  • 21. Data: 2013-06-25 20:00:57
    Temat: Re: Odczytanie danych z innego programu
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-25 19:14, A.L. pisze:

    > Chyba niejasno przedsatwilem. Oni sie dlugo zastanawiali jak dodac 2/3
    > do 4/5 i jak podziekic 2/3 pzrez 3/7
    >
    > To chodzilo o to JAK SIE DODAJE ULAMKI a nie o to jak zrobic soft.

    Zrozumiałem. Dziwiłem się, że wcześniej, pomimo kłopotów z dodawaniem
    ułamków, nadal wymagano od nich tak ambitnego zadania jak
    działania na liczbach wymiernych:)

    > Spotkalem sie tez z opinia (inni ludzie) ze ulamki dziela sie na
    > "wlasciwe" i "niewlasciwe". Ulamki "wlasciwe to takie ulamki ktorych
    > mianownik jest potegos dwojki. I tylko takie ulamki mozna dodawac.
    >
    > Dlaczego? No, tak ucza budowlanych i hydraulikow. Wymiary desek i
    > srednice rur to w calach wlaqsnie ulamki "wlasciwe". Wiec aby mlodym
    > adeptom sztuki nei zaciemnaic w glowach, uczy sie ich tylko ulamkow
    > wlasciwych

    Ale ułamki to podstawówka. Długo przed rozdzieleniem dróg edukacyjnych
    (pomijając podział wynikający z zamożności).

    > Zreszta, co tu dozo gadac... Znajomy profesor na Poliotechnice
    > Warszawskiej donosil ze na drugim roku spotkal ludzi ktorzy mieli
    > klopoty z ulamkami i procentami

    A ja słyszałem opowieść o profesorze (też politechniki, ale innej),
    co pod koniec sporego dowodu na analizie dostał coś w rodzaju
    2/5eps + 3/7 eps
    i stwierdził, 'to państwo dodadzą sobie w domu' :-)

    Ułamki ułamkami, ale jak ostatnio próbowałem sobie odtworzyć,
    jak z liczb (n mod q_i) odtworzyć n mod (q1*...*qk) musiałem
    kartkę wyciągać;)

    pzdr
    bartekltg

  • 22. Data: 2013-06-25 21:06:31
    Od: firr <p...@g...com>

    > Mozna skorzystac z psapi aby znalesc PID odpowiednigo procesu.
    > Nastepnie proponuje uzyc CreateToolhelp32Snapshot() i Thread32Next() aby
    > zenumerowac watki i EnumThreadWindows(), EnumChildWindows() dla pobrania
    > odpowiedniego handle okna. Jak juz mamy HWND to nalezy wywolac
    > SendMessage z parametrem WM_GETTEXT dla odpowiedniej kontrolki.

    wogole to w dokumentacji na msdnie chyba jakis
    czas cos pozmieniali bo teraz jest to w miare
    tematycznie pogrupowane a kiedys nie przedstawialo
    mi sie to tak jasno (ale też rzadko zagladalem
    na msdna)
    Wogóle winapi mozna by pewnie w obliczu
    tego nazywac raczej winapis - dla mnie winapis
    to takie api ktore są dostępne bez redystrybuabli
    na userowskiej weersji windy (przy czym bardziej
    te najnizszego poziomu, ale ogolnie mowiac jesli
    np directx jest dostepny bez redystrybuabli to
    też by wchodził pod ogólne pojęcie)