  • Data: 2010-05-21 18:41:27
    Temat: Re: Ogniskowa obiektywu a perspektywa i glebia ostrosci
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

    >[...] Ja się jeszcze raz pytam.
    > Po co tak komplikować? Po co te całe wywody tłumaczenia, zapętlenia?
    > Przyznaj się ile razy w życiu zoomując obiektywem, zrobiłeś kilka kroków w
    > przód, lub tył w celu zniwelowania skutków działania zooma?
    > Ile razy w życiu w celu spłaszczenia sceny użyłeś tele, a ile w celu jej
    > pogłębienia użyłeś szerokiego kąta?
    >[...]

    Ja się w celu spłaszczenia sceny oddaliłem, po czym wydłużyłem ogniskową by
    zmienić kat widzenia w celu uzyskania właściwego rzomiaru motywu w kadrze.
    Analogicznie - w celu pogłębienia sceny zbliżyłem się i użyłem ogniskowej
    takiej, aby objąc z mniejszej odległości to co chciałem mieć w kadrze.
    Czy to takie skomplikowane?;-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)