  • Data: 2010-05-30 19:41:49
    Temat: Re: Ogniskowa - glebia ostrosci
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Rzecze Dariusz Zygmunt:

    > W niedziela, 30 maja 2010 20:10, Mateusz Ludwin wyraził następujacą opinię:

    > Ale pytającemu nie chodziło o zmniejszanie rozdzielczości tylko o
    > zwiększanie ogniskowej przy zachowaniu _wszystkich_ innych parametrów, w
    > szczególności przy zachowaniu pierwotnej rozdzielczości - a to jest pewna
    > różnica.

    To niech pytający kupi sobie zestaw obiektywów i je przepina patrząc co się
    dzieje...

    A jak nie chce wydawać 10k zł to niech się bawi w Photoshopie i może zauwazy
    jak działa zmiana ogniskowej. W szczególności może zauważy to, że zmiana
    ogniskowej nie zmienia w ogóle rozmycia tła.

    > To co {jak mi się wydaje} wszyscy - obszar mierzony od aparatu/obiektywu w
    > którym rozmiar nieostrości jest mniejszy niż średnica krążka rozproszenia.
    > A Ty jak uważasz?

    A ja uważam że dla poczatkującego w dobie cyfry ta definicja jest kompletnie
    nieprzydatna i dodatkowo myląca, bo np. zmniejszając rozmiar matrycy GO nam
    maleje, choć rozmycie rośnie...

    Ale nie chodzi mi o to żeby wykłócać się o definicję GO.

    > Kadrując gotowe zdjęcie GO nie możesz zmienić.
    >
    > Możesz za to zawsze GO gotowego zdjęcia powiększyć zmniejszając
    > rozdzielczość zdjęcia - dzieje się tak ponieważ zwiększasz w ten sposób
    > krążek rozproszenia {nieważne że nie wprost na matrycy a "post factum"} a
    > więc GO rośnie.

    Wiem, ale pytanie w tym wątku dotyczy tego jak ogniskowa wpływa na rozmycie
    tła. Dodawanie do tego krążka rozproszenia już całkowicie zaciemnia temat.