  • 11. Data: 2011-05-02 11:52:47
    Temat: Re: Atom N550 - 32 czy 64bit?
    Od: ererer <e...@n...pamietam.maila>

    W dniu 2011-05-01 23:55, Czarek pisze:
    > Większość sterowników (jeśli nie wszystkie) już zawiera instalka Win 7,
    > ze strony producenta dociągniesz ewentualnie aktualizacje (lub z WU) i
    > dodatkowe oprogramowanie producenta (to co będzie koniecznie potrzebne)

    Dla Acera D255E instalator(win7 pro 32bit) nie zawiera, chyba nawet
    sterowniki do karty sieciowej(eth) musiałem instalować z pendrive'a.

    --
    ererer

  • 12. Data: 2011-05-02 14:17:33
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-05-02 13:17, Użytkownik Radosław Sokół napisał:

    > Z małymi platformami -- zgodzę się. Ale na sensownym sprzęcie
    > 64-bity dają trochę, jeżeli chodzi o wydajność i sporo w zakre-
    > sie bezpieczeństwa. A tym bardziej osobom, które dużo grają,
    > bo gry już teraz się duszą w granicy 2 GiB przestrzeni adreso-
    > wej.

    Testuje właśnie taki odnawiany zestaw do gier i zaciekawiła
    mnie dziwna przypadłość. Pamięci jest 4GB, system 64bitowy a
    gry zainstalowane na dysku wykorzystują tylko 2GB.
    Jedna z gier z tego kompa to Crisys2 czyli chyba nowość.
    Więc jeśli gry się duszą to powodem są raczej kiepscy
    programiści a nie ograniczenia programowe czy sprzętowe.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-05-02 17:29:01
    Temat: Odp: Atom N550 - 32 czy 64bit?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Pamięci jest 4GB, system 64bitowy a
    > gry zainstalowane na dysku wykorzystują tylko 2GB.

    32 bitowe aplikacje na 64 bitowym systemie sa ograniczone do 2gb ram

  • 14. Data: 2011-05-02 17:33:57
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "-" <w...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Kupuję żonie netbooka z procesorem Intel Atom N550, a mianowice Acer AOD255E.
    > Chcę dokupić system (komputer będzie "pusty") i teraz zastanawiam się jaką

    nie ma znaczenia - kupujesz licencje np. na windows 7 premium i mozesz
    instalowac zarowno 32 jak i 64 bitowa wersje

    > wersję, tzn. na stronie producenta są sterowniki jedynie do systemu 32bit:

    ograniczeniem sa wlasnie sterowniki, ale praktycznie kazdy wspolczesny sprzet
    ma stosowne sterowniki w obu wersjach

    > http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/drivers (jeśli słusznie rozumiem zapis
    > "Windows 7 Home Premium x32") , natomiast wg.
    > http://ark.intel.com/Product.aspx?id=50154 mniemam, że to procesor 64bitowy.

    czyli w pelni kompatybilny z 32 bitami a dodatkowo obsluguje 64

    > Czy jeszcze coś poza procesorem (pamięć, chipset itp.) ma wpływ na to, jakiego
    > systemu trzeba użyć?

    w przypadku netbooka na atomie nie ma sie co zastanawiac - 32 bity

    > I na koniec małe NTG: jeśli to komputer w pełni 64bitowy to sterowniki ze
    > strony producenta 32bitowe odpadają,

    praktycznie wszystkie sterowniki bedziesz mial w systemie, gdyby czegos
    brakowalo na 99.9% da sie upolowac u producenta owego sprzetu

    > jak myslę, i tylko Win 32bitowy zaintaluję?

    ale i tak tylko 32 bity maja sens w tym przypadku

  • 15. Data: 2011-05-02 17:43:06
    Temat: Re: Odp: Atom N550 - 32 czy 64bit?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-02 19:29, m4rkiz wrote:
    > 32 bitowe aplikacje na 64 bitowym systemie sa ograniczone do 2gb ram

    W ogólności nie jest to prawda. Być może w jakimś niszowym systemie
    operacyjnym tak jest, ale ogólnie nie.

