eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgraniczenie prądowe 1.25-30V 0-10ARe: Ograniczenie pradowe 1.25-30V 0-10A
  • Data: 2011-12-31 17:32:50
    Temat: Re: Ograniczenie pradowe 1.25-30V 0-10A
    Od: Grzegorz Gugula <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Decyzja projektowa: zasilacz z funkcja ladowarki. Oczywiscie jak
    najwiecej czesci wspolnych - tak jak pisze Desoft. Fold-back raczej
    odpada jak narazie.

    >Zreszta w samochodzie regulator stabilizuje napiecie 14.5V, nikt sie pradem
    >ladowania nie przejmuje, a alternator ma wydajnosc rzedu 100A, i
    >akumulatory ... maja twalosc od 2 do 10 lat :-)

    To w koncu jak powinno sie to ladowac?:) Wszedzie czytam ze pradem 10x
    mniejszym niz pojemnosc, przez 10 godzin czy ile tam trzeba do pelnego
    naladowania. Tak ma sie robic czy tak po prostu jest bezpiecznie? Czy
    rownie dobrze mozna dac akumulatorowi 50AH prad 10A przez dwukrotnie
    krotszy czas?

    Plany tocza sie dalej, ustalilismy ze najlepiej bedzie podzielic
    uzwojenie transformatora na kilka czesci. Myslalem kupic toroide, np.
    http://www.toroidy.pl/index.php?page=shop.product_de
    tails&flypage=flypage.tpl&product_id=385&category_id
    =27&option=com_virtuemart&Itemid=3&lang=pl
    ona ma 2x24V po 12,5A. Z tym ze chcialbym tez napiecie symetryczne. A
    nawet jesli nie to i tak 2x to za malo, najlepiej bylo by co 5V.
    Problem jest taki ze sam sobie tego nie nawine, a nie znalazlem
    nigdzie podobnych do moich wymagan transformatorow. Jak to rozwiazac?
    I czy trzymac sie toroidalnych czy moze zwyklych?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: