eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOgraniczenie prędkości › Re: Ograniczenie prędkości
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <k...@4...net>
    <q5hgbj$4dc$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q5k4jm$srf$1@node1.news.atman.pl>
    <5c7d9acb$0$19258$426a74cc@news.free.fr>
    <X...@1...0.0.1>
    <b3vamyh26zj4$.1ijf4nfczx4gm$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Ograniczenie prędkości
    Date: Wed, 6 Mar 2019 12:13:02 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 111
    Message-ID: <5c7fab8f$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.89.182
    X-Trace: 1551870863 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 499 83.26.89.182:60274
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651505
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsAA0A6BB337860budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>>> Pewnie żyjesz w płaskim obszarze więc pytanie nie ma umocowania w
    >>>> rzeczywistości 3-miejskiej. Otóż 3-miasto i okolice to
    >>>> praktycznie
    >>>> same pagórki i kręte drogi. Bardzo niewiele TIRów wyciąga na nich
    >>>> 90. 70 - to te mocne jedynie. Mając auto, które nie pojedzie
    >>>> więcej
    >>>> niż 90, wyprzedzanie takowego byłoby bardzo ryzykowne. Chyba
    >>>> tylko
    >>>> na zasadzie "jakoś to będzie".
    >>>
    >>> Czy dobrze rozumiem, iż kolega obecnie wyprzedza te TIRy
    >>> przekraczając maksymalną dopuszczalną prędkość - tym samym
    >>> notorycznie łamiąc prawo? Potocznie mówiąc kolega zdaje się być w
    >>> takim razie "piratem drogowym", a te ograniczenia sprzętowe
    >>> przecież
    >>> właśnie dla nich mają być.
    >>>
    >> Kolega przede wszystkim ma tendencje do przesadzania.
    >> Jak tir jedzie 70km/h to nie ma zadnego problemu zeby go sprawnie
    >> wyprzedzic dysponujac predkoscia 90km/h
    >
    > Ale jaka masz moc silnika ?
    > I w czasie wyprzedzania pilnujesz sie, aby 90 nie przekroczyc ?
    > Daj film :-)
    >
    >Z ciekawości - czytasz o czym jest watek czy po prostu wybierasz
    >sobie
    >losowy post i na niego odpowiadasz?

    Zazwyczaj losowy - watek dlugi, a podwatki dryfuja ...

    >Odpowiadajac: przeciez rozmawiamy o samochodach które maja miec
    >ograniczoną predkosc do limitu na danej drodze i to z mozliwością jej
    >chwilowego przekroczenia...

    Srednio rozumiem - to w koncu z ogranicznikiem, czy ograniczonym
    ogranicznikiem.

    Tak czy inaczej - Marek jasno napisal o co mu chodzi,
    a Ty jasno napisales, ze nie ma problemu z wyprzedzeniem tira bez
    przekraczania 90 ..

    >> Bo jak moc jest mala, to rozpedzasz sie dlugo, i wyprzedzenie tira
    >> jest problemem, jak duza - to nawet nie wiesz kiedy i juz masz 120
    >> :-)
    >
    >Co to znaczy długa?
    >Co to znaczy mała moc?

    Mala znaczy tyle, ze na koniec manewru niewiele przekraczasz
    dopuszczalna predkosc, mimo, ze gaz do dechy.

    >Jezdziłem kiedys mercem 207 i on miał ile koni? Ze 70? A tira
    >wyprzedzic sie dawało.

    Kiedys to ja maluchem tiry wyprzedzalem.
    Dzis ruch za duzy.

    >> A do liczb - 90 to 25m/s. 70 to 19.5.
    >> Tir ma jakies 16m dlugosci, ale trzeba za nim trzymac odstep, tak
    >> ze
    >> 20m, nie wypada zjezdzac tuz przed zderzak, wiec jeszcze z 10m, 5m
    >> dlugosci wlasnej pojazdu, pasa tez w miejscu nie zmienisz - kolejne
    >> 10m. Razem 61m.
    >> 11s przy roznicy przedkosci 5.5m/s. 12, jesli tir jedzie 72
    >
    >> W tym czasie przejedziesz z predkoscia 90 300m.
    >> Ktos z przeciwka tez 300, ale ja to bede ja to 400m :-)
    >
    >> I nie wypada konczyc manewru na styk, wiec dolicz jeszcze 100m.
    >> Razem 800m.
    >> Dolicz jeszcze czas rozpedzania 70-90 to jakies 140kJ - sekunda,
    >> dwie
    >> lub trzy, w zaleznosci od mocy silnika.
    >> I potrzeba kilometra pustego miejsca.
    >
    >Rozpedzic sie mozna wczesniej przygotowujac manewr wyprzedzania.
    >Kiedys
    >uczyli tego na kursach...

    Chyba jednak wole wiekszy silnik.
    Bo tak rozpedzamy, potem szybkie spojrzenie i szybka decyzja - migacz
    czy hamulec.
    I tak 10 razy, az sie trafi na okazje.

    >> A to sie rzadko u nas zdarza.
    >> I bedziesz tak sobie jechal przepisowo 90, zblizajac sie do zakretu
    >> i
    >> zastanawiajac - wyjedzie cos, czy nie wyjedzie ?
    >> Daj film :-)
    >
    >Mi bedzie ciezko bo sporadycznie spotykam na drodze tiry jadace tak
    >wolno.

    Mozesz dac film, jak wyprzedzasz tira jadacego 90, nie przekraczajac
    110.

    A tak prawde mowiac - na zwyklych drogach tiry imo czesto jada wlasnie
    70.
    I ja tez jade 70, w kolejce za nimi ...

    >Ale ja juz tak głupio mam ze jak nie moge wyprzedzac to nei
    >wyprzedzam...

    Ja tez, ale 150KM i brak glupich ograniczen pomaga :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: