  • 31. Data: 2011-08-08 11:58:11
    Temat: Re: Odwołanie od decyzji TU
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > TU nikogo nigdzie nie wysyła.

    No nie, tylko mowi: kupi se pan rame na allegro albo innym ibeju i sobie
    pan zamontuje bo ja panu nic nie zrobie, tak nasza firma dziala.

    --
    Artur

  • 32. Data: 2011-08-08 12:22:10
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Każda część, którą posiadasz w motocyklu, jest częścią używaną. Obojętnie
    > w jakim jest stanie, jest NIE JEST to część nowa. Więc jak chciałbyś aby
    > TU wyceniło tą część jako nową, jak nową nie jest?

    Hmm, czyli ma prawo ustalać sobie ceny na poziomie złomu porozbiórkowego?
    /jeżeli nie ma zamiennika/

    > Nie, możesz kupić używaną.

    Który sklep prowadzi takie części? Lakier też pewnie nie by nowy, a na
    nowych blachach będzie nowy. Czy w związku z tym TU powinno jakoś to sobie
    zrekompensować albo policzyć o 1/4 farby mniej niż fabryka przyjmuje na
    nowy??? LOL

  • 33. Data: 2011-08-08 17:18:57
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Filip KK pisze:

    > Po pierwsze: -35% za eksploatację! Przecież nowej części nie miałeś w
    > aucie. Po drugie: Ceny ASO, nie są cenami ogólnymi (sklepowymi).

    Tak samo im powiedziałem jak usłyszałem, że lusterko (część szkody) jest
    używane. Poprosiłem, żeby znaleźli takie samo używane na allegro/giełdzie/
    gdziekolwiek za 150 zł (tyle zaproponowali). "No ale wie Pan, rozumie..."
    no i dostali przy fakturze z naprawy "Lusterko - 700zł".

    OC ma Ci zrekompensować szkodę i to jest och psi obowiązek. G ich
    obchodzi czy coś było zużyte czy nie. Mam mieć część co najmniej jak
    sprzed szkody, a eksploatację, amortyzacja czy co tam chcą mogą sobie
    wpisać w ubezpieczeniu dobrowolnym a nie obowiązkowym.
    To nie Ty jesteś ich klientem! Klientem jest ten kto się u nich
    ubezpieczył.

    --
    Piotr Czyż

  • 34. Data: 2011-08-09 09:13:38
    Od: " yogo" <y...@g...pl>

    > US porównujesz do TU? Grubo.

    Skarbówka podaje rzeczywiste wartości aut a nie wymyslone jak TU. Mi tam nigdy
    US nie zawyzał wartości, podają mniej wiecej taką wartość jaką sie zapłaci za
    auto na rynku wtórnym.

    > Przyjmij bezpieczne 7 dni i będzie ok. Ale z tego co ja kojarzę, to jest
    > 14 dni. Zajrzyj w OWU albo zadzwoń do tej ubezpieczalni.

    Z ciekawosci zadzwoniłem i dowiedziałem się że nie jest to żadna decyzja
    administracyjna i nie obowiązują tu takie terminy odwołań. Po prostu jest 3
    lata na walkę o nalezne odszkodowanie, i można sobie przypomnieć o odwołaniu
    np po dwóch latach i 11 miesiacach od zdarzenia.

  • 35. Data: 2011-08-09 16:14:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-08-08 11:28, Filip KK pisze:

    > Każda część, którą posiadasz w motocyklu, jest częścią używaną. Obojętnie w jakim
    jest stanie, jest NIE JEST to część nowa. Więc jak chciałbyś aby TU wyceniło tą część
    jako nową, jak nową nie jest?

    TU nie ma wyceniać zepsutych części, tylko pokryć pełny koszt niezbędny do
    "doprowadzenia do stanu nie gorszego niż przed szkodą". Jeśli jedyną możliwością
    jest zakup danej części w ASO, to TU ma obowiązek sfinansować to w 100%, nawet jeśli
    stara część była w 90% zużyta.

    > Naginasz. Ale jeśli tak twierdzisz, to zlikwiduj szkodę bezgotówkowo. Nie widzę
    problemu, TU też nie widzi w takiej sytuacji problemu.

    Skoro TU "bezgotówkowo" skłonne jest zapłacić, zatem uznaje roszczenie w danej
    wyskości. A poszkodowany ma prawo żądać pieniędzy w takiej samej kwocie w gotówce.
    I na przykład nie zrobić za nie kompletnie nic.

  • 36. Data: 2011-08-09 16:34:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-09, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

> [...]
    > jest zakup danej części w ASO, to TU ma obowiązek sfinansować to w 100%, nawet

    Pomaga im w tym zapis ze na odszkodowaniu nie mozna sie wzbogacic i moga
    kombinowac ze od nowego niezuzytego lusterka sie wzbogaciles.

    > Skoro TU "bezgotówkowo" skłonne jest zapłacić, zatem uznaje roszczenie w danej
    > wyskości. A poszkodowany ma prawo żądać pieniędzy w takiej samej kwocie w gotówce.
    > I na przykład nie zrobić za nie kompletnie nic.

    Otoz to.

