  • Data: 2013-08-18 21:20:06
    Temat: Re: Odebrano mi zawod
    Od: Jan45 <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-17 23:36, Mariusz [mr.] pisze:

    > (...)
    > To co piszesz, to piękna teoria, jednak my tu od dawna omawiamy
    > TWARDE fakty, takie jak np. to, iż gazety z tradycjami zwalniają CAŁY
    > swój dział fotoreporterów. Po prostu WSZYSTKICH. (...)
    > Żadne opanowanie techniki tu nie pomoże, po prostu czasy się
    > zmieniają.
    >
    > Np. kiedyś urzędy, firmy i korporacje zatrudniały tysiące
    > RACHMISTRZÓW, którzy zajmowali całe hektary powierzchni biurowej.
    > (...)

    Akurat mam w rodzinie fachowca dwóch zawodów, informatyka i ekonomistę
    zarazem, więc wiem dobrze, o czym tu mowa. Zwracam uwagę, że to nie
    zawód odebrano pewnej grupie zawodowców, a pracę, a ściślej - tę część
    pracy, którą wykonuje się inaczej niż kiedyś. Owszem, twarde fakty są
    takie, że część fotografów traci pracę. Według mnie to jest zjawisko
    przejściowe. Przejście może trochę potrwać, ale dobrzy fachowcy zawsze
    wypłyną na wierzch. Zapewne będzie ich mniej. Bo zdjęcia dokumentalne
    nie muszą być doskonałe technicznie ani kompozycyjnie, może je robić
    każdy. No, może prawie każdy. Bo cyfrowość, i tp. łatwizna dają taką
    możliwość. I nie tylko cyfra, już za czasów fotografii tradycyjnej
    zdarzało się, że to niedoskonałe zdjęcia amatorskie podbijały media.
    Wspomnij np. zamach na Kennedy'ego, pięćdziesiąt lat temu. Późniejszy
    duży popyt na fotografów reporterów-zawodowców musiał się kiedyś skończyć.

    Ale zdjęcia takie, jak moda, śluby i uroczystości, że nie wspomnę
    o portretach i aktach, są poza zasięgiem okazjonalnych amatorów.
    Tak samo jak reklama i prezentacja wyrobów wszelkich. Nie ma co krakać,
    trzeba się przeorientować i wziąć do nauki. W najgorszym razie można
    wziąć się za zdjęcia tzw. artystyczne :-)

    Jan