  • Data: 2011-12-29 09:40:05
    Temat: Re: Ograniczenie pradowe 1.25-30V 0-10A
    Od: "Piotr Galka" <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Grzegorz WaReZ" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:a0112ae0-d4a4-47fd-94b4-69f874f1b358@t16g2000vb
    a.googlegroups.com...

    >Rozumiem, ja planuje zrobic to na voltomierzu i amperomierzu, tak wiec
    >suwaki odpadaja. A czy np. LM723 ma lepsze parametry wyjsciowe niz
    >metoda tranzystorowa?

    Generalnie po to ludzie wymyslili scalaki aby bylo latwiej i lepiej.
    Dodam cos pozornie nie na temat, ale jak sie zastanowisz....
    Zrobilem sobie tez w tamtych czasach woltomierz tranzystorowy. Mialem duzy
    (chyba z 15cm szerokosci) wskaznik wychylowy 100uA). Uzylem tranzystorów
    jakie mialem - czyli TG3F. Wskazanie po ustaleniu sie pozycji plynelo
    (dlaczego ?). Owinalem kapelusze tych tranzystorów drutem miedzianym (w
    ósemke miedzy nimi na calej wysokosci) - bylo juz lepiej ale i tak nie za
    bardzo.
    Po kilku latach udalo mi sie kupic mój pierwszy wzmacniacz operacyjny
    ULY741. Wstawilem go i jak reka odjal.
    Za swój wielki sukces tamtych czasów uwazam, ze zrobilem to przy zachowaniu
    dotychczasowego zasilania - plaska bateria 4V5 (na taka mialem miejsce w
    obudowie, a czy 9V wtedy istnialy to nie wiem). Jesli lubisz sie uczyc to
    zastanów sie dlaczego to bylo trudne.
    P.G.