  • 16. Data: 2011-05-02 17:44:54
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-05-02 19:29, Użytkownik m4rkiz napisał:

    > 32 bitowe aplikacje na 64 bitowym systemie sa ograniczone do 2gb ram

    Ja tam nie widzę przeszkód w pisaniu kodu w 32 i 64 bitach
    a instalator przekopiuje na dysk odpowiednie pliki.
    I nie będzie problemu że "gry już teraz się duszą w granicy

  • 17. Data: 2011-05-02 19:39:17
    Temat: Odp: Odp: Atom N550 - 32 czy 64bit?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]

    to w kontekscie gier na x64

    > W ogólności nie jest to prawda. Być może w jakimś niszowym systemie operacyjnym
    > tak jest, ale ogólnie nie.

    windows sie do niszowych chyba nie zalicza?

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778%28v
    =vs.85%29.aspx

    pierwszy wiersz tabeli
    dla mnie z niego wynika dokladnie na odwrot
    w ogolnosci jest to prawda, aczkolwiek mozna miec 4GB limit po zmianie
    defaultowych ustawien

  • 18. Data: 2011-05-02 19:58:50
    Temat: Re: Odp: Odp: Atom N550 - 32 czy 64bit?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-02 21:39, m4rkiz wrote:
    > windows sie do niszowych chyba nie zalicza?

    A poza desktopem Kowalskiego ktoś go stosuje na poważnie? Jakieś duże
    klastry? Top500? Chmury? Embedded? Serwery? Cokolwiek mającego przewagę
    w rynku nad konkurencją poza desktopem? Niestety nisza: desktop dla
    Kowalskiego do klikania. Ewentualnie prosty serwer który pozwala
    Kowalskiemu klikać troche inaczej. Jakie zadania takie technologie.
    Jakie technologie takie ograniczenia.

    > http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778%28v
    =vs.85%29.aspx

    Wlaczenie IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE w opcjach kompilacji jest
    trywialne i nie wymaga w zasadzie żadnych zmian w kodzie (o ile
    programista nie jest debilem, a nie każdy nie jest niestety).

    > w ogolnosci jest to prawda, aczkolwiek mozna miec 4GB limit po zmianie
    > defaultowych ustawien

    Bardzo wiele programów ma tą możliwość wlaczoną przez co potrafią
    sięgnąć w całość 2^32 bajtów. Sztuczna "bariera" 2GB to durny pomysł
    producenta jednego z niszowych systemów operacyjnych.

  • 19. Data: 2011-05-02 20:00:28
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.05.2011 16:17, RadoslawF pisze:
    > Testuje właśnie taki odnawiany zestaw do gier i zaciekawiła
    > mnie dziwna przypadłość. Pamięci jest 4GB, system 64bitowy a
    > gry zainstalowane na dysku wykorzystują tylko 2GB.

    Bo pewnie same gry są 32-bitowe. Na to nic nie poradzisz.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 20. Data: 2011-05-02 20:44:33
    Temat: Odp: Odp: Odp: Atom N550 - 32 czy 64bit?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Ewentualnie prosty serwer który pozwala Kowalskiemu klikać troche inaczej. Jakie
    > zadania takie technologie. Jakie technologie takie ograniczenia.

    NTG
    1. windows na desktopie kowalskiego stanowi 81,7 procent systemow
    2. podane przez ciebie przyklady to sprzet wykorzystujacy dziesiatki,
    setki czy tysiace GB wiec nijak sie majacy do limitu 2GB w 32 bitach

> [...]
    > całość 2^32 bajtów. Sztuczna "bariera" 2GB to durny pomysł producenta jednego z

    co dalej nie zmienia faktu ze *domyslnie* ograniczenie 32 bitowych
    aplikacji do 2GB pod majacym 4/5 rynku systemem o ktorym mowil przedpisca
    istnieje a mozna podjac dzialania ktore to zmienia o ile mowa o obecnie
    kompilowanych programach

    ergo w ogolnosci jest to prawda chyba ze 4/5 rynku to dla ciebie nisza

    ustawiony fut na advocacy