-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Odp: Odp: ładowanie akumulatora
Date: Tue, 15 Feb 2011 01:20:15 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 55
Message-ID: <ijckcf$625$1@inews.gazeta.pl>
References: <4d4152e0$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
<ij8pc8$pl$1@node2.news.atman.pl> <ij90og$e1s$1@inews.gazeta.pl>
<ijb5b9$mpj$1@node2.news.atman.pl> <ijb8dq$l7h$3@news2.ipartners.pl>
<ijba4s$slh$1@node2.news.atman.pl> <ijbkrh$gkb$1@inews.gazeta.pl>
<ijbosc$ec8$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1297732815 6213 172.20.26.245 (15 Feb 2011 01:20:15 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Feb 2011 01:20:15 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 46.112.41.159
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2350136
[ ukryj nagłówki ]Maikok <b...@v...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:ijbkrh$gkb$1@inews.gazeta.pl...
>
> > Nic się nie zmieniło. Tak jak w 83 tak i dzisiaj potrzebne jest żródło
> > prądu o
> > napięciu wyzszym niż ładowany akumultor i odpowiedniej wydajności
> > prądowej.
>
> Jezeli nic sie nie zmienilo w ładowaniu (tak sam napisałeś), to w czym
> problem ?
> Dlaczego nie podoba ci się ładowanie opisane przeze mnie ?
>
> > Jest dużo mniejszy i dużo
> > lżejszy niż jego funkcjonalny odpowiednik sprzed 60 lat i 30 lat. I
> > dlatego
> > inaczej się go ładuje. Nie ze żrodła prądowego a napięciowego.
>
> Napisz dlaczego ładowanie z źródła prądowego jest szkodliwe, oczywiście
> bez przekraczania dopuszczalnego prądu i czasu ładowania.
> Podaj źródło swoich rewelacji.
> Już wczesniej w dzisiejszym poście prosilem cię, abyś opisal
> swoj sposób ładowania i podał źródło informacji, ale "nie zauwazyleś" mojego
> postu.
>
To nie to ze mi się nie podoba. Twój akumulator i mozesz go kamieniami
ladować. Wisi mi to i powiewa. Szkoda mi tylko tych co się nie znają, bo nie
można znać się na wszystkim. A ktoś taki wyuczony jak Ty om da dobre rady.
Niedawno jeden się użalal ze mu hermetyczny akumulator wybuchł w czasie
ładowania. On się nie znal i posluchal glupich rad. A dlaczego ladowanie 1/10
pojemności jest zle to już insza sprawa/ Przede wszystkim nikt nie wie jaką
pojemność ma jego akumulator. Nowy powinien mieć tyle co na obudowie. Ale po 2
latach w zależności od tego jak byl akumulator eksploatowany, Na przykląd czy
był przykrecony do karoserii czy nie. Może mieć 80% i 15% pojemności
znamionowej. To prąd 1/10 pojemności przy akumulatorze 60Ah będzie nie 6A a
od 1A do 5A. Wspólczesny akumulator nie znosi gazowania. Ono zaczyna się robić
jak na klemach jest powyzej 15V. Dlatego trzeba ladować ze źródlą napięciowego
przy napięciach z przedzialu 14-15V. W takich warunkach nie da się naladować
akumulatora w 100 procentach. Ale i w samochodzie nigdy nie jest naladowany w
100 procentach. Niepalne naładowanie jest kluczem do dluższej zywotności
akumulatora. Pytasz jak laduję. Staram się tego nie robić. W przeciągu roku
ladoalem dwa razy. Rok temu akumulator ktory mial 6 lat zimą nie chcial
zakrecić. Żeby pojecać do sklepu po nowy musialem go podladować. W tym roku
też ladowalęm. Zostawilem zapaloną lampkę. Zdarza się. Czym ładuję? Ładowarką
od wkrętarki akumulatorowej. Ponieważ dawala trochę powyzej 15V to dolożylem
szeregowo dwie zwykle diody prostownicze. Po przerobce ma 14,8V przy 230 w
sieci. Daje ok 1,5A na początku ladowania. Jak napiecie zbliży się do 14,5 ok
0,4A. Noc ladowania wystarczylą do bezproblemowego odpalenia. Chcesz wiedzieć
coś więcej to pytaj śmialo. To nie wstyd nie wiedzieć wstyd to nie wiedzieć i
nie spytać. A głupota to nie wiedzieć i radzić innym, to tak przy okazji.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.11 02:45 kogutek
- 15.02.11 07:42 Jacek
- 15.02.11 10:17 Jakub Witkowski
- 15.02.11 10:18 Jakub Witkowski
- 15.02.11 10:46 J.F.
- 15.02.11 11:12 Jakub Witkowski
- 15.02.11 11:14 Jakub Witkowski
- 15.02.11 14:42 WS
- 15.02.11 15:08 Jakub Witkowski
- 15.02.11 15:21 J.F.
- 15.02.11 15:38 WS
- 15.02.11 15:43 J.F.
- 15.02.11 20:46 Maikok
- 15.02.11 22:28 kogutek
- 15.02.11 22:28 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual