eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdgrzybianie klimy - jak często?Re: Odgrzybianie klimy - jak często?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odgrzybianie klimy - jak często?
    Date: Thu, 9 Jun 2016 16:38:04 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <njbv0d$nd9$1@node2.news.atman.pl>
    References: <57569b49$0$644$65785112@news.neostrada.pl> <nj7or8$23r$1@dont-email.me>
    <nj8j2c$6pr$1@node2.news.atman.pl> <nj9414$re7$1@dont-email.me>
    <nj9r02$kjb$1@node2.news.atman.pl> <njbh1n$37f$1@dont-email.me>
    <njbrln$t9r$1@node1.news.atman.pl> <njbu1d$h12$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: public-gprs359557.centertel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1465483085 23977 37.47.35.198 (9 Jun 2016 14:38:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Jun 2016 14:38:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.1.1
    In-Reply-To: <njbu1d$h12$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583445
    [ ukryj nagłówki ]

    > To miedziana rurka, i jest zalutowana cyną, nie zaspawana :-)

    Masz rację.

    > A wracając do "co mi przeszkadza" i sprawdzania ilości freonu w samochodzie
    > za pomocą wagi.
    >
    > Nie przeszkadza mi samo przelewanie płynu z auta do naczynia i spowrotem -
    > przeszkadzało by mi jednak gdyby naczynie jakiego technik używa do tego
    > celu zawierało jakąś mieszaninę brudnych, przepracowanych zlewek czynnika z
    > setki różnych aut jakie ten technik obsługiwał w ostatnim roku... Wśód tej
    > setki pewnie 50 miało już jakiś syfny freon w systemie, auta z wyciekami
    > freonu nabijane są "chałupniczo" różnym najtańszym badziewiem przez
    > zdesperowanych właścicieli luch techników-flejtuchów, mają drobinki
    > zmielonych przez kompresor o-ringów, wilgoć z powietrza, nieskraplalne w
    > kompresorze powietrze i kto tam wie co jeszcze, być może nawet R22 się
    > zdarzy :-)
    >
    > Dlatego pytam czy ktoś był świadkiem tego procesu i widział jak to technik
    > robi, jakiego naczynia użył itp, itd...

    W stacjonarnym punkcie naprawy klim samochodowych widziałem tylko
    agregat z rurkami, ważenie odbywało się w środku. Myślę że w tej
    maszynerii odpowiednia "higiena" musi być zapewniona konstrukcyjne.
    Natomiast serwisant od lodówek miał specjalną butlę i wagę
    elektroniczną. Ani razu nie słyszałem, aby komuś napompowano cudzego
    syfu razem z czynnikiem, moim zdaniem jesteś przewrażliwiony :)

    I od dłuższego czasu to już nie jest freon, tylko R-134a, a teraz ma być
    HFO-1234yf - możesz o nim pogooglać, włos Ci na głowie stanie. Można
    zacząć od Wikipedii:
    https://en.wikipedia.org/wiki/2,3,3,3-Tetrafluoropro
    pene


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: