  • Data: 2011-12-29 14:36:02
    Temat: Re: Ograniczenie pradowe 1.25-30V 0-10A
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:7435765536$20111229123752@squadack.com...

    > Pojedyncze 4.5V dla 741? Nie miałbym odwagi... Katalogowo minimum
    > +/-3V.

    Nie wiedziałem, że się nie da no to zrobiłem (typowy skutek niewiedzy :-))
    Miałem chyba bardzo pobieżne dane ULY741 (www nie istniało :-))
    Eksperymentalnie ustaliłem w jakim zakresie napięć (przy zasilaniu 4V5)
    dobrze pracują wejścia i jaki jest zakres zmian na wyjściu. Pozorną masę
    musiałem zrobić nie w połowie - czyli zasilanie było na przykład (nie
    pamiętam) -1,75/+2,75 (względem we- i we+) i uzyskałem nieco ponad 1V
    liniowego zakresu pracy na wyjściu (w jedną stronę od tej masy).
    Przy +/-3V gwarantują pewnie jakiś rozsądny prąd na wyjściu, a ja
    potrzebowałem tylko 100uA.
    Na drugim takim wskaźniku 100uA zrobiłem sobie analogowy miernik
    częstotliwości i pojemności kondensatorów.
    P.G.