  • Data: 2016-06-09 22:31:41
    Temat: Re: Odgrzybianie klimy - jak często?
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > W stacjonarnym punkcie naprawy klim samochodowych widziałem tylko
    > agregat z rurkami, ważenie odbywało się w środku.

    A jaka duża była ta butla z rurami/zaworami?
    W sensie - ile ważyło, Twoim zdaniem, to co ważył na wadze? 15kg? 20kg? Czy
    kompressor/pompa próżniowa była z tą butlą do ważenia podłączone?

    Pytam z ciekawości, bo typowy samochód to będzie mieć tego freonu tak ze
    dwie puszki po 340gram, więc aby wykryć 15% ubytek bez bujania gościa to
    mówimy tu o rożnicy 100 gramów...

    > Myślę że w tej
    > maszynerii odpowiednia "higiena" musi być zapewniona konstrukcyjne.

    No i tak sobie myśl :-)

    > Natomiast serwisant od lodówek miał specjalną butlę i wagę
    > elektroniczną. Ani razu nie słyszałem, aby komuś napompowano cudzego
    > syfu razem z czynnikiem, moim zdaniem jesteś przewrażliwiony :)

    Mała, lekka, odłączalna butelka plus minus litrowa - przeznaczana tylko do
    serwisowania (ważenia gazu) SPRAWNYCH, niezawilgoconych, niezapowietrzonych
    systemów mogę zrozumieć.

    Ale jesli uzyl do tego celu dużego recyklera, gdzie trafia freon z rożnych
    systemow w celu odeslania do utylizacji i potem z tego Ci spowrotem nabił
    Twoją klimę to lekko współczuję :-) Chyba że freon zedł tylko w jedną
    stronę, DO baniaka, do ważenia. A do samochodu wlał Ci dziewiczy czyściutki
    freon z puszki. Wtedy ok.

    > I od dłuższego czasu to już nie jest freon, tylko R-134a, a teraz ma być
    > HFO-1234yf - możesz o nim pogooglać, włos Ci na głowie stanie. Można
    > zacząć od Wikipedii:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/2,3,3,3-Tetrafluoropro
    pene

    Świadom jestem tego faktu ale używam tej nazwy tak jak moja babcia nazywała
    odkurzacz Zelmera "elektroluksem" a ja na moje buty sportowe Rebooka mówię
    "niebieskie adidasy" :-) Po prostu łatwa, krótka, unikalna i jednoznacznie
    czytelna nazwa.