-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <k...@4...net>
<q5hgbj$4dc$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q5k4jm$srf$1@node1.news.atman.pl>
<5c7d9acb$0$19258$426a74cc@news.free.fr>
<X...@1...0.0.1>
<b3vamyh26zj4$.1ijf4nfczx4gm$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Subject: Re: Ograniczenie prędkości
Date: Wed, 6 Mar 2019 12:13:02 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 111
Message-ID: <5c7fab8f$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.89.182
X-Trace: 1551870863 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 499 83.26.89.182:60274
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651505
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsAA0A6BB337860budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>>> Pewnie żyjesz w płaskim obszarze więc pytanie nie ma umocowania w
>>>> rzeczywistości 3-miejskiej. Otóż 3-miasto i okolice to
>>>> praktycznie
>>>> same pagórki i kręte drogi. Bardzo niewiele TIRów wyciąga na nich
>>>> 90. 70 - to te mocne jedynie. Mając auto, które nie pojedzie
>>>> więcej
>>>> niż 90, wyprzedzanie takowego byłoby bardzo ryzykowne. Chyba
>>>> tylko
>>>> na zasadzie "jakoś to będzie".
>>>
>>> Czy dobrze rozumiem, iż kolega obecnie wyprzedza te TIRy
>>> przekraczając maksymalną dopuszczalną prędkość - tym samym
>>> notorycznie łamiąc prawo? Potocznie mówiąc kolega zdaje się być w
>>> takim razie "piratem drogowym", a te ograniczenia sprzętowe
>>> przecież
>>> właśnie dla nich mają być.
>>>
>> Kolega przede wszystkim ma tendencje do przesadzania.
>> Jak tir jedzie 70km/h to nie ma zadnego problemu zeby go sprawnie
>> wyprzedzic dysponujac predkoscia 90km/h
>
> Ale jaka masz moc silnika ?
> I w czasie wyprzedzania pilnujesz sie, aby 90 nie przekroczyc ?
> Daj film :-)
>
>Z ciekawości - czytasz o czym jest watek czy po prostu wybierasz
>sobie
>losowy post i na niego odpowiadasz?
Zazwyczaj losowy - watek dlugi, a podwatki dryfuja ...
>Odpowiadajac: przeciez rozmawiamy o samochodach które maja miec
>ograniczoną predkosc do limitu na danej drodze i to z mozliwością jej
>chwilowego przekroczenia...
Srednio rozumiem - to w koncu z ogranicznikiem, czy ograniczonym
ogranicznikiem.
Tak czy inaczej - Marek jasno napisal o co mu chodzi,
a Ty jasno napisales, ze nie ma problemu z wyprzedzeniem tira bez
przekraczania 90 ..
>> Bo jak moc jest mala, to rozpedzasz sie dlugo, i wyprzedzenie tira
>> jest problemem, jak duza - to nawet nie wiesz kiedy i juz masz 120
>> :-)
>
>Co to znaczy długa?
>Co to znaczy mała moc?
Mala znaczy tyle, ze na koniec manewru niewiele przekraczasz
dopuszczalna predkosc, mimo, ze gaz do dechy.
>Jezdziłem kiedys mercem 207 i on miał ile koni? Ze 70? A tira
>wyprzedzic sie dawało.
Kiedys to ja maluchem tiry wyprzedzalem.
Dzis ruch za duzy.
>> A do liczb - 90 to 25m/s. 70 to 19.5.
>> Tir ma jakies 16m dlugosci, ale trzeba za nim trzymac odstep, tak
>> ze
>> 20m, nie wypada zjezdzac tuz przed zderzak, wiec jeszcze z 10m, 5m
>> dlugosci wlasnej pojazdu, pasa tez w miejscu nie zmienisz - kolejne
>> 10m. Razem 61m.
>> 11s przy roznicy przedkosci 5.5m/s. 12, jesli tir jedzie 72
>
>> W tym czasie przejedziesz z predkoscia 90 300m.
>> Ktos z przeciwka tez 300, ale ja to bede ja to 400m :-)
>
>> I nie wypada konczyc manewru na styk, wiec dolicz jeszcze 100m.
>> Razem 800m.
>> Dolicz jeszcze czas rozpedzania 70-90 to jakies 140kJ - sekunda,
>> dwie
>> lub trzy, w zaleznosci od mocy silnika.
>> I potrzeba kilometra pustego miejsca.
>
>Rozpedzic sie mozna wczesniej przygotowujac manewr wyprzedzania.
>Kiedys
>uczyli tego na kursach...
Chyba jednak wole wiekszy silnik.
Bo tak rozpedzamy, potem szybkie spojrzenie i szybka decyzja - migacz
czy hamulec.
I tak 10 razy, az sie trafi na okazje.
>> A to sie rzadko u nas zdarza.
>> I bedziesz tak sobie jechal przepisowo 90, zblizajac sie do zakretu
>> i
>> zastanawiajac - wyjedzie cos, czy nie wyjedzie ?
>> Daj film :-)
>
>Mi bedzie ciezko bo sporadycznie spotykam na drodze tiry jadace tak
>wolno.
Mozesz dac film, jak wyprzedzasz tira jadacego 90, nie przekraczajac
110.
A tak prawde mowiac - na zwyklych drogach tiry imo czesto jada wlasnie
70.
I ja tez jade 70, w kolejce za nimi ...
>Ale ja juz tak głupio mam ze jak nie moge wyprzedzac to nei
>wyprzedzam...
Ja tez, ale 150KM i brak glupich ograniczen pomaga :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.19 13:04 Poldek
- 06.03.19 13:05 Poldek
- 06.03.19 13:08 Poldek
- 06.03.19 13:59 Budzik
- 06.03.19 14:36 J.F.
- 06.03.19 18:59 Budzik
- 06.03.19 19:26 J.F.
- 06.03.19 20:41 kk
- 06.03.19 20:59 Budzik
- 06.03.19 21:02 kk
- 06.03.19 21:02 kk
- 06.03.19 21:11 kk
- 06.03.19 21:12 kk
- 06.03.19 21:14 kk
- 06.03.19 21:23 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=