  • 11. Data: 2013-06-06 22:04:52
    Temat: Re: Odpowietrzanie hdi 2.0 w volvo v50
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 06.06.2013 21:08, wchpikus pisze:
    > Hej
    > Nie udalo sie, niestety caly czas zapowietrzone mam paliwo..
    > Ciagnac przez kruciec powrotu i caly uklad, paliwo leci, ale z babelkami.
    > Jak dmucham paliwem do baku (przez powrot) nic sie nie dzieje, nie
    > napelnia sie filtr.
    > Probowalem odciagnac powietrze przez gorny zawor, nie idzie ropa, wiec
    > juz sam nie wiem..
    > rozladowalem aku, auto nadal stoi::(

    Tam jest HDI z citroena/peugeota? Gdzie w takim razie jest pompa? U mnie
    jest w baku, i jak przekręce kluczyk, słychać jak pompuje (buczy) przez
    2 sekundy. jak wymieniam filtr to potrafi buczeć i 15 sekund, aż nie
    wytworzy ciśnienia.

    Pomysł: Zrób sobie napełniacz układu paliwowego z butelki po coca coli i
    wężyka. jak połączyć? Potrzebujesz starą dzurawą dętkę. W zakrętce
    butelki trzeba wyciąć otwór 8mm. Z dętki trzeba wyciąć zawór (wentyl,
    wkład wykręcić) wraz z kawałkiem dętki w kształcie koła - o wielkości
    zakrętki. przełożyć zawór dętki przez zakrętkę butelki, i założyć wężyk.
    Oczywiście nalać paliwa poskręcać, sprawdzić czy jest szczelne.

    Takim "narzędziem" możesz przepchnąć paliwo pod ciśnieniem wytworzonym
    rękami. Będziesz czuł czy jest opór, czy się przelewa. na takim
    "zbiorniku" grawitacyjnym możesz uruchomić silnik na chwilę. podstaw
    inny zbiornik pod przewód z baku!

    ToMasz

  • 12. Data: 2013-06-06 22:43:42
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

> [...]
    > rękami. Będziesz czuł czy jest opór, czy się przelewa. na takim
    > "zbiorniku" grawitacyjnym możesz uruchomić silnik na chwilę. podstaw

    Chyba pompy w zbiorniku wlasnie nie ma..:( ale dol..
    Probowalem juz wszystkiego..
    Gdzie to podlaczyc?

  • 13. Data: 2013-06-07 08:25:09
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-06-06 22:43, wchpikus pisze:

    > Chyba pompy w zbiorniku wlasnie nie ma..:( ale dol..
    > Probowalem juz wszystkiego..
    > Gdzie to podlaczyc?

    Pompy w baku nie ma, dlatego pisał ci wcześniej, że trzeba dmuchać w
    powrót i przepchnąć.
    Jedyna rzecz która może ci jeszcze pomóc to ręczna pompka uniwersalna na
    szybkozłączki którą musisz zamontować przed filtrem paliwa i tak
    przepchnąć paliwo przez układ z odpiętym wężem od pompy CR. Tak to
    opisuje Volvo w serwisówce ale że nie miąłem takiej pompki to zrobiłem
    tak jak pisałem wcześniej.

  • 14. Data: 2013-06-07 11:40:15
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej

> [...]
    > przepchnąć paliwo przez układ z odpiętym wężem od pompy CR. Tak to
    > opisuje Volvo w serwisówce ale że nie miąłem takiej pompki to zrobiłem

    Wczoraj probowalem, cos nie szlo, dzis podejme sie jeszcze raz.
    Po rozmowie z serwisantem volvo, podpowiedzial by kompresorem napompowac
    bak, paliwo samo przejdzie do pompy (odpiac wezyk)

    Faktycznie jest taka pompka serwisowa:
    http://ww2.justanswer.com/uploads/enesd/2010-10-30_0
    34053_information1.pdf
    ale zdobycie jej to koszt 560zl,.....
    Dzis sprobuje z komresorem.

    Wiece czy sa jakies uniwersalne korki do wlewy paliwa pasujace do v50?
    Przerobil bym z wentylem..

  • 15. Data: 2013-06-07 12:31:31
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2013-06-07 11:40, wchpikus pisze:
> [...]
    > ale zdobycie jej to koszt 560zl,.....
    > Dzis sprobuje z komresorem.
    >
    > Wiece czy sa jakies uniwersalne korki do wlewy paliwa pasujace do v50?

    Mogę za 4-ro pak odstąpić ręczną pompkę (gruszkę) ori z PSA (silnik
    2,0HDI)...NIe wiem jakie masz szybko złączki w Volvo. Ale jak takie same
    co w PSA to wpinasz plug&play...

  • 16. Data: 2013-06-07 12:39:33
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    hej

    > Mogę za 4-ro pak odstąpić ręczną pompkę (gruszkę) ori z PSA (silnik
    > 2,0HDI)...NIe wiem jakie masz szybko złączki w Volvo. Ale jak takie same
    > co w PSA to wpinasz plug&play...

    A skad jestes?:)
    Moze to cos pomoze, jak nie dam rady z kompesorem..
    szybkozlaczki sa..hmm..na 100% jak Citroenie, filtr jest ten sam.
    wiec i zlaczki powinny byc takie same.

  • 17. Data: 2013-06-07 12:48:35
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-06-07 12:39, wchpikus pisze:
> [...]
    > Moze to cos pomoze, jak nie dam rady z kompesorem..
    > szybkozlaczki sa..hmm..na 100% jak Citroenie, filtr jest ten sam.

    taki dokladnie filtr
    http://adamexczesci.com/product-pol-30055-VOLVO-V50-
    2-0D-2006r-OBUDOWA-FILTRA-PALIWA.html

  • 18. Data: 2013-06-07 13:13:14
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2013-06-07 12:48, wchpikus pisze:

    > taki dokladnie filtr
    > http://adamexczesci.com/product-pol-30055-VOLVO-V50-
    2-0D-2006r-OBUDOWA-FILTRA-PALIWA.html

    Filtr widzę Bosch więc dziwne, że nie ma pompy w baku.
    Złączki na 99,99% te same.
    Jestem z okolic Torunia

  • 19. Data: 2013-06-07 15:14:39
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-06-07 13:13, Kamil 'Model' pisze:

    2-0D-2006r-OBUDOWA-FILTRA-PALIWA.html

    > Filtr widzę Bosch więc dziwne, że nie ma pompy w baku.
    > Złączki na 99,99% te same.
    > Jestem z okolic Torunia

    Taka musi byc:)
    http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=B9A5C3&typ=145