  • Data: 2012-05-09 19:03:15
    Temat: Re: Odgrzybianie - jest sens?
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W dniu 2012-05-09 10:32, Marcin N pisze:

    > Z mojego doświadczenia - żaden sposób odgrzybiania nigdy nic nie dał.
    > (...)
    > Stosowałem pianki do kanałów, rozpylacze kabinowe i ozonowanie.
    > Wszystko to wywalanie kasy w błoto. Najskuteczniejsze wydaje się
    > zastosowanie pianki od dołu przez rurkę skraplacza, ale i tak szału nie ma.

    Mam podobny problem. W aucie klima nie była ruszana przez lata.
    Po wyjęciu filtra kabiny, aplikowałem piankę przez rurkę skraplacza i
    bezpośrednio na parownik tak, że cała komora, gdzie znajduje się
    parownik, była wypełniona pianą (ale tylko z jednej strony!). Dodatkowo
    w otwory wentylacyjne. Akurat auto miałem zamknięte, to jak wszedłem w
    czasie dezynfekcji to aż w oczy szczypało. Pomogło... na 2 dni - po
    prostu zapach przebijał się przez smród.
    30 minutowe ozonowanie zupełnie nic nie dało.

    Na oko parownik czysty (od strony filtru), nie wiem co jest z drugiej
    strony parownika (od strony kanałów), tam nie mogę dojść wężykiem z
    puszki, a przez sam parownik pianka nie przejdzie - blachy są za gęsto.

    Czy ktoś wie, gdzie zbierają się te cholerne grzyby? :)

    Myślałem, że tam gdzie wężyk skraplacza (w końcu tam jest wilgotno), ale
    jak pisałem - piany przeleciało tam sporo, a efektu nie ma.
    Może wypsikać jakimś Domestosem od strony filtru kabinowego tak, aby
    wypłynął rurką na zewnątrz samochodu? Strach tylko, aby czegoś nie zepsuć.

    Ściąganie całej deski, odłączanie parownika, itp. to ~1000zł... :/

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.