  • Data: 2016-06-09 16:38:04
    Temat: Re: Odgrzybianie klimy - jak często?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To miedziana rurka, i jest zalutowana cyną, nie zaspawana :-)

    Masz rację.

> [...]
    > setki różnych aut jakie ten technik obsługiwał w ostatnim roku... Wśód tej
    > setki pewnie 50 miało już jakiś syfny freon w systemie, auta z wyciekami
    > freonu nabijane są "chałupniczo" różnym najtańszym badziewiem przez
    > zdesperowanych właścicieli luch techników-flejtuchów, mają drobinki
    > zmielonych przez kompresor o-ringów, wilgoć z powietrza, nieskraplalne w
    > kompresorze powietrze i kto tam wie co jeszcze, być może nawet R22 się
    > zdarzy :-)
    >
    > Dlatego pytam czy ktoś był świadkiem tego procesu i widział jak to technik

    W stacjonarnym punkcie naprawy klim samochodowych widziałem tylko
    agregat z rurkami, ważenie odbywało się w środku. Myślę że w tej
    maszynerii odpowiednia "higiena" musi być zapewniona konstrukcyjne.
    Natomiast serwisant od lodówek miał specjalną butlę i wagę
    elektroniczną. Ani razu nie słyszałem, aby komuś napompowano cudzego
    syfu razem z czynnikiem, moim zdaniem jesteś przewrażliwiony :)

    I od dłuższego czasu to już nie jest freon, tylko R-134a, a teraz ma być
    HFO-1234yf - możesz o nim pogooglać, włos Ci na głowie stanie. Można
    zacząć od Wikipedii:
    https://en.wikipedia.org/wiki/2,3,3,3-Tetrafluoropro
    pene