  • Data: 2012-09-26 14:44:20
    Temat: Re: Odezwa energetyczna...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Waldemar Krzok" a...@m...uni-berlin.de

    > A są. Są też zasilacze, które mają gniazdka USB do ładowania czegokolwiek.

    Taki zasilacz wewnątrzwtyczkowy zajmuje miejsce,
    zaś wewnątrzprezdłużaczowy -- nie zajmuje.

    > Firewire jest zdefiniowane dla 8-33V/1.5A, ale faktycznie większość komputerów ma
    12V. Niestety USB stało się standardem, między
    > innymi "dzięki" Chinom, które prawnie zobowiązały producentów telefonów do użycia
    złącza USB do ładowania.

    Gates umiera moralnie --- zatem i 5V może upaść. :)
    Atomowych netbooków już chyba nikt nie produkuje.
    Ich miejsce zajęły ARMowe tablety czy smartfony;
    teraz kolej na PeCety grubszego kalibru. I na ich
    popierdolone Windows. :)

    -=-

    BTW Gatesa -- właśnie wczoraj, będąc w czytelni (chyba Empik
    w galerii Auchan) przeczytałem o tym, że Gates od 3 lat nie
    jest już najbogatszym człowiekiem świata. Wyprzedził go
    Meksykańczyk, który zgromadził majątek niemal dwakroć
    większy od majątku Gatesa. Tak, wiem, pojmuję -- do
    pełnych 200% daleko, biorąc pod uwagę rzędy wielkości...

    Ale tak naprawdę najbogatsi są przywódcy komunistyczni.
    Czy tego Meksykańczyka na wiele stać? ;) Nawet 100 jachtów
    mógłby nie kupić, podczas gdy taki komunistyczny przywódca,
    zbawca ludzkości, obrońca ludzi pracy -- może pozwolić
    sobie na znacznie więcej... Może nie tylko jacht
    dalekomorski za miliard dolców amerykańskich kupić,
    ale cały okręt podwodny zamówić wg swego widzimisia?...

    Całą flotę takich okrętów...

    -=-

    Być może przyszłościowe urządzenia będą tak energooszczędne, iż
    5V im wy starczy, ale IMO lepszym rozwiązaniem jest właśnie 12V
    z dużą tolerancją, choćby dlatego, że tyle jest w samochodach
    osobowych od wielu lat... Cieńsze druty, grubsza izolacja?
    Pewnie niekoniecznie grubsza... Na dodatek izolacyjne
    właściwości chyba można poprawiać, zaś strat miedzianych
    raczej nie można...

    -=-

    Tak czy siak -- ja bym chciał, aby mi drobniaki ładowały się
    bezprzewodowo... I aby miedzi było coraz mniej dookoła mnie. :)

    WiFi nie sprawia kłopotów -- urządzenie wchodzi w zasięg APka,
    więc po prostu łączy się... Ja bym chciał, aby podobnie było ze
    wszystkim --- łączyłyby się tak telewizory, smartfony, notebooki...
    I do tego jeszcze to ładowanie bezmiedziowe. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'