    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odczyt czujników - RS485 czy I2C?
    Date: Mon, 10 Feb 2014 23:11:33 +0100

    W dniu 2014-02-10 09:50, Piotr Gałka pisze:

    > Nie wiem o jakich przekaźnikach myślisz. Takie małe biorą rzędu
    > 12V*20mA=0,24W.

    Tak naprawdę to jeszcze nie wiem. Ten projekt nie jest nawet jeszcze na
    etapie koncepcyjnym. Tak naprawdę trudno tutaj mówić o projekcie. Po
    prostu wiem, że chciałbym kiedyś poeksperymentować z automatyką domową,
    zaczynając od sterowania światłem. Nie robiłem jeszcze gruntownego
    rozeznania w temacie.

    Skoro już ta kwestia została poruszona, to jakie przekaźniki byłyby
    najbardziej odpowiednie w roli ekwiwalentu włącznika światła? Właściwie
    nie stosuję już żarówek ani świetlówek kompaktowych, powoli przerzucam
    się na LED-y, więc należy liczyć, że jeden przekaźnik będzie obciążony
    maksymalnie czterema takimi "żarówkami" 10W.

    Kolejna sprawa to typ przekaźnika. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby
    zastosować zwykły, zasilając cewkę całymi godzinami, czy może raczej
    postawić na bistabilny i włączać/wyłączać go impulsami?