >> Opona zimowa na mokrym jest bez watpienia gorsza.
    >
    > Sa z kategoria od E do A.
    >


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert


  • 73. Data: 2018-05-03 12:04:41
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 03 May 2018 08:23:56 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>>>> Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która
    >>>>> opona bedzie lepsza na zime, nawet niech bedzie ze na suchą zimę:
    >>>>> - nowa zimowka, nawet chinczyc
    >>>>> - zimowka która ma juz drugi trzeci sezon
    [...]
    >> Ale nowa letnia ma wysoki bieznik ... i jakos to za malo.
    > Ale ja letniej nie proponowałem - powtorze jeszcze raz...

    A ja powtorze - letnia dowodzi, ze wysokosc bieznika nie gra roli :-)
    Na sniegu.

    >>>> Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niech
    >>>> inni przetestuja.
    >>> To nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje.
    >>
    >> To jest kwestia wiary ... ze Chinczyki daly gume zimowa, a nie letnia
    >>:-)
    >>
    >> Oczywiscie mozna kupic i przetestowac, ale przed testem to kwestia
    >> wiary :-)
    >>
    > Cóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje.

    I to jest cenne ... dzieki za przetestowanie.
    Ale chyba poczekam na wiecej testerow :-)

    >>>> Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, ze
    >>>> 3-letnie, nawet nieuzywane, potrafia byc mierzalnie gorsze od
    >>>> nowych, ale kto ich tam wie kto sponsorowal badania.
    >>>>
    >>> No ale to przeciez jasne i klarowne.
    >>> Skoro zjechałes polowe bieznika to chyba nie sadzisz, ze opona nadal
    >>> działa tak jak nowa?
    >>
    >> stare NIEUZYWANE.
    >> Bieznik jak nowy, guma dobra, ale sie zestarzala.
    >>
    > Wiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sie zuzywa
    > podczas jazdy.

    Jak sie malo jezdzi i zmienia opony, to sie tak duzo nie zuzywa.
    I po paru latach powstaje problem - wierzyc ADAC, czy nie wierzyc :-)

    >> Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"
    >> Taki ksztalt mialy naciecia/lamelki.
    >> poki klocek wysoki, to jezdzisz na dolnej kresce,
    >> jak sie zuzyje, to sie pojawiaja dwa naciecia.
    >>
    > No i?

    No i mimo zuzycia dobrze trzymaja. Na sniegu.

    J.


  • 74. Data: 2018-05-03 14:00:05
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>>>>> Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która
    >>>>>> opona bedzie lepsza na zime, nawet niech bedzie ze na suchą
    >>>>>> zimę: - nowa zimowka, nawet chinczyc
    >>>>>> - zimowka która ma juz drugi trzeci sezon
    > [...]
    >>> Ale nowa letnia ma wysoki bieznik ... i jakos to za malo.
    >> Ale ja letniej nie proponowałem - powtorze jeszcze raz...
    >
    > A ja powtorze - letnia dowodzi, ze wysokosc bieznika nie gra roli
    > :-) Na sniegu.
    >
    Sugerujesz zeby jezdzic na zimowych z bieznikiem 2mm tak samo jak na
    nowych zimowych? Odwaznie...

    >>>>> Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale
    >>>>> niech inni przetestuja.
    >>>> To nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje.
    >>>
    >>> To jest kwestia wiary ... ze Chinczyki daly gume zimowa, a nie
    >>> letnia
    >>>:-)
    >>>
    >>> Oczywiscie mozna kupic i przetestowac, ale przed testem to kwestia
    >>> wiary :-)
    >>>
    >> Cóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje.
    >
    > I to jest cenne ... dzieki za przetestowanie.
    > Ale chyba poczekam na wiecej testerow :-)
    >
    Alez prosze bardzo - sprzedaje sie tego całkiem sporo na oponeo.
    Ja testowałem ostatnio zeetexy - bardzo przyzwoite zarówno zimowe jak i
    letnie.

