  • 21. Data: 2005-07-22 18:12:21
    Temat: Re: Oficjalne oświadczenie czyli problemy pewnego TANIEGO hostingowca
    Od: Andrzej Nowak <e...@d...art.pl>

    On Fri, 22 Jul 2005 15:57:12 +0200, Szymon Komendera wrote:

    > Nic nie poradzę... po prostu nie odpowiada...

    Moze hacker wlamal im sie do faxu?

    +e

  • 22. Data: 2005-07-22 18:22:38
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Andrzej Nowak pisze:

    > Moze hacker wlamal im sie do faxu?

    Myślisz, ze mógł wysłać do niego zainfekowanego SMS-a i zhackować hasło?

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl
    Nie widzisz polskich znaków? Zajrzyj na http://strony.biz/h/utf-8

  • 23. Data: 2005-07-22 18:24:30
    Od: Karczor Donald <t...@t...pl>

    > http://www.skip.pl/oswiadczenie.html

    Dzieki temu stali sie slawni.. cena ich domeny poszla w gore. Ciekawe
    czy w ogole wiedza co znaczy SKIP z angielskiego?

  • 24. Data: 2005-07-22 21:59:50
    Od: Mariusz Kropiwnicki <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Jul 2005 18:40:55 +0200, Jakub Żukowski napisał(a):

    > I specjalistyczne sprzęty jak fax wpięty w specjalną bazę,

    hmmm...
    http://freshmeat.net/search/?q=fax+mysql&section=pro
    jects&Go.x=0&Go.y=0

    > odpowiednie
    > komórki kontaktowe,

    kilka popów?

    > system filtrujący cały internet z obelg na hosting,

    google.pl

    > telefon komórkowy w komputer, gdzie telefonu odebrać nie mogą :)

    kilka popów + kabelki do kompa + perl

    > Bond
    > 2006 normalnie :)

    Mów mi Q :)

    --
    Mariusz Kropiwnicki
    email: s...@g...pl

  • 25. Data: 2005-07-22 22:28:00
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 22 Jul 2005 16:57:52 +0200, użyszkodnik Neas <n...@n...invalid>
    napisał:

    > Eh, ale co Ty tutaj marudzisz wciąż o tanim hostingu... opisane sytuacje
    > świadczą raczej o ich kompetencjach, a nie o jakości serwerowni.

    tylko gdyby server stał w kraju to usuwanie usterki trwałoby 2 dni a
    nie 2 tygodnie, to taka delikatna różnica...

    --
    futszaK
    "Od samego początku celem hakera było zniszczenie danych znajdujących

  • 26. Data: 2005-07-22 22:45:02
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    futszaK pisze:

    > tylko gdyby server stał w kraju to usuwanie usterki trwałoby 2 dni a
    > nie 2 tygodnie, to taka delikatna różnica...

    Jasne. Umiesz czytać? Na samym początku oświadczenia napisali, że pierwszego
    dnia zreinstalowano im system (06.07) i co, potem to 2 tygodnie
    konfigurowali? A w Polsce by konfigurowali krócej?

    Może powiesz, że by nie musieli reinstalować... w takim wypadku nie
    musieliby i teraz, jesli system działał to mogli go naprawić zdalnie jesli
    potrafili (ale tylko 'wygenerowali nowe hasło' ;D).

    Fizyczny dostęp jest przydatny głównie wtedy, gdy są problemy sprzętowe,
    przy sensownie skonfigurowanym serwerze są one niezwykle rzadkie i - jak
    sądzę - dużo niższa cena rekompensuje możliwą, nieco dłuższą, przerwę w
    wypadku takiej awarii. Np. dobę, zamiast 2 godzin.

    W 'oświadczeniu' nie ma nic o problemach ze sprzętem czy niekompetentnej
    obsłudze serwerowni... a zaciekle się tam próbowali bronić, więc gdyby coś
    takiego się zdarzyło to napewno napisaliby.

    A że można w USA i dobrze jakościowo? Trafiłem kiedyś na
    http://www.ehost.pl, zobacz, co piszą o nim na forum.

    Tak więc naprawdę nie tak wiele zalezy od wybranej serwerowni (głównie pingi
    z .pl). Jakość usługi zależy głównie od osób, które się nią zajmują. A tak
    niestety bywa, że najtańsze możliwości wykorzystują głównie amatorzy... i
    to jest przyczyna kiepskiej jakości wielu ofert hostingowych
    zlokalizowanych poza .pl.

  • 27. Data: 2005-07-22 23:15:08
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    futszaK pisze:

    > ...dla tych zamierzają stawiać server w taniej serverowni za granicą
    > :P

    Jak już napisałem w innym poście lokalizacja ma mało do rzeczy, co zresztą
    zaraz uargumentuję.

