    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odwołanie od decyzji TU
    Date: Wed, 10 Aug 2011 00:07:28 +0000 (UTC)

    On 2011-08-09, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > To Twój problem, nie ubezpieczalni. Możesz przyjąć wartość powstałej
    > szkody w formie gotówki albo naprawić uczciwie w warsztacie
    > (bezgotówkowo). Bo przecież nie musisz naprawiać, nie masz takiego
    > obowiązku.

    Nie moj problem a ich. Dlaczego mam przyjmowac jakis ochlap wyliczony na
    podstawie niewiadomo czego? Ja chce uczciwie wziac gotowke za straty
    powstale przy szkodzie. Tyle i tylko tyle.

    > I dokładnie tak jest. To Ty decydujesz jak chcesz zlikwidować szkodę.

    Tylko czemu jak chce gotowke to daja 4300 PLN a kosztorys akceptuja do
    12000 PLN? Czyli zgadzaja sie ze szkoda jest wieksza i chca faktur z
    warsztatu a przeciez ja motocykla wcale naprawiac nie musze.

    > Musiałbym Ci wytłumaczyć cały system, żebyś to zrozumiał na jakiej
    > podstawie biorą ceny.

    Wytlumacz prosze.

> [...]
    > który bierze sobie taką kwotę za daną część żeby być zadowolonym.
    > Dlatego też TU nie bierze pod uwagę NAJDROŻSZEGO źródła cen części.
    > Jeżeli tłumik kosztuje 800 zł, to tyle kosztuje. W ASO ten sam tłumik, z
    > tej samej fabryki kosztuje 4300 zł. Może nawet sobie kosztować 10 tys
    > zł, to są ceny odgórnie ustalone przez prezesa, który prowadzi salon
    > sprzedaży samochodów i serwisu.
    > Jak ktoś będzie sprzedawał mydło za 500 zł i to samo mydło można będzie
    > kupić za 10 zł w normalnym sklepie, to będziesz kazał zapłacić za to
    > mydło złodziejowi 500 zł, bo gdzieś tam jest taka cena? Heh.

    A jezeli ASO to jedyne zrodlo oryginalnych czesci? Gdzie mam kupic
    oryginalna rame jak nie w ASO? To skad w takim razie TU bierze te ceny?
    Wymysla sobie? Nie porownuj osoby poszkodowanej do zlodzieja i lepiej
    powiedz jaki masz zwiazek z TU...

    Jak dla mnie ten tlumik moze byc na ich wycenie za 100 PLN byle podali
    mi sklep gdzie moge go w tej cenie kupic. Jezeli nie dysponuja takimi
    danymi to dla mnie ceny sa wymyslone.

    > ASO nie jest wyznacznikiem cen części.

    Oryginalnych? Jest wyznacznikiem. Bo nie kupisz tych czesci nigdzie
    indziej a ceny roznych ASO sa takie same.

    > Jeżeli wartość szkód przekracza próg szkody całkowitej, to co jeszcze
    > chcesz? Czy wiesz co to jest szkoda całkowita?

    Ja wiem co to jest szkoda calkowita. Po krotce: motocykl warty wg nich
    12800 PLN, zaplacili 4300 PLN, nie bylem zadowolony wiec po drugich
    ogledzinach nagle zrobila sie szkoda calkowita bo doszla rama, a koszt
    ramy w ASO to 6400 PLN wiec 4300+6400 PLN jest nadal mniej niz wartosc
    motocykla (ktora zreszta po drugich ogledzinach spadla do 12000...).
    Wiec chyba mam prawo zadac informacji na jakiej podstawie wyliczyli ta
    calke nieprawdaz? Nie wspominajac o tym ze przeliczajac ta cene ramy na
    ich ceny to wg. nich pewnie kosztuje 1500 PLN.

    > To Ty odstajesz, wraz z kolegami piszącymi tutaj, bo nie znacie prawa
    > ani życia.

    Jasne. Pracujesz pewnie jako likwidator/rzeczoznawca stad takie
    tlumaczenie wszystkiego.

    > Więc tyle dostaje.

    Dostaje ochlap ktory jest niewspolmierny do szkody bo gdyby byl to bez
    problemu daloby sie za te pieniadze przywrocic pojazd do stanu sprzed
    szkodu.

    > Rzeczoznawcą nie jest każda osoba, która robi zdjęcia i opisuje szkodę.

    Sam sie tak przedstawil.

    --
    Artur