    >>>>> Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega,
    >>>>> ze 3-letnie, nawet nieuzywane, potrafia byc mierzalnie gorsze od
    >>>>> nowych, ale kto ich tam wie kto sponsorowal badania.
    >>>>>
    >>>> No ale to przeciez jasne i klarowne.
    >>>> Skoro zjechałes polowe bieznika to chyba nie sadzisz, ze opona
    >>>> nadal działa tak jak nowa?
    >>>
    >>> stare NIEUZYWANE.
    >>> Bieznik jak nowy, guma dobra, ale sie zestarzala.
    >>>
    >> Wiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sie
    >> zuzywa podczas jazdy.
    >
    > Jak sie malo jezdzi i zmienia opony, to sie tak duzo nie zuzywa.
    > I po paru latach powstaje problem - wierzyc ADAC, czy nie wierzyc
    > :-)
    >
    No to oczywiscie kazdy musi odniesc do swoich kilometrów i swojego
    zuzycia.
    Jak ktos jezdzi 5kkm rocznie to opony bedzie zmieniał ze wzgleud na wiek
    a nie zuzycie bieznika.

    >>> Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"
    >>> Taki ksztalt mialy naciecia/lamelki.
    >>> poki klocek wysoki, to jezdzisz na dolnej kresce,
    >>> jak sie zuzyje, to sie pojawiaja dwa naciecia.
    >>>
    >> No i?
    >
    > No i mimo zuzycia dobrze trzymaja. Na sniegu.
    >
    Postulujesz zmienianie opon po kazdorazowym spadnieciu sniegu?
    Czy jednak jakis kompromis ktory bedzie pozwalał jezdzic w kazdych
    warunkach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
    4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
    i kupic wózek dziecięcy. ;-)


  • 75. Data: 2018-05-03 14:41:24
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 07:05:42 +0200, Shrek napisał(a):
    > W dniu 30.04.2018 o 22:26, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >> Ja odnoszę się do statystyk z pierwszego postu, a Ty?
    >> Tam stoi:
    >> Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp. powyżej
    >> 15 stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza
    >> Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Goodyear): 37,6 m
    >> Dobrej jakości opona zimowa przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 36,2 m
    >> Dobrej jakości opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7 m
    >
    > Zdefiniuj "mokra nawierzchnia". Według mojego (być może subiektywnego)
    > odczucia całoroczne o wiele lepiej sprawują się na mokrym niż zimówki.
    > Dziwne te nowe testy w zeszłorocznych było to na ogół widać;)

    Dawno temu ADAC zdarzalo sie przetestowac caloroczne z zimowymi,
    i o ile pamietam, to bywaly zimowki dobre na mokrym.
    Ostatnio cos nie chce ...

    sa dwa testy calorocznych
    https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterr
    eifen/2018_ganzjahresreifen_175_65_r14.aspx?Componen
    tId=318639&SourcePageId=31821
    https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterr
    eifen/2016_ganzjahresreifen_205_55_r16.aspx?Componen
    tId=273586&SourcePageId=31821

    ale wynika z nich tylko, ze dobra zimowa opona na deszczu jest dobra.
    A caloroczne ... roznie bywa.

    No i jest etykieta energetyczna. Starsze modele Debicy Navigator mialy
    na mokro klase E, czyli kiepska ... a subiektywnie tego nie odczulem.

    >> Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni
    >> Celsjusza
    >> Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Nokian): 29,4 m
    >> Dobrej jakości opona zimowa: 29,1 m
    >
    > Aż dziwne, że taka mała różnica.

    W/w Navigatory jak byly nowe, to IMO na sniegu byly bardzo dobre.

    J.


  • 76. Data: 2018-05-03 14:44:17
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2018 23:22:13 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > W dniu .04.2018 o 23:12 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
    >> Co mi u Szkopow przeszkadza - deszcz wcale nie lekki, a oni nadal zap*
    >> 140.
    >> No ale wypadkow nie widac - moze oni maja racje ?
    >
    > Na ich betonówkach nie ma kolein, spadki też spore - woda nie zalega to i
    > zap* można. Jedynie dystans do poprzednika trzeba zwiększyć.

    Nie zwiekszaja.

    > Inna sprawa,
    > że te ich "bei nasse" też nie jest jakieś drastyczne - o 10-20km/h mniej
    > niż dopuszczalna.

    dopu... co ?
    Nie ma dopuszczalnej. Bei Nasse 120 ..

    J.


  • 77. Data: 2018-05-03 15:44:53
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 03 May 2018 12:00:05 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >> [...]
    >>>> Ale nowa letnia ma wysoki bieznik ... i jakos to za malo.
    >>> Ale ja letniej nie proponowałem - powtorze jeszcze raz...
    >>
    >> A ja powtorze - letnia dowodzi, ze wysokosc bieznika nie gra roli
    >> :-) Na sniegu.
    >>
    > Sugerujesz zeby jezdzic na zimowych z bieznikiem 2mm tak samo jak na
    > nowych zimowych? Odwaznie...

