  • Data: 2012-09-29 20:31:01
    Temat: Re: Odezwa energetyczna...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Anerys" 5065f85e$...@n...home.net.pl

    > Niezbyt mi się chce wierzyć, że mikrofale nie wywołają wrażenia ciepła, moze nie
    wprost, ale... To jest energia, a praca, ciepło i
    > energia są sobie równoważne. Skoro energia, to i ciepło. Woda, przejmując energię
    od mikrofal, dostaje ciepła.

    Tak, ale wewnątrz ciała ludzkiego nie ma termometrów.
    Podczerwień nie nagrzewa skóry -- ale czyni wrażenia nagrzewania.

    > Dostając ciepła, musi dać się odczuć. Poza tym - jest to fala elektromagnetyczna.
    Nerwy, naczynia krwionośne, płyny ustrojowe, są
    > lepszymi, czy gorszymi, ale przewodnikami.

    Przewodnikami fali elemagnetycznej?

    > Jeśli przewodnik zostanie wzbudzony i utworzony będzie w jakiś sposób obwd
    zamknięty, przez przewodnik popłynie prąd i ten się
    > mniej, lub bardziej nagrzeje. W jaki sposób można gotować jajka w mikrofali? Jest
    przyrzad, gdzie się te cojones wkłada i
    > uruchamia kuchenkę po włożeniu całości. Skoro nie mikrofale, to energia, zgodnie z
    równoważnością, wydzieliła się jako ciepło,
    > podgrzewające jajka.

    Ale naczynie plastykowe jest zimne (albo jak wolisz -- zdecydowanie
    zimniejsze niż wnętrzności jedzenia) a jedzenie wewnątrz -- ugotowane.

    > Bo jeśli ciało nie poczuło mikrofali jako ciepło, to energia tychże, skoro nie
    zamieniła się w ciepło, to zamieniła się w pracę,
    > bądź wyszła w postaci innego promieniowania (jak np. gwałtowne hamowanie elektronów
    na antykatodzie).

    Mikrofala zostanie zamieniona w ciepło, ale wewnątrz ciała, gdzie nie ma
    termometrów. Jakaś część tej mikrofali także rozgrzeje skórę, ale niewielka.
    Inna niewielka część tej fali nagrzeje powietrze wewnątrz mikrofalówki, ale
    w niewielkim stopniu -- takoż Celsjusza jak i Fahrenheita. ;)

    > Co do szukania błędu w opisie - aby przyjąc korektę, musiałbym mieć podane źródło
    informacji korygujących.

    > BTW. Co w takim razie grzało moją rękę przyłożoną do drzwiczek pracującej
    mikroweli, skoro nie było to ciepło rozgrzanej szybki
    > (ta była chłodna), a maszyna dopiero co została włączona? Żarówka w środku? :)
    (nie, nie boli, nie swędzi, nie szczypie, nie
    > paskudzi się, ran niet)

    Raczej człowiek nie ,,widzi'' skórą mikrofali.
    Widzi oczami światło widzialne, podczerwień postrzega skórą jako
    wrażenie ciepła, ale ultrafioletem może uszkodzić sobie skórę nie
    czując niebezpieczeństwa. Podobnież z mikrofalą -- brak ostrzeżenia
    o szkodliwym promieniowaniu. Nie dostrzega także człowiek promieniowania
    roentgena.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'