eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. › Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
  • Data: 2018-04-30 22:26:51
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .04.2018 o 21:46 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Nieprawda. W mieście (a podajesz przykład Warszawy) najlepiej mieć
    > letnie w lato i całoroczne w zimę. Zimówki będą lepsze tylko przez kilka
    > godzin w okresie od jesieni do wiosny kiedy jeżdzisz po śniegu. W całej
    > reszcie tego okresu lepsze będą całoroczne, bo lepiej sprawdzaja sie w
    > deszczu i błocie pośniegowym, a kto wie czy nawet przez większość zimy
    > nie będą lepsze letnie (ale to już ryzykowna teza, więc ze sporym
    > znakiem zapytania).

    Ja odnoszę się do statystyk z pierwszego postu, a Ty?
    Tam stoi:
    Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp. powyżej 15
    stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza
    Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Goodyear): 37,6 m
    Dobrej jakości opona zimowa przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 36,2 m
    Dobrej jakości opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7 m

    Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni
    Celsjusza
    Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Nokian): 29,4 m
    Dobrej jakości opona zimowa: 29,1 m
    Dobrej jakości opona letnia: 63,1 m

    > Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja.

    Może i zbytek - ale czemu nie najlepsza opcja?
    Kluczowe jest to co Budzik napisał:

    "Pytanie jest inne: czy zima lepsza bedzie nowa zimowka czy wielosezonowa
    jezdzona przez całe lato?
    Wydaje sie, ze jednak nowa zimowa."

    I drugie pytanie - czy "dobrej jakości opona letnia/zimowa" oznacza, że
    testowano dobre opony ale nie najlepsze? - bo "Najlepsza z testowanych
    opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma. Jak weźmiemy
    "najlepszą" oponę zimową/letnią to te statystyki będą jeszcze bardziej
    wykazywały wyższość zimowych/letnich nad całorocznymi.

    TG