    No wiesz - dopuszczaja 4mm.
    Te lamelki jakas glebokosc maja i 2mm to pewnie za malo.
    Aquaplaning tez wisi i grozi ... ale w letnich dopuszczaja 1.6mm

    Ale jak czasem buksuje w sniegu, to sie zastanawiam, co ten bieznik
    daje. Jakby nic ... choc na 2mm nie probowalem :-)

    >>>> To jest kwestia wiary ... ze Chinczyki daly gume zimowa, a nie
    >>>> letnia
    >>>>:-)
    >>>>
    >>>> Oczywiscie mozna kupic i przetestowac, ale przed testem to kwestia
    >>>> wiary :-)
    >>>>
    >>> Cóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje.
    >>
    >> I to jest cenne ... dzieki za przetestowanie.
    >> Ale chyba poczekam na wiecej testerow :-)
    >>
    > Alez prosze bardzo - sprzedaje sie tego całkiem sporo na oponeo.
    > Ja testowałem ostatnio zeetexy - bardzo przyzwoite zarówno zimowe jak i
    > letnie.

    Byc moze, ale ja sie troche boje :-)

    P.S. Firma nie calkiem chinska ... wrecz malo chinska
    https://www.oponeo.pl/artykul/historia-opon-zeetex

    Na w/w oponeo malo zimowych Zeetex zostalo ... ciekawe - klienci
    wykupili, czy malo zamowili.

    >>>>>> Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega,
    >>>>>> ze 3-letnie, nawet nieuzywane, potrafia byc mierzalnie gorsze od
    >>>>>> nowych, ale kto ich tam wie kto sponsorowal badania.
    >>>>>>
    >>>>> No ale to przeciez jasne i klarowne.
    >>>>> Skoro zjechałes polowe bieznika to chyba nie sadzisz, ze opona
    >>>>> nadal działa tak jak nowa?
    >>>>
    >>>> stare NIEUZYWANE.
    >>>> Bieznik jak nowy, guma dobra, ale sie zestarzala.
    >>>>
    >>> Wiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sie
    >>> zuzywa podczas jazdy.
    >>
    >> Jak sie malo jezdzi i zmienia opony, to sie tak duzo nie zuzywa.
    >> I po paru latach powstaje problem - wierzyc ADAC, czy nie wierzyc
    >> :-)
    >>
    > No to oczywiscie kazdy musi odniesc do swoich kilometrów i swojego
    > zuzycia.
    > Jak ktos jezdzi 5kkm rocznie to opony bedzie zmieniał ze wzgleud na wiek
    > a nie zuzycie bieznika.

    A tu widzisz - jak ktos jezdzi 15kkm rocznie, z czego polowa na
    zimowkach ... to sie latwo moze doczekac tego rzekomego pogorszenia.

    >>>> Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"
    >>>> Taki ksztalt mialy naciecia/lamelki.
    >>>> poki klocek wysoki, to jezdzisz na dolnej kresce,
    >>>> jak sie zuzyje, to sie pojawiaja dwa naciecia.
    >>>>
    >>> No i?
    >>
    >> No i mimo zuzycia dobrze trzymaja. Na sniegu.
    >>
    > Postulujesz zmienianie opon po kazdorazowym spadnieciu sniegu?
    > Czy jednak jakis kompromis ktory bedzie pozwalał jezdzic w kazdych
    > warunkach?

    Oczywiscie kompromis.
    Ale zimowki sa przede wszystkim na snieg, na suchym to kazda sobie
    poradzi :-)

    J.


  • 78. Data: 2018-05-04 08:30:41
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2018 o 14:44 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:


    > Nie zwiekszaja.

    Zwiększają.

    > dopu... co ?
    > Nie ma dopuszczalnej. Bei Nasse 120 ..

    Zależy gdzie, jak jest ograniczenie to przeważnie jest 130 i Bei Nasse 120
    km/h

    TG


  • 79. Data: 2018-05-04 08:49:55
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2018 o 08:30 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:


    > Zależy gdzie, jak jest ograniczenie to przeważnie jest 130 i Bei Nasse
    > 120 km/h

    korekta - jak dopuszczalna jest 130 to w deszczu przeważnie 110.

    TG

strony : 1 ... 7 . [ 8 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: