  • 71. Data: 2010-09-28 14:03:30
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: AL <a...@s...tam>

    krzysiek82 pisze:

    > jest :)

    > 10letnie zadbane auto to nie złom, natomiast 5-6letnia kia ma szanse być
    > już wtedy złomem.

    ile jest tych 10-cio letnich zadbanych ?

    ja ich na drodze nie widze czesto - fakt, zdarzaja sie perelki, na
    ktorych az milo zawiesic oko - ale 2/3 z nich to niestety auta, ktore z
    'zadbanym egzemplarzem' maja malo wspolnego - a ich obecni wlasciciele
    dalej ten stan poglebiaja (lub nie sa w stanie go polepszyc).

    > zamiast nowego auta klasy B za tą samą cenę
    >
    > ciekawa teoria, może niektórzy nie lubią tandetnych plastików itp itd?
    > Taka kia przykładowo, kiedyś oglądałem pro ceeda i tak waliło wewnątrz,
    > że masakra.

    czesto te plastiki w 10-cio letnim aucie sa w stanie oplakanym - patrz
    na to co wczesniej napisalem.
    Jezeli jestes wyjatkiem - to gratuluje takiego egzemplarza i
    poprzedniego wlasciciela.

    > tak tak, wiemy, że masz nowsze (może i prawie nowe) auto i musisz to
    > podkreślać na każdym kroku. Podlicz sobie koszty przeglądów w swoim
    > aucie i koszty utrzymania 10letniego zadbanego auta zobaczysz kto jest
    > robiony w konia.

    Ja robilem porownanie - wychodzi mniej wiecej na rowno, z tym, ze w
    nowym aucie nie masz tyle stresow co ze starym (zaczynajac od momentu
    szukania swojego wymarzonego egzemplarza - zwlaszcza, jesli dodatkowo
    szukasz okazji)

    > to śmietnik a nie auta, każdy zdrowo myślący człowiek kupi używane ale
    > lepiej wyposażone, bezpieczniejsze i trwalsze auto.

    myslenie typowego Polaka.
    Zobacz na statystki sprzedarzy Daci - kto w Niemczech kupuje to auto?
    No kto - skoro dla Polakow to 'smietnik'.
    Ha wiem - pewnie Turcy - ale wowczas kazdy Turek musialby miec 1 dacie
    przed domem ;)

    > należy zaostrzyć kontrole na przeglądach, a nie zabraniać kupowania używek.

    i DOKŁADNIE O TO chodzi :-D

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 72. Data: 2010-09-28 14:03:55
    Temat: Odp: W Polsce królują złomy
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > nim zrobić? Mam go zezłomować bo jest po prostu stary? Jakieś rozsądne
    > argumenty?
    Nie jesteś trendy i nie bierzesz kredytu 50k zł /30lat na auto.
    :-)
    I jeszcze nie dajesz zarobić ludziom, którzy ciężko pracują na Franowie w
    Poznaniu :-)
    S.

  • 73. Data: 2010-09-28 14:04:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ALi" <n...@l...org> napisał w wiadomości
    Dnia 28-09-2010 o 13:15:44 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Tak naprawdę to w ogóle ich na auto nie stać, tylko nie chcą się do tego
    > przyznać.
    > Jakby był porządny przegląd techniczny i musiałby zapłacić za niego 10
    > razy po 100 zł, to od razu by to zrozumieli.

    >A co by miało by być sprawdzane na takim przeglądzie czego nie przeszło
    >by stare sprawne auto

    Żeby było sprawne, to jeszcze byłoby pół biedy, nie w tym tkwi problem.
    Czteroślady palące olej żadnej normy nie spełniają, a nie ma dnia żebym
    czegos takiego nie oglądał na drogach.

  • 74. Data: 2010-09-28 14:04:40
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-09-28 12:30, LEPEK wrote:
    > W dniu 2010-09-28 11:40, krzysiek82 pisze:

    > Zgadzam się z tobą w całej rozciągłości, jak rzadko kiedy.
    >
    > ...tylko ci Polacy z małą literą...
    >
    > Pozdr,

    W kolejnym jego poscie "Niemcy" juz duza. Chociaz faktycznie, jak na
    krzysia to byl dosc logiczny post.
    Pozdrawiam

  • 75. Data: 2010-09-28 14:05:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w wiadomości news:

    > Czyli każdy stary samochód, który pojawi sie w danym kraju z automatu go
    > zaśmieca?

    Tak.
    Wyjątek to zbytki, albo rzadkie egzemplarze rzecz jasna.

    > Dawaj.

    Daj powód.

  • 76. Data: 2010-09-28 14:06:20
    Temat: Re: Odp: W Polsce królują złomy
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Nie jesteś trendy i nie bierzesz kredytu 50k zł /30lat na auto.
    > :-)
    > I jeszcze nie dajesz zarobić ludziom, którzy ciężko pracują na Franowie w
    > Poznaniu :-)

    I to jest wlasnie problem Polski, ktora uwaza za trendy rzeczy calkowicie
    normalne w cywilizowanym swiecie. Jak wejscie do salonu z karta platnicza i
    wyjazd nowym samochodem.

    Cudow nie ma co oczekiwac po kraju, w ktorym elyta mlodej warszaffki lansuje
    sie przy lurowatej kawie ze starbucksa. ;)
    -------

    Głupi ja. Do tej pory byłem przekonany, że podstawową zaporą na kupno nowego
    samochodu jest brak pieniędzy i niechęć do ASO (autentycznie spi#####ej
    obsługi) a okazuje się, że kwestia trendów.

    Oczywiście, jak zwykle, wszystko co złe jest z Warszawy.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 77. Data: 2010-09-28 14:06:29
    Od: AL <a...@s...tam>

    DoQ pisze:

    > Samochod juz od dawna nie jest (i nie powinien byc) synonimem luksusu
    > stary komuchu.

    samochod samochodowi nie rowny ;)

    przyznaje otwarcie - nie stac mnie na Maybacha - nawet na jego serwis :/

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 78. Data: 2010-09-28 14:06:49
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 14:04, Cavallino pisze:
    > Żeby było sprawne, to jeszcze byłoby pół biedy, nie w tym tkwi problem.
    > Czteroślady palące olej żadnej normy nie spełniają, a nie ma dnia żebym
    > czegos takiego nie oglądał na drogach.

    hmm to nawet u mnie na wsi, stare paski b3 tak nie smrodzą, gdzie Ty
    jeździsz?

    --
    krzysiek82

  • 79. Data: 2010-09-28 14:07:20
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    wiadomości news:i7slm3$coa$1@news.onet.pl...

    > Tak.
    > Wyjątek to zbytki, albo rzadkie egzemplarze rzecz jasna.

    Czyli wszystko jasne. Stare to MUSI być ZUO! Zuo czai się wszędzie.

    > Daj powód.

    No nie bądź taki, wrzuć do kf'a. Też mam koreański samochód.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 80. Data: 2010-09-28 14:09:24
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w wiadomości

    > to śmietnik a nie auta, każdy zdrowo myślący człowiek kupi używane ale
    > lepiej wyposażone, bezpieczniejsze i trwalsze auto.

    Tak samo było kiedyś z korańskimi samochodami. śmietnik, śmietnik a teraz?
    Kupiłbym dacie bez żadnego "ale" gdybym uznał, że akurat mi odpowiadają
    cechy tego samochodu w takiej a takiej cenie. Ich toczydła są coraz lepsze.

    --
    pozdrawiam
    kml