eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
  • Data: 2017-03-20 13:14:32
    Temat: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam napisał:

    >Zmieniło się po stronie nadawczej (zapisującej). Teraz mamy diody
    >laserowe,
    >które łatwo dają się sterować przebiegami zmiennymi. Z żarówka się
    >tak
    >nie dało, więc stosowano modulatory światła. Albo mechaniczne, czyli
    >taka
    >przesłona ruszająca się jak membrana w głośniku, albo komórki Kerra.

    A jak to z tymi laserami ?
    Bo w wielu publikacjach widac ze te komorki Kerra nadal uzywane.
    Tudziez inne pomysly modulatorow.
    Czyzby modulacja przez zasilanie LED laserow wcale tak dobrze nie
    wychodzila ?

    Tu ciekawa praca
    https://www.osapublishing.org/oe/viewmedia.cfm?uri=o
    e-23-12-16232&seq=0

    Osiagneli 2.6GHz, 4Gb/s

    J.

    Kiedyś mogło się wydawać, że ostatnia pozostałością techniki lampowej
    będą
    kineskopy. Te już wymarły, więc można by sądzić, że jest po ptokach.
    Ale
    wciąż produkowane są fotopowielacze. Hamamatsu, wcześniej wspomniane,
    na
    przykład robi. Fotopowielacz z palcem w dupie osiąga czułość jednego
    fotonu.

    --
    Jarek