    > http://www.skip.pl/oswiadczenie.html

    Mocni są.

    Najpierw jakieś marudzenie o hakerach, w ogóle fajne słownictwo: 'zhackowane
    hasła', jakieś blokady na intruza, cośtam o strukturze oprogramowania
    (fajne określenie). Ogólnie jakies brednie napisane style 'chcę zostać
    hakerem, to fajnie, prawda babciu?'. A potem cośtam o tym, że haker nie
    umiał wykasować danych na dysku więc zniszczył jego zawartość... ciekawe na
    czym polega ta różnica. Może im /home odmontował i nie umieli poprawić? ;)
    ROTFL.

    Co czytamy dalej? Przez 2 dni nie potrafili sobie poradzić z jednym hakerem
    (o ile w ogóle istniał), a dalej chwalą się, że serwer był dobrze
    zabezpieczony, bo koleś pokasował im dane za 3 razem (jesli rzeczywiście
    się włamał i go wycięli po 10-15 minutach to mógł to zrobić od razu z
    palcem w d... tylko zapewne nie chciał. Chwalą się codzienną zmianą haseł.
    Co to? Po co to? Ale najlepszy jest fragment ze znikającym backupem. Hihi.

    Potem ostro. 20K zł stracili. Szkoda, ze nie napisali na czym dokładnie.
    Zaraz, zaraz, dalej piszą, że nie wliczyli w to pracy techników w
    serwerowni ani utraconych korzyści. Więc co do cholery wliczyli? ;) Własną
    fatygę? Nieźle się cenią...

    Dalej coś o braku kontaktu. Narzucono odgórnie ponoć. Nie potrafię sobie
    wyobrazić w jaki sposób poinformowanie klientów o ataku hakera miałoby
    narazić śledztwo na szwank. Cośtam że podejrzewają jakiegoś klienta. I co
    mu z tej informacji? Jeśli się włamał, to chyba wie, że to zrobił...
    Ciekawe rozumowanie.

    Dalej ataki na klientów za krytyczne uwagi, może czasem niezbyt kulturalne w
    formie, fakt... pofatygowałem się na fora i piszą tam coś o niedostępności
    serwera/braku kontaktu przez ponad tydzień... no rzeczywiście dziwne, że
    niektórzy się zdenerwowali. To pora ich sądem postraszyć, a jak! W dodatku
    mieli czelność zdenerwować się także klienci płacący 8-10 groszy dziennie,
    czyli ze 30 zeta rocznie. Hańba!

    Na końcu też jest fajne. Że wyłączyli telefony bo niektórzy klienci
    niegrzecznie z nimi rozmawiali. ROTFL. I coś, że wszystkich klientów
    traktują równo, niezależnie od tego, ile wpłacili... A parę akapitów wyżej
    odmawiają niektórym prawa do zdenerwowania i krytyki. Hihi.

    Konkluzja?

  • 28. Data: 2005-07-22 23:27:18
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Neas wrote:

    [...]

    > Konkluzja?

    <cytat>
    Dbając o najwyższą jakość pracy naszych serwerów nie dajemy możliwości ich
    testowania. Nie kupujesz jednak "kota w worku", bo jeśli zapłacisz za konto,
    a ono nie spełnia Twoich oczekiwań to do 7 dni zwrócimy Ci wszystkie
    pieniądze, nie będziemy pytać po co i dlaczego: 0 ryzyka & 100% zadowolenia!
    </cytat>

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 29. Data: 2005-07-23 09:28:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Neas <n...@n...invalid> writes:

    > Jasne. Umiesz czytać? Na samym początku oświadczenia napisali, że pierwszego
    > dnia zreinstalowano im system (06.07)

    A tak w ogole, jakby dobrze to urzadzili, to by nie musieli nikogo
    prosic o takie rzeczy jak np. reinstalacja - sami by to sobie mogli
    zdalnie zrobic. Wystarczy tylko miec mozliwosc zdalnego odpalenia
    maszyny z czegos innego niz HDD - np. z TFTP lub innego CD-ROMu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2005-07-23 15:28:14
    Od: "Marcin Gontarz" <N...@n...pl>

> [...]
    > amatorzy... i
    > to jest przyczyna kiepskiej jakości wielu ofert hostingowych

    Na początek przestań pisać po Japońsku bo nic nie rozumiem ;-)

    Marcin "MrG" Gontarz
    mbx : mrg(at)nowanet.pl | web : www.nowanet.pl
    gsm : 506 33 11 69 | gad : 3864459 | icq : 19032134