eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 79

  • 61. Data: 2018-05-01 05:43:38
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-04-2018 o 22:26, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > I drugie pytanie - czy "dobrej jakości opona letnia/zimowa" oznacza, że
    > testowano dobre opony ale nie najlepsze? - bo "Najlepsza z testowanych
    > opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma.

    Nie.
    Sugeruje że chodzi o najlepszą z testowanych.
    Aczkolwiek może faktycznie były to najlepsze opony całoroczne, ale bez
    testów wszystkich tego nie wiadomo.


  • 62. Data: 2018-05-01 07:05:42
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2018 o 22:26, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Ja odnoszę się do statystyk z pierwszego postu, a Ty?
    > Tam stoi:
    > Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp. powyżej
    > 15 stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza
    > Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Goodyear): 37,6 m
    > Dobrej jakości opona zimowa przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 36,2 m
    > Dobrej jakości opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7 m

    Zdefiniuj "mokra nawierzchnia". Według mojego (być może subiektywnego)
    odczucia całoroczne o wiele lepiej sprawują się na mokrym niż zimówki.
    Dziwne te nowe testy w zeszłorocznych było to na ogół widać;)

    > Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni
    > Celsjusza
    > Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Nokian): 29,4 m
    > Dobrej jakości opona zimowa: 29,1 m

    Aż dziwne, że taka mała różnica.

    >> Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja.
    >
    > Może i zbytek - ale czemu nie najlepsza opcja?

    Bo jest IMHO lepsza na mokrym i nie zaskoczy cię lato na zimówkach i
    zima na letnich.

    > Kluczowe jest to co Budzik napisał:
    >
    > "Pytanie jest inne: czy zima lepsza bedzie nowa zimowka czy wielosezonowa
    > jezdzona przez całe lato?
    > Wydaje sie, ze jednak nowa zimowa."

    Takie średnio kluczowe, chyba że wymieniniasz buty co sezon.

    > I drugie pytanie - czy "dobrej jakości opona letnia/zimowa" oznacza, że
    > testowano dobre opony ale nie najlepsze?

    NIe wiem co testowano. Dlatego takie testy traktuje z przymróżeniem oka.

    >- bo "Najlepsza z testowanych
    > opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma.

    To które są najlepsze?

    > Jak
    > weźmiemy "najlepszą" oponę zimową/letnią to te statystyki będą jeszcze
    > bardziej wykazywały wyższość zimowych/letnich nad całorocznymi.

    Jak weźmiesz "najlepszą zimową" w kategorii jazda po śniegu, to będzie
    odstawać od każdej praktycznie całorocznej w warunkach bezsnieżnych.

    Shrek


  • 63. Data: 2018-05-01 11:00:03
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    >> W cywilnej jezdzie nie ma to praktycznie zadnego znaczenia.
    >
    > W awaryjnej sytuacji, każda "pierdoła" ma znaczenie i może
    > zadecydować o czyimś życiu lub śmierci.
    > Mówienie, że dwa metry podczas awaryjnego hamowania nie mają
    > znaczenia jest trochę niepoważne. Powiedz to tym wszystkim, którzy
    > zginęli lub zostali ranni na przejściach dla pieszych.
    >
    W awaryjnych sytuacjach najwazniejsze jest to zeby do nich nie
    doprowadzac... Czesto ci sie zdarzaja?
    Bo przyznaje ze głupków u nas jest sporo ale zeby nie dało się ich
    odpowiednio wczesniej wyfiltrowac i zapobiec?
    Czesto zdarza ci sie naprawde awaryjnie hamowac? Bo ja jezdze czasami i
    100kkm rocznie a w sumie nie pamietam takiej sytuacji zebym naprawde
    awaryjnie musiał depnąc...

    Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która opona
    bedzie lepsza na zime, nawet niech bedzie ze na suchą zimę:
    - nowa zimowka, nawet chinczyc
    - zimowka która ma juz drugi trzeci sezon
    - wielosezonówka która ma juz sezon dwa i ma powiedzmy 30-40% bieznika.

    Ja stwierdziłem jakis czas temu ze nowa to nowa i wysoki bieznik robi
    swoje i dlatego na zime kupuje nowki a latek dojezdzam to co mam.

    Ale ja to jestem z tych co to sprzetowi ufają o tyle o ile a za
    najwazniejszy w samochodzie uwazam czynnik białkowy a nie gumowy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"


  • 64. Data: 2018-05-01 11:00:03
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    >> To chyba je źle czytasz.
    >> Te statystyki pokazują głównie, że takim ogumieniem są całoroczne.
    >> Bo statystycznie dni zimowych zimą jest tak może 1%.
    >
    > "Operuję" w PL głownie na wschód od A1. Poznań, Wrocław może ze dwa
    > razy w zimie. Statystycznych dni zimowych w zimie mam na pewno
    > więcej jak 20%. Albo nie jeździsz codziennie (i dlatego takie masz
    > wrażenie) albo na zachodzie jest sporo cieplej.
    >
    Co rozumiecie przez warunki zimowe?
    W zimie ogólnie najtrudniejsze warunki zimowe sa wtedy jak jest wilgotno
    i temperatura w okolicach zera a takich dni jest całkiem sporo...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Błąd łatwiej można dostrzec niż prawdę,
    bo błąd leży na wierzchu, a prawda w głębi"


  • 65. Data: 2018-05-01 11:39:45
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01 May 2018 09:00:03 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...
    >> "Operuję" w PL głownie na wschód od A1. Poznań, Wrocław może ze dwa
    >> razy w zimie. Statystycznych dni zimowych w zimie mam na pewno
    >> więcej jak 20%. Albo nie jeździsz codziennie (i dlatego takie masz
    >> wrażenie) albo na zachodzie jest sporo cieplej.
    >>
    > Co rozumiecie przez warunki zimowe?
    > W zimie ogólnie najtrudniejsze warunki zimowe sa wtedy jak jest wilgotno
    > i temperatura w okolicach zera a takich dni jest całkiem sporo...

    Znaczy sie gololedz wisi i grozi ?
    Na to nawet zimowki nie pomoga. Za to sól pomaga.

    Za to spadnie snieg i co - pojedziesz taksowka ?

    J.


  • 66. Data: 2018-05-01 11:51:48
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01 May 2018 09:00:03 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...
    > Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która opona
    > bedzie lepsza na zime, nawet niech bedzie ze na suchą zimę:
    > - nowa zimowka, nawet chinczyc
    > - zimowka która ma juz drugi trzeci sezon
    > - wielosezonówka która ma juz sezon dwa i ma powiedzmy 30-40% bieznika.
    >
    > Ja stwierdziłem jakis czas temu ze nowa to nowa i wysoki bieznik robi
    > swoje i dlatego na zime kupuje nowki a latek dojezdzam to co mam.
    > Ale ja to jestem z tych co to sprzetowi ufają o tyle o ile a za
    > najwazniejszy w samochodzie uwazam czynnik białkowy a nie gumowy...

    Ale widzisz - nowa letnia na sniegu sobie nie radzi.
    (tzn niektore sobie nie radza).
    I nawet nie pomaga niska temperstura, ktora powinna zamienic gume w
    twarde kolce.
    Wiec to nie kwestia bieznika.

    Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niech
    inni przetestuja.

    Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, ze
    3-letnie, nawet nieuzywane, potrafia byc mierzalnie gorsze od nowych,
    ale kto ich tam wie kto sponsorowal badania.

    caloroczna ... przyjdzie tak moment, ze cie zima zastanie z takimi 40%
    :-)
    Na razie mam mieszane uczucia co do takich calorocznych, ale zycie nie
    dalo mozliwosci dokladnie sprawdzic.

    A teraz jeszcze jest etykieta energetyczna i na niej skutecznosc opony
    na mokrej jezdni ..

    J.


  • 67. Data: 2018-05-01 11:56:57
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.05.2018 o 11:39, J.F. pisze:

    > Znaczy sie gololedz wisi i grozi ?
    > Na to nawet zimowki nie pomoga. Za to sól pomaga.
    >
    > Za to spadnie snieg i co - pojedziesz taksowka ?

    U nas jak śnieg spadnie, to najlepiej tramwajem czy metrem, bo wszystko
    inne stoi w korku. I tak - jest to jedna ze słuszniejszych koncepcji;)

    Shrek


  • 68. Data: 2018-05-01 20:00:02
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>> "Operuję" w PL głownie na wschód od A1. Poznań, Wrocław może ze
    >>> dwa razy w zimie. Statystycznych dni zimowych w zimie mam na
    >>> pewno więcej jak 20%. Albo nie jeździsz codziennie (i dlatego
    >>> takie masz wrażenie) albo na zachodzie jest sporo cieplej.
    >>>
    >> Co rozumiecie przez warunki zimowe?
    >> W zimie ogólnie najtrudniejsze warunki zimowe sa wtedy jak jest
    >> wilgotno i temperatura w okolicach zera a takich dni jest całkiem
    >> sporo...
    >
    > Znaczy sie gololedz wisi i grozi ?
    > Na to nawet zimowki nie pomoga. Za to sól pomaga.

    Nie musi byc gołoledz, wystarczy ze jest troche wilgoci i robi sie
    bardziej slisko, nie musi byc od razu szklanki.
    >
    > Za to spadnie snieg i co - pojedziesz taksowka ?
    >
    Ja, ja jezdze zima na mozliwie nowych zimowkach wiec sniegu sie nie boje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
    i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty !


  • 69. Data: 2018-05-01 20:00:03
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >> Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która
    >> opona bedzie lepsza na zime, nawet niech bedzie ze na suchą zimę:
    >> - nowa zimowka, nawet chinczyc
    >> - zimowka która ma juz drugi trzeci sezon
    >> - wielosezonówka która ma juz sezon dwa i ma powiedzmy 30-40%
    >> bieznika.
    >>
    >> Ja stwierdziłem jakis czas temu ze nowa to nowa i wysoki bieznik
    >> robi swoje i dlatego na zime kupuje nowki a latek dojezdzam to co
    >> mam. Ale ja to jestem z tych co to sprzetowi ufają o tyle o ile a
    >> za najwazniejszy w samochodzie uwazam czynnik białkowy a nie
    >> gumowy...
    >
    > Ale widzisz - nowa letnia na sniegu sobie nie radzi.
    > (tzn niektore sobie nie radza).
    > I nawet nie pomaga niska temperstura, ktora powinna zamienic gume w
    > twarde kolce.
    > Wiec to nie kwestia bieznika.

    Ja nie proponuje letnich na zime wiec nie wiem z czyją argumentacją
    rozmawiasz... Ja na zime kupuje zimowe nowki!
    >
    > Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niech
    > inni przetestuja.
    >
    To nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje.
    Ba, najlepsza zimowka jaka ujezdzałem to była nalewka ale niestety czesto
    ulegaja uszkodzeniom wiec z nalewek zrezygnowałem.

    > Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, ze
    > 3-letnie, nawet nieuzywane, potrafia byc mierzalnie gorsze od
    > nowych, ale kto ich tam wie kto sponsorowal badania.
    >
    No ale to przeciez jasne i klarowne.
    Skoro zjechałes polowe bieznika to chyba nie sadzisz, ze opona nadal
    działa tak jak nowa?

    > caloroczna ... przyjdzie tak moment, ze cie zima zastanie z takimi
    > 40%

    No własnie mnie nie zastanie bo na zime staram sie zawsze zakładac nowe
    albo prawie nowe.

    >:-)
    > Na razie mam mieszane uczucia co do takich calorocznych, ale zycie
    > nie dalo mozliwosci dokladnie sprawdzic.
    >
    > A teraz jeszcze jest etykieta energetyczna i na niej skutecznosc
    > opony na mokrej jezdni ..
    >
    Opona zimowa na mokrym jest bez watpienia gorsza. W F1 to z pewnoscia
    miałoby duze znaczenie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim


  • 70. Data: 2018-05-01 20:19:05
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01 May 2018 18:00:03 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>> Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która
    >>> opona bedzie lepsza na zime, nawet niech bedzie ze na suchą zimę:
    >>> - nowa zimowka, nawet chinczyc
    >>> - zimowka która ma juz drugi trzeci sezon
    >>> - wielosezonówka która ma juz sezon dwa i ma powiedzmy 30-40%
    >>> bieznika.
    >>>
    >>> Ja stwierdziłem jakis czas temu ze nowa to nowa i wysoki bieznik
    >>> robi swoje i dlatego na zime kupuje nowki a latek dojezdzam to co
    >>> mam. Ale ja to jestem z tych co to sprzetowi ufają o tyle o ile a
    >>> za najwazniejszy w samochodzie uwazam czynnik białkowy a nie
    >>> gumowy...
    >>
    >> Ale widzisz - nowa letnia na sniegu sobie nie radzi.
    >> (tzn niektore sobie nie radza).
    >> I nawet nie pomaga niska temperstura, ktora powinna zamienic gume w
    >> twarde kolce.
    >> Wiec to nie kwestia bieznika.
    >
    > Ja nie proponuje letnich na zime wiec nie wiem z czyją argumentacją
    > rozmawiasz... Ja na zime kupuje zimowe nowki!

    Ale nowa letnia ma wysoki bieznik ... i jakos to za malo.

    >> Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niech
    >> inni przetestuja.
    > To nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje.

    To jest kwestia wiary ... ze Chinczyki daly gume zimowa, a nie letnia
    :-)

    Oczywiscie mozna kupic i przetestowac, ale przed testem to kwestia
    wiary :-)

    >> Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, ze
    >> 3-letnie, nawet nieuzywane, potrafia byc mierzalnie gorsze od
    >> nowych, ale kto ich tam wie kto sponsorowal badania.
    >>
    > No ale to przeciez jasne i klarowne.
    > Skoro zjechałes polowe bieznika to chyba nie sadzisz, ze opona nadal
    > działa tak jak nowa?

    stare NIEUZYWANE.
    Bieznik jak nowy, guma dobra, ale sie zestarzala.

    Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"
    Taki ksztalt mialy naciecia/lamelki.
    poki klocek wysoki, to jezdzisz na dolnej kresce,
    jak sie zuzyje, to sie pojawiaja dwa naciecia.


    >> A teraz jeszcze jest etykieta energetyczna i na niej skutecznosc
    >> opony na mokrej jezdni ..
    >>
    > Opona zimowa na mokrym jest bez watpienia gorsza.

    Sa z kategoria od E do A.

    J.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: