  • Data: 2010-05-24 10:14:42
    Temat: Re: Ogniskowa obiektywu a perspektywa i glebia ostrosci
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał:

    > Nie, używa skrótu myślowego. Po prostu zdjecie z płaską perspektywą
    > musi łapać równoległe promienie więc się używa długich szkieł, a dla
    > szerokiej krótkich.

    Rozumiem, że stwierdzenie, ze 'jest już noc, bo zapaliłem światło' to tez
    jest dlka Ciebie skrót myślowy? Może i faktycznie jest to skrót, ale wysoce
    nielogiczny.
    A co do równoległości promieni - nie zauwazasz, ze ma to związek za
    odległością od źródła tych promieni?

    >[...]
    >
    > Tylko fotograf używa różnych ogniskowych w celu zmiany perspektywy planu,
    > oczywiście skutkuje to również zmianą odległości, bo aby utrzymać stałą
    > 'wielkość' tematu po zmianie ogniska musimy zmienić odległość.
    > [...]

    I tu jest różnica między nami - ja twierdzę, że zmienia odległość i
    dopasowuje ogniskową w celu uzyskania właściwego dla tej odległości kąta
    widzenia, Ty - że zmienia ogniskową i dopasowuje odległość. Która z tych
    wersji jest zgodna z prawami fizyki już dawno dowiedziono.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)