    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W Polsce królują złomy
    Date: Tue, 28 Sep 2010 14:03:30 +0200

    krzysiek82 pisze:

    > jest :)

    > 10letnie zadbane auto to nie złom, natomiast 5-6letnia kia ma szanse być
    > już wtedy złomem.

    ile jest tych 10-cio letnich zadbanych ?

    ja ich na drodze nie widze czesto - fakt, zdarzaja sie perelki, na
    ktorych az milo zawiesic oko - ale 2/3 z nich to niestety auta, ktore z
    'zadbanym egzemplarzem' maja malo wspolnego - a ich obecni wlasciciele
    dalej ten stan poglebiaja (lub nie sa w stanie go polepszyc).

    > zamiast nowego auta klasy B za tą samą cenę
    >
    > ciekawa teoria, może niektórzy nie lubią tandetnych plastików itp itd?
    > Taka kia przykładowo, kiedyś oglądałem pro ceeda i tak waliło wewnątrz,
    > że masakra.

    czesto te plastiki w 10-cio letnim aucie sa w stanie oplakanym - patrz
    na to co wczesniej napisalem.
    Jezeli jestes wyjatkiem - to gratuluje takiego egzemplarza i
    poprzedniego wlasciciela.

    > tak tak, wiemy, że masz nowsze (może i prawie nowe) auto i musisz to
    > podkreślać na każdym kroku. Podlicz sobie koszty przeglądów w swoim
    > aucie i koszty utrzymania 10letniego zadbanego auta zobaczysz kto jest
    > robiony w konia.

    Ja robilem porownanie - wychodzi mniej wiecej na rowno, z tym, ze w
    nowym aucie nie masz tyle stresow co ze starym (zaczynajac od momentu
    szukania swojego wymarzonego egzemplarza - zwlaszcza, jesli dodatkowo
    szukasz okazji)

    > to śmietnik a nie auta, każdy zdrowo myślący człowiek kupi używane ale
    > lepiej wyposażone, bezpieczniejsze i trwalsze auto.

    myslenie typowego Polaka.
    Zobacz na statystki sprzedarzy Daci - kto w Niemczech kupuje to auto?
    No kto - skoro dla Polakow to 'smietnik'.
    Ha wiem - pewnie Turcy - ale wowczas kazdy Turek musialby miec 1 dacie
    przed domem ;)

    > należy zaostrzyć kontrole na przeglądach, a nie zabraniać kupowania używek.

    i DOKŁADNIE O TO chodzi :-D

    --
    pozdr
    Adam (AL)