-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!clea
nfeed3-b.proxad.net!nnrp4-1.free.fr!not-for-mail
From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pr2m9b$8bf$1@node1.news.atman.pl>
<i4y0n52gorr3.dsvb2ks2ouzt$.dlg@40tude.net>
<pr4vkc$gfj$1@node1.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<pr5669$mto$1@node1.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<pr5b1g$riq$1@node1.news.atman.pl>
<5bd637e9$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<pr5fra$eg$1@node1.news.atman.pl>
<8...@g...com>
<pr7nha$u1v$1@node2.news.atman.pl> <pr7p0m$usj$1@node2.news.atman.pl>
<pr820a$85g$2@node2.news.atman.pl> <pr88ds$dm6$1@node2.news.atman.pl>
<pra02j$c1$2@node2.news.atman.pl> <pra4eb$3r1$1@node2.news.atman.pl>
<pracog$cj0$2@node2.news.atman.pl> <prao79$nfl$1@node2.news.atman.pl>
<prd7u6$dpn$1@node1.news.atman.pl> <prejqj$81q$1@node2.news.atman.pl>
<prf28i$lbt$1@node2.news.atman.pl>
<5bdb0fa5$0$15197$426a74cc@news.free.fr>
<prfo99$a1b$1@node2.news.atman.pl>
<5bdc0d75$0$3728$426a74cc@news.free.fr>
<prin7n$k6k$1@node1.news.atman.pl>
Face: iVBORw0KGgoAAAANSUhEUgAAADAAAAAwAgMAAAAqbBEUAAAADFBMVEX///8AAACAgIBAQEBMvJN
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
User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 03 Nov 2018 08:00:15 GMT
Lines: 84
Message-ID: <5bdd558f$0$15169$426a74cc@news.free.fr>
Organization: Guest of ProXad - France
NNTP-Posting-Date: 03 Nov 2018 09:00:15 CET
NNTP-Posting-Host: 82.64.0.151
X-Trace: 1541232015 news-1.free.fr 15169 82.64.0.151:53776
X-Complaints-To: a...@p...net
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642920
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 03 Nov 2018 00:39:33 +0100, Marek S wrote:
> O właśnie ... trafiasz w sedno! Ponieważ nie ma definicji prędkości
> utrudniającej poruszanie się innym - to jakie jest to ekstremalne
> spowolnienie? Moim prywatnym zdaniem to jazda 40/60 w idealnych
> warunkach pogodowych, pojazdem, który mógłby jechać nawet np. 160km/h
> nim właśnie jest.
To jest twoje zdanie i niewątpliwie masz do niego prawo. Nie sądzę jednak
- wbrew temu co sugerujesz - by jakiekolwiek służby mundurowe, w
jakimkolwiek cywilizowanym kraju to zdanie podzielało. Co do zasady to
faktycznie brak określenia minimalnej "nie-ekstremalnej" prędkości. Jest
to zabieg celowy mający na celu umożliwienie służbom trzeźwą, ludzką
ocenę.
> Jesteś z drogówki? Wydaje mi się, że tak.
> Znów trafiasz w sedno. Owszem, zgadzam się, że mandat byłby niewłaściwą
> formą w tym przypadku.
Nie jestem, ani nie byłem. Akurat w moim korpusie nie było rozdzielenia
na drogówką, wydział kryminalny itd. Każdy robił po trochu wszystkiego -
a było tego mnóstwo - spisywanie protokołów na miejscu samobójstw,
śledztwo w sprawie kradzieży roweru spod lokalnego kościoła, uliczne
bójki, nocne patrole, szukanie zaginionych dzieci po lasach czy jeszcze
ganianie za koniem o 3 nad ranem kiedy ten urwał się nie wiadomo skąd i
łazi po ekspresówce (tutaj trudność - poza złapaniem dziada - polegała
m.in. na wymyśleniu co ja mam teraz z tym koniem w środku nocy zrobić, bo
przecież do izby wytrzeźwień nie wejdzie, oraz w jaki sposób mam zdjąć
obywatelowi koniowi odciski palców). "Drogówka" to było jakieś 20-30%
czasu służby, zależnie od tego ile innych spraw się napiętrzyło oraz od
zaleceń odgórnych.
> Ale teraz zastanów się ... czemu ten starszy gość jedzie 40/90? Bo nie
> widzi drogi? Bo demencja starcza go dopadła i nie jest w stanie
> wyhamować gdy pojawi się przeszkoda 100m przed nim? Czy serio uważasz,
> że taka osoba powinna w ogóle mieć prawo do prowadzenia pojazdów?
Tutaj rozumiem sugerujesz odebranie PJ, co w warunkach wiejsko-
małomiejskich (a w takich warunkach pracowałem) jest równoznaczne ze
śmiercią głodową.
> Serio jesteś zwolennikiem tolerowania takich kierowców na drogach?
> Szukanie przez policję/ustawodawcę usprawiedliwień w imię wyrozumiałości
> dla takich przypadków powinno być karane jak współuczestnictwo w
> ewentualnych wypadkach. Ale trudno wymagać by twórca przepisów się
> karał.
To co teraz powiem zapewne uznasz za tzw. dowód anegdotyczny, ale co tam.
Bywałem także na miejscach wypadków. Nie każdego, ale tych poważniejszych
(czyt. w których ucierpiała istota ludzka). Takich wypadków oglądałem
wiele - inaczej tego nazwać nie można, bo moja obecność z reguły była
całkowicie niepotrzebna, całą robotę wykonywali strażacy i/lub pogotowie,
ja co najwyżej wzywałem później lawetę żeby wrak ściągnąć z drogi. Żaden
nie był spowodowany przez seniora "kapelusznika". Praktycznie wszystkie
spowodowane były przez zapierdalacza-idiotę. A pozostały niewielki
odsetek to po prostu pech (typu zdradzieckie oblodzenie nawierzchni na
zakręcie). Prędkość zabija - a ktokolwiek uważa inaczej jest po prostu
pierdolnięty.
>> Niemniej wracając do tematu - w tym wątku jest o jeździe 40@60, a
>> artykuł który przytoczyłeś nie ma z tym absolutnie żadnego związku, bo
>> mówi o poruszaniu się "bardzo wolno".
>
> Bla bla bla. Jak wyżej - co znaczy bardzo wolno? Konkretnie proszę.
Przypomnę, iż to ty zacząłeś. Przytaczasz artykuł z dupy wyciągnięty i
twierdzisz że odnosi się specyficznie do jazdy 40@60.
> Że co? Informacyjne mignięcie światłami ze 100m jest naprawdę chamstwem
> w/g Ciebie? Moim zdaniem prezentujesz sobą pieniacza drogowego. Gość
> jedzie szybko i cham jeden śmie prosić o zwolnienie pasa
Wcześniej pisałeś o "popędzaniu". Teraz znów powracasz do tezy o
informacyjnym proszeniu. Za takie proszenie można dostać mandat - w
przeciwieństwie do jazdy 40@60. Wnioski wyciągnij sam.
> Nie chcę Cię obrażać - nie to jest moją intencją. Wyrażam swoje odczucia
> w tej dyskusji jedynie, a mówią one, że wpadanie w furię z powodu, że
> ktoś szybciej chce jechać jest oznaką niezrównoważenia.
Po pierwsze nie ma mowy o żadnej furii, a po drugie nie o to że ktoś chce
szybciej jechać, tylko o to że wymaga by świat dostosował się do jego
widzimisię.
Mateusz
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.18 09:10 Mateusz Viste
- 03.11.18 12:16 kk
- 03.11.18 12:31 kk
- 03.11.18 17:04 Marek S
- 03.11.18 17:42 Mateusz Viste
- 04.11.18 02:28 Marek S
- 04.11.18 09:43 Akarm
- 04.11.18 16:28 Marek S
- 04.11.18 16:32 Mateusz Viste
- 04.11.18 21:55 Marek S
- 06.11.18 15:09 Pszemol
- 18.11.18 22:42 j...@i...pl
- 19.11.18 03:32 Zenek Kapelinder
- 19.11.18 07:05 Shrek
- 22.11.18 00:04 j...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A