  • 81. Data: 2010-09-28 14:11:06
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:

> [...]

    Owszem.
    Ale takich się nie sprowadza, bo za drogie.

    >natomiast 5-6letnia kia ma szanse być

    Oczywiście.
    Ale to nie mój problem, co się będzie z nią wtedy działo dalej.
    I szansa statystyczna dużo niższa na coś takiego.

    > ile jest tych 10-cio letnich zadbanych ?
    >
    > ja ich na drodze nie widze czesto - fakt, zdarzaja sie perelki, na ktorych
    > az milo zawiesic oko - ale 2/3 z nich to niestety auta, ktore z 'zadbanym
    > egzemplarzem' maja malo wspolnego - a ich obecni wlasciciele dalej ten
    > stan poglebiaja (lub nie sa w stanie go polepszyc).

    Dokładnie na tym polega problem.
    Np. Bori ma ponad 20 letnie auto, ale wypieszczone do tego stopnia, że nikt
    mu złomowatości nie zarzuci.
    Ale Bori to chlubny wyjątek, a nie reguła.

    Jedno nowe, drugie stare, więc mam porównanie.

    > Podlicz sobie koszty przeglądów w swoim

    Podliczałem, wynoszą kilkadziesiąt zł rocznie więcej niż koszty przeglądów
    starego auta.
    O eksploatacji w stylu "nie robię nic przy aucie dopóki koła się kręcą"
    proszę nie wspominać.

    > myslenie typowego Polaka.

    Dokładnie o tym pisałem.
    W tym tkwi problem, a nie w zarobkach.

    > i DOKŁADNIE O TO chodzi :-D

    Nie sposób się nie zgodzić - efekt byłby podobny.
    I to chyba najlepszy sposób na ten problem.

  • 82. Data: 2010-09-28 14:11:19
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 14:03, AL pisze:

    > i DOKŁADNIE O TO chodzi :-D

    Jak jadę na przegląd to zwykle muszę się prosić aby wszystko dokładnie
    sprawdzili, a to powinno wyglądać zupełnie inaczej. To przecież
    logiczne, że mnie jako właścicielowi zależy na dobrym stanie technicznym
    auta bo dobry stan to także bezpieczeństwo swoje i najbliższych.

    --
    krzysiek82

  • 83. Data: 2010-09-28 14:11:46
    Temat: Re: Odp: W Polsce królują złomy
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

> [...]
    >
    > I to jest wlasnie problem Polski, ktora uwaza za trendy rzeczy calkowicie
    > normalne w cywilizowanym swiecie. Jak wejscie do salonu z karta platnicza
    > wyjazd nowym samochodem.
    >
    > Cudow nie ma co oczekiwac po kraju, w ktorym elyta mlodej warszaffki
    > lansuje
    > sie przy lurowatej kawie ze starbucksa. ;)
    > -------
    >
    > Głupi ja. Do tej pory byłem przekonany, że podstawową zaporą na kupno
    > nowego samochodu jest brak pieniędzy i niechęć do ASO (autentycznie
    > spi#####ej obsługi) a okazuje się, że kwestia trendów.

    Chyba troche sie rozminelismy. Posiadanie nowego samochodu nie jest trendy
    samo w sobie. Mam za to wrazenie, ze modne tu jest jezdzic starym i
    dorabianie do tego ideologii o zlych korporacjach, zgnilym zachodzie i
    bogowie wiedza czym jeszcze.

    > Oczywiście, jak zwykle, wszystko co złe jest z Warszawy.

    I przez zydow.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 84. Data: 2010-09-28 14:12:03
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-28 13:12, DoQ pisze:

    > Dokladnie. Jakos szybko zapomniano o 125/126p, żukach i starych
    > rozsypujacych sie polonezach ktore krolowaly na naszych drogach. Albo o
    > zachodnich markach spawanych z 2 u nas - bo tak sie wtedy oplacalo.

    Więc sam sobie wszystko wyjaśniłeś. Pytanie czy rozumiesz co napisałeś.

    A.

  • 85. Data: 2010-09-28 14:13:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    > Użytkownik "ALi" <n...@l...org> napisał w wiadomości

    > Żeby było sprawne, to jeszcze byłoby pół biedy, nie w tym tkwi problem.
    > Czteroślady palące olej żadnej normy nie spełniają, a nie ma dnia żebym
    > czegos takiego nie oglądał na drogach.

    A nowe z salonu spalajace litro oleju na 1000km wedlug norm fabrycznych,
    spelnia. To ci heca.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 86. Data: 2010-09-28 14:13:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w wiadomości news:

    > Tak samo było kiedyś z korańskimi samochodami. śmietnik, śmietnik a teraz?
    > Kupiłbym dacie bez żadnego "ale" gdybym uznał, że akurat mi odpowiadają
    > cechy tego samochodu w takiej a takiej cenie. Ich toczydła są coraz
    > lepsze.

    Się zgadzamy w 100%.
    Cały czas jedna Dacia stoi u mnie na tapecie do zakupu, jak na razie gdzieś
    na drugim miejscu.
    Dadzą gratis gwarancję na 5 lat, tak jak na Sandero i może zdzierżę tą
    toporność w środku.
    Mimo że pól roku temu mogłem kupic używanego ML w tej samej cenie, bo akurat
    kuzyn sprowadził i szukał chętnych. ;-)

  • 87. Data: 2010-09-28 14:14:02
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 14:09, kml pisze:
> [...]
    > teraz? Kupiłbym dacie bez żadnego "ale" gdybym uznał, że akurat mi
    > odpowiadają cechy tego samochodu w takiej a takiej cenie. Ich toczydła

    zarejestruj się na forum dacii i poczytaj opinie na temat blach, ruda
    wychodzi w egzemplarzach 3-4letnich w czym w takim razie są one lepsze?

    --
    krzysiek82

  • 88. Data: 2010-09-28 14:16:59
    Od: AL <a...@s...tam>

    krzysiek82 pisze:

    > Mam obecnie 10letnie auto, jest w pełni sprawne, silnik pracuje
    > prawidłowo nie kopci ponieważ jest sprawny technicznie. Co mam teraz z
    > nim zrobić? Mam go zezłomować bo jest po prostu stary? >

    ciesz sie zyciem
    miast zaprzatac glowe bzdurami

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 89. Data: 2010-09-28 14:18:14
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-09-28 14:00, Cavallino pisze:

    > Jakaś część zawsze kupi używki, wiadomo.

    A niech nawet 100% kupuje, co to kogo...

    > Po co?
    > Nie ma ani 4 śladów, ani nie pali oleju.

    Moje 16 letnie BMW tez nie ma 4 sladow, ani nie pali oleju i co z tego?

    > To musisz być strasznie dumny. ;-)

    Bede jak zobacze jak zlomujesz tego ceeda, bo w koncu przeciez wszyscy
    chcemy sie pozbyc smrodzacych zlomow z ulicy :>

    --
    Karolek

  • 90. Data: 2010-09-28 14:19:08
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-09-28 14:00, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Po co?
    > Nie ma ani 4 śladów, ani nie pali oleju.

    No paczpan, a moje oba (10 i 13 lat) też ani nie biorą oleju, ani nie
    zostawiają 4 śladów - są całkowicie sprawne (ten nowszy co prawda
    prowadzi się jak Żuk, ale tak miał od początku ;) ). To w końcu ma mieć
    nie więcej niż twój Cee'd, czy wystarczy, aby był sprawny?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm