-
Data: 2011-02-15 10:17:19
Temat: Re: ładowanie akumulatora
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-02-14 14:16, J.F. pisze:
> On Mon, 14 Feb 2011 13:50:02 +0100, Jakub Witkowski wrote:
>> W dniu 2011-02-14 12:57, Maikok pisze:
>>>> kopertowy. Czyli kazdy stosowany we wspólczesnych samochodach.
>>> Wydawnictwo Komunikacji i Łączności 1983.
>>
>> Skonfrontuj liczbę 1983 i słowo "współczesny".
>> Tak, trochę się zmieniło.
>
> W akumulatorach rozruchowych tez ?
>
> Ja tylko przypomne ze samochod stabilizuje napiecie na ok 13.8-14.5V,
> a pradem sie w ogole nie przejmuje.
I dlatego w samochodzie nie występuje takie zjawisko, jak prąd 1/10 Q przy
napięciu 15-16V i intensywnym gazowaniu, jak to jest przy końcówce klasycznego
ładowania. Komu jak komu ale tobie chyba nie muszę tłumaczyć ;)
W dodatku weź tu wytłumacz amatorowi jak ma rozpoznać tę "końcówkę" na oko,
gdy nie zna realnej pojemności... niby kocowe napięcie, ale ono może się sporo
różnić w różnych typach a nawet sztukach.
Jak byłem kiedyś młody i głupi, to wyjąłem rozładowany aku od dużego fiata,
znamionowo 40Ah czy coś w oklolicy, i ładowaaaaałem tak jak pisali czyli 10+ godzin
prądem rzędu 4A... przy czym przez ostatnie 6-7 godzin to już gazowało, że hej :)
Oczywiście, dawno nie miał już 40Ah pojemności, pewnie nawet nie 1/3 tego :)
I pod koniec tego "ładowania" elektrolit był mętny, a aku niestety do wyrzucenia.
Gdybym wtedy miał stabilizowany zasilacz 14V to bym nie zepsuł działającego
jeszcze akumulatora...
A co do "nowoczesnych" akumulatorów - a mam na myśli generalnie wapniowe - to
wiele razy słyszałem o tym, że są jeszcze bardziej wrażliwe na ładowanie do zbyt
wysokich napięć niż te klasyczne, wręcz padają jak muchy w takich warunkach.
Nie wiem jakie są tego podstawy, źródeł szczerze mówiąc nie chce mi się szukać.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.11 10:18 Jakub Witkowski
- 15.02.11 10:46 J.F.
- 15.02.11 11:12 Jakub Witkowski
- 15.02.11 11:14 Jakub Witkowski
- 15.02.11 14:42 WS
- 15.02.11 15:08 Jakub Witkowski
- 15.02.11 15:21 J.F.
- 15.02.11 15:38 WS
- 15.02.11 15:43 J.F.
- 15.02.11 20:46 Maikok
- 15.02.11 22:28 kogutek
- 15.02.11 22:28 kogutek
- 17.02.11 06:17 Maikok
- 17.02.11 17:14 kogutek
- 26.02.11 10:50 Maikok
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg