-
Data: 2011-02-15 10:17:19
Temat: Re: ładowanie akumulatora
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-02-14 14:16, J.F. pisze:
> On Mon, 14 Feb 2011 13:50:02 +0100, Jakub Witkowski wrote:
>> W dniu 2011-02-14 12:57, Maikok pisze:
>>>> kopertowy. Czyli kazdy stosowany we wspólczesnych samochodach.
>>> Wydawnictwo Komunikacji i Łączności 1983.
>>
>> Skonfrontuj liczbę 1983 i słowo "współczesny".
>> Tak, trochę się zmieniło.
>
> W akumulatorach rozruchowych tez ?
>
> Ja tylko przypomne ze samochod stabilizuje napiecie na ok 13.8-14.5V,
> a pradem sie w ogole nie przejmuje.
I dlatego w samochodzie nie występuje takie zjawisko, jak prąd 1/10 Q przy
napięciu 15-16V i intensywnym gazowaniu, jak to jest przy końcówce klasycznego
ładowania. Komu jak komu ale tobie chyba nie muszę tłumaczyć ;)
W dodatku weź tu wytłumacz amatorowi jak ma rozpoznać tę "końcówkę" na oko,
gdy nie zna realnej pojemności... niby kocowe napięcie, ale ono może się sporo
różnić w różnych typach a nawet sztukach.
Jak byłem kiedyś młody i głupi, to wyjąłem rozładowany aku od dużego fiata,
znamionowo 40Ah czy coś w oklolicy, i ładowaaaaałem tak jak pisali czyli 10+ godzin
prądem rzędu 4A... przy czym przez ostatnie 6-7 godzin to już gazowało, że hej :)
Oczywiście, dawno nie miał już 40Ah pojemności, pewnie nawet nie 1/3 tego :)
I pod koniec tego "ładowania" elektrolit był mętny, a aku niestety do wyrzucenia.
Gdybym wtedy miał stabilizowany zasilacz 14V to bym nie zepsuł działającego
jeszcze akumulatora...
A co do "nowoczesnych" akumulatorów - a mam na myśli generalnie wapniowe - to
wiele razy słyszałem o tym, że są jeszcze bardziej wrażliwe na ładowanie do zbyt
wysokich napięć niż te klasyczne, wręcz padają jak muchy w takich warunkach.
Nie wiem jakie są tego podstawy, źródeł szczerze mówiąc nie chce mi się szukać.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.11 10:18 Jakub Witkowski
- 15.02.11 10:46 J.F.
- 15.02.11 11:12 Jakub Witkowski
- 15.02.11 11:14 Jakub Witkowski
- 15.02.11 14:42 WS
- 15.02.11 15:08 Jakub Witkowski
- 15.02.11 15:21 J.F.
- 15.02.11 15:38 WS
- 15.02.11 15:43 J.F.
- 15.02.11 20:46 Maikok
- 15.02.11 22:28 kogutek
- 15.02.11 22:28 kogutek
- 17.02.11 06:17 Maikok
- 17.02.11 17:14 kogutek
- 26.02.11 10:50 Maikok
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=