  • Data: 2016-06-08 14:45:12
    Temat: Re: Odgrzybianie klimy - jak często?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Uncle Pete" <4...@g...com> wrote in message
    news:nj8j2c$6pr$1@node2.news.atman.pl...
    > Różnie to bywa. Na moje pytanie, dlaczego w lodówkach czynnik nie trzeba
    > uzupełniać, a w samochodach czasami tak, serwisant klim samochodowych
    > odpowiedział, ze w samochodach klimy są bardziej narażone na uszkodzenia,
    > nawet przy normalnej eksploatacji, bo posiadają więcej miejsc, gdzie może
    > powstać nieszczelność.

    I ma rację. Myślę że oprócz kraksy też wady montażu w fabryce
    mogą być za to odpowiedzialne - jakiś uchwych za mocno
    dokręcony, lub za słabo, potem w czasie jazdy obciera o obejmę
    czy też rurka alu uderzona przypadkiem przy innej naprawie, itp.

    > U mnie w ciągu 5 lat ubyło jakieś 15% czynnika,
    > co jest podobno wynikiem zupełnie normalnym.

    Zważył Ci na wadze?

    > Aha, w odróżnieniu od kkk, ten serwisant nie twierdził,
    > że klimę należy cały czas zapobiegawczo serwisować.

    To trzymaj gościa i nie puszczaj - trafiłeś na uczciwego.