    --
    Artur

  • 37. Data: 2011-08-09 19:20:42
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-08 11:58, AZ pisze:

    > No nie, tylko mowi: kupi se pan rame na allegro albo innym ibeju i sobie
    > pan zamontuje bo ja panu nic nie zrobie, tak nasza firma dziala.

    Tzn. kto mówi? Pisz konkretnie jak już tak wtrącasz.

  • 38. Data: 2011-08-09 19:36:46
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > TU nie ma wyceniać zepsutych części, tylko pokryć pełny koszt niezbędny do
    > "doprowadzenia do stanu nie gorszego niż przed szkodą".

    TU wycenia szkodę powstałą na skutek określonych okoliczności. Aby TU
    mogło zrekompensować straty poszkodowanemu, muszą wycenić ile kosztuje
    uszkodzony element. Jeżeli uszkodzona część ma rok czasu, to ma inną
    wartość przed szkodą aniżeli ta sama część w takim samym samochodzie ale
    8 letnim. Do tego dochodzi jeszcze jeden element wyceny, czy dany
    element był już naprawiany, co też obniża jego wartość. To jest
    logiczne. TU nie może zapłacić za błotnik naprawiany czy "dezolowany"
    takiej samej wartości co za błotnik roczny nigdy nie naprawiany i w bdb
    stanie. To jest oczywista oczywistość. Dlatego, jak TU uwzględni dużą
    wartość amortyzacji części, to za wypłatę odszkodowania NIE DA SIĘ kupić
    nowej części. Jest to logiczne. Zatem można sobie kupić taką część
    używaną i będzie pojazd "doprowadzony do stanu z przed zdarzenia".
    Są na to tabele, są programy obliczeniowe (kalkulatory) i z nich jasno
    wynika ile % amortyzacji się dodaje do elementu na podstawie różnych
    czynników.

    > Jeśli jedyną
    > możliwością
    > jest zakup danej części w ASO, to TU ma obowiązek sfinansować to w 100%,
    > nawet jeśli
    > stara część była w 90% zużyta.

    W takim wypadku każdy klient ma możliwość zadecydowania, czy likwiduje
    szkodę gotówkowo czy bezgotówkowo.

> [...]
    > w gotówce.
    > I na przykład nie zrobić za nie kompletnie nic.

    Nie. Bo poszkodowany NIE MUSI naprawiać sobie pojazdu, a zasranym
    obowiązkiem TU jest zrekompensowanie szkód powstałych na skutek
    określonych okoliczności. Do jasnej anielki, czy nie możecie poczytać
    kodeksu cywilnego? Wszystko jest jak byk. Warunki ogólne danej
    ubezpieczalni nie mogą być inne jak w kodeksie cywilnym. TU ma ODDAĆ
    pieniądze za szkodę uszkodzonego elementu, który jest używany a nie
    nowy. I tu należy do rozgraniczyć. Jeśli nie potraficie tego
    rozgraniczyć, to nie moja wina. Ja mogę Wam podpowiedzieć albo
    odpowiedzieć na jakieś pytania. Ale ze mną nie dyskutujcie tak jakbyście
    byli bogami i jak by się Wam najwięcej należało. To byłoby nielogiczne i
    niesprawiedliwe, gdyby TU miało rekompensować straty na podstawie i
    poziomie cen nowych części w dodatku po cenie katalogowej koncesjonera,
    który narzuca sobie dowolny % do wartości zakupu części od producenta.
    ASO nie jest wyznacznikiem cen części zamiennych czy oryginalnych!!!

    Pzdr

  • 39. Data: 2011-08-09 19:44:34
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-08 17:18, Piotr Czyż pisze:

> [...]
    > gdziekolwiek za 150 zł (tyle zaproponowali). "No ale wie Pan, rozumie..."
    > no i dostali przy fakturze z naprawy "Lusterko - 700zł".

    I nie uregulowali świadczenia?

    > OC ma Ci zrekompensować szkodę i to jest och psi obowiązek. G ich
    > obchodzi czy coś było zużyte czy nie.Mam mieć część co najmniej jak
    > sprzed szkody,

    Czyli sam sobie odpowiedziałeś, że możesz mieć część używaną.

    > a eksploatację, amortyzacja czy co tam chcą mogą sobie
    > wpisać w ubezpieczeniu dobrowolnym a nie obowiązkowym.
    > To nie Ty jesteś ich klientem! Klientem jest ten kto się u nich
    > ubezpieczył.

    Czy Ty byś zapłacił za stary błotnik 700 zł klientowi? Skoro błotnik był
    wart 30 zł przed szkodą?

    pzdr

  • 40. Data: 2011-08-09 19:46:15
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-09 16:34, AZ pisze:

    > Pomaga im w tym zapis ze na odszkodowaniu nie mozna sie wzbogacic i moga
    > kombinowac ze od nowego niezuzytego lusterka sie wzbogaciles.

    > Otoz to.

    I sami doszliście do wniosku, że ubezpieczalnia nie może wypłacić
    pieniędzy zw wysokości ceny NOWEJ części, skoro była używana. Chyba, że
    naprawi się bezgotówkowo.