  • 11. Data: 2016-01-08 17:42:25
    Temat: Re: Odsiarczanie akumulatora
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > elektrolit mocno bulgocze.

    Po takim czyms aku jest do wywalenia - "gotowanie" elektrolitu powoduje
    odpadniecie pasty Pb/PbO2 z kratek i zwykle zwarcie ich.
    Ladowanie bardzo malym pradem powoduje powolne narastanie mas czynnych i
    o ile nowki sztuki z aku nie zrobi, to moze zywot przedluzyc o jakis
    czas. Maly prad to tak setne czesci C. Daje sie tak reanimowac nawet
    wyladowane aku NiMH/NiCd, ale jesli przywroci sie tym 1/10 pierwotnej
    pojemnosci, to bardzo dobry wynik.
    Ogolnie ratowanie aku rozladowanego ponizej pewnej wartosci V na cele,
    to pranie papieru toaletowego. Jesli sie uda uruchomic pojazd, to jest
    to szansa od Opatrznosci by pojechac... po nowy akumulator;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2016-01-08 19:56:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-08 01:40, felkot wrote:
    > Skad ty wytrzasnales taka metode odsiarczania ?

    Pisał o tym Sękowski, napisał nawet książkę poswięconą akku. Istotne
    fragmenty tutaj:

  • 13. Data: 2016-01-08 20:13:40
    Od: <2...@4...201340.invalid> (Tom N)

    Sebastian Biały w

    > Pisał o tym Sękowski, napisał nawet książkę poswięconą akku. Istotne
    > fragmenty tutaj:

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic681902.html

    "Post#7 31 Sty 2007 21:48 Re: Odsiarczanie akumulatora
    Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie
    motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora
    graniczyło z cudem:"

    Znowu liczyłeś, ze nikt nie zajrzy do linka trolu?

    --
    'Tom N'

  • 14. Data: 2016-01-08 20:37:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-08 20:13, (Tom N) wrote:
> [...]
    > graniczyło z cudem:"
    > Znowu liczyłeś, ze nikt nie zajrzy do linka trolu?

    Dałem linka. Zajrzaleś do środka zgodnie z intencja. Znalazleś w środku
    fragment tekstu Sękowskiego, zgodnie z intencją. W czym problem? Ksiązka
    była powieleniem i kompilacją jego arykułów. Treśc w "Elektrochemia
    domowa" jest prawie słowo w słowo zgodna z linkiem. Prawde mowić nie
    chce mi się sprawdzać czy przecinki sa w tych samych miejscach.

    "Elektrochemię domową" raczej legalnie z sieci nie pobierzesz. Ale
    polecam zakup w antykwariacie i krople walerianowe.

  • 15. Data: 2016-01-08 20:47:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-08 20:37, Sebastian Biały wrote:
    > Ksiązka
    > była powieleniem i kompilacją jego arykułów.

    W zasadzie nie mam już pewności co było pierwsze, publikował w prasie
    zanim się urodziłem a moje roczniki gazet technicznych sięgają tylko lat
    70. Tak czy inaczej krople rozwiązują problem.

  • 16. Data: 2016-01-08 20:48:18
    Od: <9...@5...204819.invalid> (Tom N)

    Sebastian Biały w

    > Dałem linka. Zajrzaleś do środka zgodnie z intencja. Znalazleś w środku
    > fragment tekstu Sękowskiego, zgodnie z intencją. W czym problem?

    Wytrzeźwiej, to było ćwierć wieku temu...

    > polecam [...] krople walerianowe.

    Koty by mnie zjadły...

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2016-01-08 20:48:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-08 20:48, (Tom N) wrote:
    > Wytrzeźwiej, to było ćwierć wieku temu...

    Nie odpowiedziałeś w czym problem. Nazywanie tak sobie trolami ludzi
    grzecznie pomagających podchodzi pod trolowanie.

  • 18. Data: 2016-01-08 20:54:47
    Od: <2...@6...205447.invalid> (Tom N)

    Sebastian Biały w

    > Nie odpowiedziałeś w czym problem.

    Bynajmniej. Ale mogę jeszcze raz powtórzyć:

> [...]
    Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie
    motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora

    Twierdzisz, że dzisiaj, tak jak 25 lat temu, zdobycie akumulatora graniczy z
    cudem? A może trolujesz jednak...?

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2016-01-08 20:59:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-08 20:54, (Tom N) wrote:
> [...]
    > graniczyło z cudem:"
    > Twierdzisz, że dzisiaj, tak jak 25 lat temu, zdobycie akumulatora graniczy z

    W sensie że to ja napisałem tego posta na elektrodzie? Interesująca
    hipoteza. Masz jeszcze jakieś czy tylko powiększasz entropie grupy?

    felkot zapytał skąd się wzieła taka metoda odsiarczania. Dostał
    odpowiedź, zapewne jedną z wielu. Sękowski nie był pierwszy, ale jest
    najbardziej znany głównie z racji jego cyklicznych publikacji w Młodym
    Techniku i kilkudziesięciu książek. Ty zaś przyplątałeś się ze swoim
    trolowaniem i wciskasz ludziom w usta tezy które nie padły. A sio!

  • 20. Data: 2016-01-08 21:38:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Opis Sekowskiego nie pasuje do wspolczesnych akumulatorow. On w zasadzie nie pasowal
    do akumulatorow z lat osiemdziesiatych. Mniej wiecej wtedy pojawily sie akumulatory
    nazywane wtedy nie rozbieralnymi. Z licencjami na fiaty przyszly nowoczesniejsze
    akumulatory rozruchowe. Wszystkie stare opisy regeneracji i ladowania az sie zagotuje
    pasowaly do akumulatorow w czarnych bakelitowych obudowach uszczelnianych od gory
    smola. Pokutuje ta wiedza do dzisiaj i tak jak wtedy zbiera obfite zniwa w
    wykanczaniu akumulatorow niewlasciwym ladowaniem. Z dzialajacych sposobow ozywienia
    akumulatorowego trupa pod warunkiem ze nie mial zwarcia bylo dolanie cudownych
    preparatow Baterwit lub Raz. Ozywialy na troche zuzyty akumulator ale kosztem
    ciaglego dolewania wody. Przy okazji w okolicach akumulatora rdzewialo wszystko.
    Wynoszone przez korki opary kwasu zarly blache w oczach.